Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

SamenLoop voor Hoop 14 en 15 juni 2014

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • SamenLoop voor Hoop 14 en 15 juni 2014

    Ook kinderen zetten zich in voor SamenLoop voor Hoop

    MAASTRICHT – Kinderen komen helaas ook in aanraking met de impact van kanker. Bijvoorbeeld als een familielid, een goede kennis of iemand op school kanker krijgt. Omdat, net als volwassenen, kinderen vaak ook de behoefte voelen om iets bij te dragen aan de strijd tegen kanker, organiseert de SamenLoop voor Hoop in Maastricht een speciale KinderSamenLoop. Deze vindt plaats op zondag 15 juni van 13.30 uur en is onderdeel van de SamenLoop voor Hoop, de 24-uurs wandelestafette voor het KWF Kankerfonds, die dat weekend wordt gelopen op Sportpark West.
    “Het viel ons op bij de vorige editie van de SamenLoop voor Hoop in 2012 dat er veel kinderen meewandelde”, vertelt Ellen Boumans van de organisatie. “Daarom hebben we er ook dit jaar weer voor gekozen om een speciale KinderSamenLoop te organiseren.” Ellen weet uit ervaring hoe het is om als kind met kanker geconfronteerd te worden. “Toen ik zelf 8 jaar was, is mijn moeder aan kanker overleden. Ik wist natuurlijk wel dat mijn moeder ziek was, maar verder wist ik niets over deze ziekte. Nu vind ik ook dat je er op die leeftijd nog niet veel vanaf hoeft te weten, maar misschien is het wel goed om als kind al te weten dat kanker geen griep is waar je “gewoon” van herstelt. Ik weet nog dat ik zelf helemaal niet voorbereid was op het overlijden van mijn moeder, waardoor het verdriet extra hard aankwam."

    Gratis meedoen
    Omdat de organisatie van de SamenLoop voor Hoop het belangrijk vindt dat kinderen betrokken zijn bij het evenement, bieden zij kinderen de ruimte om hun bijdrage te leveren aan de strijd tegen kanker. “We hebben er bewust voor gekozen om de drempel laag te houden”, zegt Ellen. “Daarom vragen we geen inschrijfgeld aan de deelnemers van de KinderSamenLoop.” De KinderSamenLoop start om 13.30 uur en duurt een klein half uurtje. De lopertjes worden vergezeld door Pipo Pé. Alle kinderen die meelopen krijgen een gratis T-shirt en een ballon voor de ballonnenwedstrijd.

    Activiteiten
    Naast de KinderSamenLoop zijn er de zondag tijdens de SamenLoop voor Hoop verschillende activiteiten voor kinderen. Zo treedt Pipo Pé op, zijn er springkussens, kunnen kinderen zich laten schminken en is er een ballonnenwedstrijd. “Er is een circuit uitgezet met 12 activiteiten”, licht Ellen toe. “Voor €2,50 kunnen kinderen ze allemaal doen. De activiteiten beginnen zondag om 10.00 uur. Alle kinderen zijn dus van harte welkom om naar Sportpark West te komen om lekker te spelen en (voor wie wil) zich in te schrijven voor de KinderSamenLoop!”
    Wie meer wil weten over de SamenLoop voor Hoop Maastricht en alle activiteiten (voor jong en oud) kijkt op www.maastricht.samenloopvoorhoop.nl

  • #2
    Beste Bouman, MO heeft hier al aandacht aan besteed en wel op dit draadje
    Misschien leuk om de spontane reacties te lezen.
    Overigens welkom op MO.
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

    Opmerking

    Bezig...
    X