Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Regels voor parkeren

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Regels voor parkeren

    Vandaag hoorde ik van een kennis dat deze op de Herculeshof bekeurd was bij het parkeren. Zij wilde naar het Kruidvat en zag dat iemand wilde wegrijden. Zij stopte op de rijbaan om deze chauffeur vrij baan te geven en vervolgens zelf in te parkeren. Er reed een politie- of handhaafwagen (in elk geval iets 'officieels') achter haar langs, maar deze stopte niet, al keek men wel. Later kreeg zij een boete thuis gestuurd voor tegen de honderd euro. Bij navraag werd gezegd dat men alleen mag inparkeren als men dat meteen kan doen, dus als de parkeerplek leeg is. Dit zou een nieuwe regeling zijn.

    Ik heb gezocht op internet maar hierover niets gevonden.
    Ik heb twee vragen:

    1. Is dit verhaal bekend?
    2. Wat zegt de regeling bij achteruit inparkeren? Men 'verspert' dan toch ook tijdelijk de rijbaan?
    Last edited by Clio; 22 april 2014, 23:30.

  • #2
    Ik ken deze "regel" niet. Het is overigens het zoveelste voorbeeld van "onzinnige" handhaving. Als er al sprake zou zijn van een verkeersonveilige situatie ware het beter geweest om de "overtreder" daar direct op aan te spreken en de situatie uit te leggen. Dat komt in ieder geval de acceptatie van handhaving ten goede.
    De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

    Max Dendermonde

    Opmerking


    • #3
      Ik mag toch aannemen dat op de bekeuring vermeld staat welk artikel men heeft overtreden?
      Als dat even gemeld kan worden, dan is het wellicht duidelijk.

      Aan de hand van de omschreven gedraging kan ik niets verkeerds constateren.
      Overigens ben ik het met Karel de Kale eens dat het de voorkeur geniet om de overtreder direct staande te houden.

      Opmerking

      Bezig...
      X