Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Strijd voor een veiligere Tongerseweg.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Strijd voor een veiligere Tongerseweg.



    Bron: Aangenaam, periodiek van Wolder en Campagne.
    Last edited by Breur; 13 april 2014, 18:24.

  • #2
    Ten tijde van de renovatie fietste ik vaker beroepshalve over de Tongerseweg. Daarbij sprak ik ook wel eens met de wegwerkers. Zij konden zich echt niet voorstellen dat de betonranden de veiligheid zouden verbeteren. Die werden toen gewoon in het asfalte gegoten. Verwijderen is daarmee veel moeilijker dan bij de stoepranden die er elders zijn. Niet dat die veiliger zijn, het gevaarlijkst voor fietsers zijn m.i. de bijna niet zichtbare verlaagde randen. Die hinderen geen enkele auto maar worden snel over het hoofd gezien en kunnen een fietser makkelijk ten val brengen. Ervaren buitenlandse fietsers kunnen niet snappen hoe in een land dat zichzelf fietsland noemt zo'n onzin gebouwd kan worden.

    Opmerking


    • #3
      [ame]http://www.youtube.com/watch?v=B7aYfGPnwAs[/ame]

      Opmerking


      • #4
        Was dat gisteren? Ik hoorde een hoop sirenes...

        Opmerking


        • #5
          September 2013.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
            Was dat gisteren? Ik hoorde een hoop sirenes...
            Gisteren was de brandweer onderweg naar een brand in Heukelom (Riemst), grote kans dat je dat gehoord hebt Clio. (zie ook maastrichtdichtbij.nl).

            Opmerking


            • #7
              Nog steeds trekken veel brommerrijders zich niets aan van de verkeersregels, ze mogen op de fietspaden langs de Tongerseweg alleen DAAR rijden, waar een brommersymbooltje op het verkeersbord te zien is.

              Waar alleen een fietssymbool op het verkeersbord te zien is, hebben helmplichtigen niets te zoeken. Zij moeten gebruik maken van de rijbaan.
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • #8
                Verkeersvoorzieningen Tongerseweg

                Je kunt op de Tongerseweg als automobilist eigenlijk maar één ding doen: rijdt niet harder dan je voorligger (wie of wat dat dan ook is), ga niet hoger dan 50 km. per uur, houdt afstand en bezit je ziel in lijdzaamheid. Inhalen heeft weinig zin, mede door de paar vage oversteekplaatsen. De Tongerseweg kent haar eigen 'chicanes' (buurtbewoners) of 'juweeltjes' (wethouder). Eerlijk gezegd heb ik weinig moeite met die aanwijzingen.

                Iets anders is het als ik voetganger word. Je moet er dan goed over nadenken of je links of rechts van de weg wilt lopen. Noch naar het westen (Wolder), noch naar de stad kun je aan de zuidkant van het parcours in één ruk aan dezelfde zijde doorlopen. Er ligt geen doorgaande stoep of voetpad. Als je je aan de verkeersregels wilt houden en geen gebruik maakt van het fietspad, is enkele keren oversteken een realiteit. En eerlijk gezegd is dat bij mij niet populair, omdat de huidige oversteekplaatsen ondanks de recente renovatie van de weg je nog altijd geen veilig gevoel geven.

                Dus het fietspad word door mij met regelmaat gebruikt, al is het geen prettige oplossing. Vanaf het kruispunt Javastraat/Tongerseweg/Aramislaan richting stad ligt er aan de zuidzijde tot voorbij het Bonnefantencollege geen voetpad-trottoir naar supermarkt Jan Linders en consorten (Carré). Richting Wolder kan men vanaf dit kruispunt legaal alleen aan de noordzijde over een "trottoir" lopen.
                Last edited by Clio; 16 april 2014, 15:53.

                Opmerking

                Bezig...
                X