Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Aankondiging
Sluiten
Financiële situatie van ons forum (april 2025)
Beste lezers, volgers en leden van MestreechOnline,
Tijdens de vergadering van 9 april 2025 hebben wij als stichtingsbestuur van MestreechOnline helaas weer moeten vaststellen dat de financiële situatie van ons forum verre van rooskleurig is.
We hebben eerder, in september 2021, een soortgelijk bericht de wereld ingestuurd.
In 2021 konden wij een crisis afwenden door ruimhartige donaties van leden en sympathisanten.
Voor de exploitatie en het online houden van ons forum was rond de € 300,- per jaar nodig.
Inmiddels - en dat zal niemand verbazen - zijn alle prijzen en rekeningen drastisch gestegen.
Om ons forum anno 2025 in de lucht te houden hebben we minstens € 650,- per jaar nodig en dan is het nog passen en meten.
In de komende jaren zullen de exploitatiekosten waarschijnlijk alleen maar oplopen.
Gelet op onze huidige financiële positie kunnen wij t/m september 2025 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
Tot nu toe hebben wij als stichting sponsoring en/of reclame van ons forum afgewezen.
Dit is overigens altijd in overleg geweest met de leden.
In 2024 zijn we wel een samenwerkingsverband aangegaan met De Nieuwe Ster.
Dit heeft ons enige financiële ruimte gegeven, maar dit samenwerkingsverband is inmiddels weer beëindigd.
Concreet betekent dit, dat onze data vanaf september 2025 niet meer online opvraagbaar zijn en dat feitelijk het forum MestreechOnline moet stoppen.
Uiteraard is dit niet wat wij willen!
Om ons forum voort te zetten zullen wij, vier jaar later, helaas weer een beroep moeten doen op donaties van leden, lezers en volgers.
Iedere donatie is uiteraard welkom, dit kan eenmalig, jaarlijks of maandelijks.
Enkele leden doneren tot op de dag van vandaag maandelijks (automatisch) een klein bedrag, laten we zeggen een kopje koffie per maand, dit waarderen wij enorm.
In de tussentijd gaan we als bestuur uiteraard ook op zoek naar wellicht een oplossing, zodat we hopelijk niet jaarlijks deze boodschap moeten verkondigen.
Uiteraard staan we ook open voor andere ideeën.
Los daarvan zijn wij als bestuur, dat nu uit 4 leden bestaat, op zoek naar uitbreiding en frisse impulsen.
Dus als u interesse heeft horen wij dit graag.
Als u wilt doneren kan dat via bankrekening (IBAN): NL73 ABNA 0615 0242 54 o.n.v. Stichting MestreechOnline Maastricht.
Als u een donatie wenst te doen en reeds een geregistreerd lid bent van MestreechOnline, kunt u uw gebruikersnaam, indien u dat wenst, vermelden bij de overschrijving.
U krijgt dan bij uw avatar de toevoeging “Vriend van M.O.” vermeld.
Ten tijde van de renovatie fietste ik vaker beroepshalve over de Tongerseweg. Daarbij sprak ik ook wel eens met de wegwerkers. Zij konden zich echt niet voorstellen dat de betonranden de veiligheid zouden verbeteren. Die werden toen gewoon in het asfalte gegoten. Verwijderen is daarmee veel moeilijker dan bij de stoepranden die er elders zijn. Niet dat die veiliger zijn, het gevaarlijkst voor fietsers zijn m.i. de bijna niet zichtbare verlaagde randen. Die hinderen geen enkele auto maar worden snel over het hoofd gezien en kunnen een fietser makkelijk ten val brengen. Ervaren buitenlandse fietsers kunnen niet snappen hoe in een land dat zichzelf fietsland noemt zo'n onzin gebouwd kan worden.
Nog steeds trekken veel brommerrijders zich niets aan van de verkeersregels, ze mogen op de fietspaden langs de Tongerseweg alleen DAAR rijden, waar een brommersymbooltje op het verkeersbord te zien is.
Waar alleen een fietssymbool op het verkeersbord te zien is, hebben helmplichtigen niets te zoeken. Zij moeten gebruik maken van de rijbaan.
Je kunt op de Tongerseweg als automobilist eigenlijk maar één ding doen: rijdt niet harder dan je voorligger (wie of wat dat dan ook is), ga niet hoger dan 50 km. per uur, houdt afstand en bezit je ziel in lijdzaamheid. Inhalen heeft weinig zin, mede door de paar vage oversteekplaatsen. De Tongerseweg kent haar eigen 'chicanes' (buurtbewoners) of 'juweeltjes' (wethouder). Eerlijk gezegd heb ik weinig moeite met die aanwijzingen.
Iets anders is het als ik voetganger word. Je moet er dan goed over nadenken of je links of rechts van de weg wilt lopen. Noch naar het westen (Wolder), noch naar de stad kun je aan de zuidkant van het parcours in één ruk aan dezelfde zijde doorlopen. Er ligt geen doorgaande stoep of voetpad. Als je je aan de verkeersregels wilt houden en geen gebruik maakt van het fietspad, is enkele keren oversteken een realiteit. En eerlijk gezegd is dat bij mij niet populair, omdat de huidige oversteekplaatsen ondanks de recente renovatie van de weg je nog altijd geen veilig gevoel geven.
Dus het fietspad word door mij met regelmaat gebruikt, al is het geen prettige oplossing. Vanaf het kruispunt Javastraat/Tongerseweg/Aramislaan richting stad ligt er aan de zuidzijde tot voorbij het Bonnefantencollege geen voetpad-trottoir naar supermarkt Jan Linders en consorten (Carré). Richting Wolder kan men vanaf dit kruispunt legaal alleen aan de noordzijde over een "trottoir" lopen.
Opmerking