Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Ten tijde van de renovatie fietste ik vaker beroepshalve over de Tongerseweg. Daarbij sprak ik ook wel eens met de wegwerkers. Zij konden zich echt niet voorstellen dat de betonranden de veiligheid zouden verbeteren. Die werden toen gewoon in het asfalte gegoten. Verwijderen is daarmee veel moeilijker dan bij de stoepranden die er elders zijn. Niet dat die veiliger zijn, het gevaarlijkst voor fietsers zijn m.i. de bijna niet zichtbare verlaagde randen. Die hinderen geen enkele auto maar worden snel over het hoofd gezien en kunnen een fietser makkelijk ten val brengen. Ervaren buitenlandse fietsers kunnen niet snappen hoe in een land dat zichzelf fietsland noemt zo'n onzin gebouwd kan worden.
Nog steeds trekken veel brommerrijders zich niets aan van de verkeersregels, ze mogen op de fietspaden langs de Tongerseweg alleen DAAR rijden, waar een brommersymbooltje op het verkeersbord te zien is.
Waar alleen een fietssymbool op het verkeersbord te zien is, hebben helmplichtigen niets te zoeken. Zij moeten gebruik maken van de rijbaan.
Opmerking