Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Arbeiders A2-project Maastricht uitgebuit

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Pieke, als postbezorger weet ik dat Wittevrouwenveld uit verschillende delen bestaat.

    De Burgemeester Bauduinstraat, Schepen Pichotstraat, Schepen Engelenstraat en dergelijke, daar heb ik het over, dat zijn/waren krotten. Ik weet heel goed dat er ook blokken zijn, zoals de Merovingenstraat en omgeving, de nieuwbouw rond het Voltaplein, waar mensen echt graag wonen.
    De buurt waar jij het over hebt bedoel ik nu net, die worden nu helemaal opgeknapt, vrienden van mij wonen aan die kant en zouden er niet meer weg willen.
    Ikzelf woon aan de andere kant, die kant die jij als laatste noemt, maar wij hebben alles in de eigen hand omdat het aan mijn kant allemaal eigendomswoningen zijn.

    Men is begonnen bovenaan, met de lage nummers dus, aan de Burgemeester Bauduinstraat, die zijn inmiddels ook al zover klaar, men is nu bezig aan de rest van de Burgemeesterstraten buurt, men werkt van noord naar zuid en van west naar oost. Gevels worden gezandstraald en opnieuw ingevoegd, straat en stoep wordt hersteld en dan gaat men binnen verder met renoveren. Maar ik ken die huisjes al mistens 15 jaar en ik weet dat mits door de bewoners netjes onderhouden geen problemen opleveren en dus al helemaal geen krotten zijn.
    Kompleminte, Pieke

    Opmerking


    • #17
      Raadslid Tiny Meese (PVM) stapt per direct uit werkgroep A2-project

      Terwijl het onderzoek naar de eventuele misstanden rond de veelal Portugese werknemers bij de A2 voortduurt, is er in de Maastrichtse politiek ook onenigheid over de aanpak van problemen rond het A2-project.

      Begin september 2013 sprong de Tiny Meese, lid van de werkgroep A2-project, in de bres voor enkele bewoners van huizen aan de Burgemeester Bauduinstraat, vlakbij het deel van de A2 waar op dat moment werd gegraven en gewerkt.
      De werkgroep A2-project is door enkele (burger-niet-)raadsleden vanuit de raadscommissie Stadsbeheer, Milieu en Mobiliteit (SMM) opgericht, onder voorzitterschap van het CDA raadslid, Peter Geelen.

      Enkele bewoners van de Burgemeester Bauduinstraat zouden in grote angst verkeren vanwege enkele ernstige scheuren in hun huizen.
      De Partij Veilig Maastricht (PVM) trok hierover aan de bel, stelde daarover vragen aan het college van B&W en haalde met hun actie het landelijke nieuws.
      "Wethouder Nuss belde mij zelfs om te adviseren wat ik wel en niet moest zeggen als 'Hart van Nederland' zou komen", aldus Tiny Meese. "Ik ben geen beschermvrouwe van dit college of van de tunnelbouwers, maar een Volksvertegenwoordiger"

      Tijdens de daaropvolgende bijeenkomst van de werkgroep A2, waar Tiny Meese i.v.m. een tijdelijke ziekenhuisopname niet bij aanwezig was, werd door sommige werkgroepleden hun onvrede uitgesproken over de wijze waarop Tiny Meese de klachten van de bewoners in de openbaarheid had gebracht.
      Een van de klachten was dat de werkgroep uit de media moest vernemen dat de PVM in de bres was gesprongen voor de verontrustte buurtbewoners.

      Toen vorige week de misstanden rond de buitenlandse arbeiders bij het A2-project via de media in de publiciteit kwamen, informeerde Tiny Meese, namens haar partij, op zaterdagochtend bij voorzitter van de projectgroep A2, dhr. Geelen.
      Zij kreeg te horen dat dhr. Geelen, voordat het artikel in Dagblad De Limburger verscheen, een gesprek met dhr. Pompers (Avenue2) en wethouder Albert Nuss (PvdA) had.
      "Mij werd gevraagd om als lid van de werkgroep A2-project ook nu terughoudend te zijn met uitspraken en of activiteiten naar de pers", aldus Tiny Meese.

      Gisteravond, 7 oktober 2013, deelde Tiny Meese de Commissie SMM, in aanwezigheid van de leden van de werkgroep A2-project, wethouder Albert Nuss en dhr. Louis Prompers, mee dat zij door deze werkwijze monddood wordt gemaakt en ernstig belemmerd wordt in haar taak als volksvertegenwoordiger.
      Tiny Meese: "Ik leg om die reden mijn functie als lid van deze werkgroep met onmiddellijke ingang neer"

      Tiny Meese geeft aan dat ze, nu ze uit de werkgroep is gestapt, nog beter kan opkomen voor de belangen van de burger.
      Zij blijft wel, samen met het PVM burger-niet-raadslid Niels Peeters, lid van de commissie Stadsbeheer, Milieu en Mobiliteit.
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton
        Een beetje vreemd dat in Maastricht niemand iets wist
        als je deze uitspraak hoort

        Mark Rutte: Uitbuiting A2-medewerkers al eerder gemeld
        Dan vraag je je toch af, wat de inspectie met de meldingen heeft gedaan.

        Opmerking


        • #19
          'Rimec wil met faillissement claim ontlopen'

          Rimec, de werkgever van de uitgebuite Portugese werknemers in de A2-tunnel, gaat het faillisemement aanvragen om op die manier een claim van meer dan twee miljoen euro te ontlopen. Dat zegt FNV Bouw in een persbericht. Volgens woordvoerder Kay van der Linde van Atlanco Rimec is dit niet aan de orde. "In Ierland weet men nergens van”. Lees hier
          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

          Opmerking


          • #20
            Wat mij betreft heeft Rimec alle schijn tegen. Zeker als ze Kay van der Linde als woordvoerder inhuren.
            De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

            Max Dendermonde

            Opmerking


            • #21
              Een misstand is niet perse een uitbuiting, maar uitbuiting is altijd een misstand

              Oorspronkelijk geplaatst door Ton
              Commissie van wijzen: geen uitbuiting wel misstanden.
              De wijze commissie zou er goed aan doen er eens het woordenboek bij te pakken:

              Misstand:
              1. zelfst.naamw. (m.) onrechtvaardige of gevaarlijke situatie Voorbeeld: `misstanden in overvolle gevangenissen` ...
              Gevonden op http://www.woorden.org/woord/misstand

              2. misstand: 1) Euvel 2) Fout 3) Gebrek 4) Kwaal 5) Laakbare toestand 6) Laakbare situatie 7) Onrecht 8 ) Onvolkomenheid 9) Uitwas 10) Verkeerdheid 11) Wantoestand 12) Wantoestand 13) Wanstaltig
              Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/MISSTAND/1

              Uitbuiting: zelfst.naamw. het gebruik van iemand maken zonder daar naar waarde voor te belonen Bron: Wikiwoordenboek - uitbuiting. Gevonden op http://www.woorden.org/woord/uitbuiting

              2. uitbuiting:1) Exploitatie 2) Uitzuiging
              Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/UITBUITING/1

              Nota Bene
              'Misstand' is een breed begrip dat niet perse het woord 'uitbuiting' hoeft te dekken. Een 'misstand' is geen 'uitbuiting', maar 'uitbuiting' is altijd een 'misstand'.

              Bij de A2 was in mijn ogen wel degelijk sprake van uitbuiting. Het is een nieuwe misstand dat men dat met taalgegoochel poogt te verdoezelen. Het is echter heel goed mogelijk dat men de 'zachtere' terminologie gebruikt om tactische redenen. Voor de arbeiders maakt het niet veel uit. Als het goed is en de betreffende firma's niet de kans krijgen onder de situatie uit te komen, krijgen zij in elk geval geld terug en betere werkuren.
              Last edited by Clio; 23 november 2013, 09:47. Reden: aanvulling

              Opmerking


              • #22
                Ik heb het allemaal niet gelezen. Toen ik las wie de commissie had ingesteld ben ik gestopt.

                Opmerking


                • #23




                  Kay van der Linde, waar ken ik die naam ook weer van? Iets met WiBo?
                  Last edited by Haas; 12 januari 2015, 22:01.
                  I am not a complete idiot. Some parts are missing

                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                    Kay van der Linde, waar ken ik die naam ook weer van? Iets met WiBo?
                    Inderdaad, voor zover ik weet is Kay de zoon van Wibo van de Linde. In het verleden de "anchorman" van Tros Aktua.

                    Kay van der Linde heeft in de V.S. o.a. meegewerkt aan een aantal politieke campagnes. In Nederland is hij o.a. betrokken geweest bij Leefbaar Nederland en bij de politieke ambities van Rita Verdonk.

                    Het zal waarschijnlijk een "lieve duit" kosten om hem als woordvoerder in te huren.
                    De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                    Max Dendermonde

                    Opmerking


                    • #25
                      Ach, het zal wel goedkoper zijn dan de 200.000 euro die Bill Clinton kreeg.
                      Last edited by Haas; 12 januari 2015, 22:02.
                      I am not a complete idiot. Some parts are missing

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                        (( Het lijkt op een woordenspel om het imago van het project geen verdere schade te berokkenen.))
                        Ik vind het schokkende niet dat ze dit zo forumuleren, maar echt schokkend vind ik wie hier allemaal intrappen.

                        Opmerking

                        Bezig...
                        X