[ame]http://www.youtube.com/watch?v=4nvLFFQ1Evs&feature=youtube_gdata_player[/ame]
Aankondiging
Sluiten
Financiële situatie van ons forum (april 2025)
Beste lezers, volgers en leden van MestreechOnline,
Tijdens de vergadering van 9 april 2025 hebben wij als stichtingsbestuur van MestreechOnline helaas weer moeten vaststellen dat de financiële situatie van ons forum verre van rooskleurig is.
We hebben eerder, in september 2021, een soortgelijk bericht de wereld ingestuurd.
In 2021 konden wij een crisis afwenden door ruimhartige donaties van leden en sympathisanten.
Voor de exploitatie en het online houden van ons forum was rond de € 300,- per jaar nodig.
Inmiddels - en dat zal niemand verbazen - zijn alle prijzen en rekeningen drastisch gestegen.
Om ons forum anno 2025 in de lucht te houden hebben we minstens € 650,- per jaar nodig en dan is het nog passen en meten.
In de komende jaren zullen de exploitatiekosten waarschijnlijk alleen maar oplopen.
Gelet op onze huidige financiële positie kunnen wij t/m september 2025 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
Tot nu toe hebben wij als stichting sponsoring en/of reclame van ons forum afgewezen.
Dit is overigens altijd in overleg geweest met de leden.
In 2024 zijn we wel een samenwerkingsverband aangegaan met De Nieuwe Ster.
Dit heeft ons enige financiële ruimte gegeven, maar dit samenwerkingsverband is inmiddels weer beëindigd.
Concreet betekent dit, dat onze data vanaf september 2025 niet meer online opvraagbaar zijn en dat feitelijk het forum MestreechOnline moet stoppen.
Uiteraard is dit niet wat wij willen!
Om ons forum voort te zetten zullen wij, vier jaar later, helaas weer een beroep moeten doen op donaties van leden, lezers en volgers.
Iedere donatie is uiteraard welkom, dit kan eenmalig, jaarlijks of maandelijks.
Enkele leden doneren tot op de dag van vandaag maandelijks (automatisch) een klein bedrag, laten we zeggen een kopje koffie per maand, dit waarderen wij enorm.
In de tussentijd gaan we als bestuur uiteraard ook op zoek naar wellicht een oplossing, zodat we hopelijk niet jaarlijks deze boodschap moeten verkondigen.
Uiteraard staan we ook open voor andere ideeën.
Los daarvan zijn wij als bestuur, dat nu uit 4 leden bestaat, op zoek naar uitbreiding en frisse impulsen.
Dus als u interesse heeft horen wij dit graag.
Als u wilt doneren kan dat via bankrekening (IBAN): NL73 ABNA 0615 0242 54 o.n.v. Stichting MestreechOnline Maastricht.
Als u een donatie wenst te doen en reeds een geregistreerd lid bent van MestreechOnline, kunt u uw gebruikersnaam, indien u dat wenst, vermelden bij de overschrijving.
U krijgt dan bij uw avatar de toevoeging “Vriend van M.O.” vermeld.
Het stichtingsbestuur MestreechOnline
Klik hier om naar het artikel (posting) te gaan
Meer lezen
Minder zien
Bedanklied 30 april
Sluiten
X
-
Danklied voor koningin Beatrix
WAUW, het kan dus WEL. Geweldige tekst, mooie harmonische melodie, geraffineerde videoclip voor een meezingertje met inhoud! En dat het RTL is (en Albert Verlinde) neem ik graag op de koop toe. Jammer dat Willem-Alexander werd afgescheept / opgescheept met 'de 'dromen van "het volk". '
-
Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk berichtWAUW, het kan dus WEL. Geweldige tekst, mooie harmonische melodie, een meezingertje met inhoud! En dat het RTL is (en Albert Terlinde) neem ik graag op de koop toe. Jammer dat Willem-Alexander werd afgescheept / opgescheept met 'de 'dromen van "het volk". '
Verder vind ik al die liedjes leuk maar ja toegevoegde waarde nul komma nul.
Zouden we deze over 2 jaar nog herinneren?
Opmerking
-
Mogelijk, want het is een lekker refrein. En wat betreft Albert (sorry voor de typefout): ik ben niet met hem getrouwd. Het is trouwens heel goed mogelijk dat hij binnenskamers heel anders is als op TV, waar ik hem meestal niet kan zetten. Maar ja, ik houd niet van het soort programma's waar hij aan meewerkt. Dus mijn opmerking is niet van enig vooroordeel ontbloot. Als persoon geef ik hem graag het voordeel van de twijfel.Last edited by Clio; 22 april 2013, 14:36.
Opmerking
-
(Be)danklied voor koningin Beatrix
Ik had al het idee dat ik die melodie eerder had gehoord. Hier nog wat nadere informatie. Ook de tekst, die ik niet wist te kopiëren, is hier te vinden. Dat wil zeggen: een tussenversie. De uiteindelijke tekst wijkt wat af en is ontegenzeggelijk nog sterker van inhoud.Last edited by Clio; 22 april 2013, 14:49.
Opmerking
-
Herman van Veen is er ook al met een versie en nog velen zullen volgen. Wat wordt de eerste versie in het Maastrichts gezongen en door wie? Beppie, Franz, Ziesjoem, De Gebreurs? Ik lig er niet wakker van. Het ware wellicht beter geen lied te maken voor de Koning. Volgens mij zit hij er niet echt op te wachten. Is een kroning zonder lied even erg als een kroning zonder woning?
Opmerking
-
Dan kunnen wij als MO niet achterblijven.
Kom, we hebben nog een week, en we hebben wel vaker in korte tijd iets leuks in elkaar gestoken (dat sinterklaasgedicht uit 2010, bijvoorbeeld).
Maar om niet in de fout van de beroerde tekst te vervallen, lijkt het me handig om een eenmaal samengesteld gedicht te toetsen aan de juiste schrijfwijze. Anders hadden we net zo goed een variant op het Ewbank-debacle kunnen maken (waarmee ik overigens niets persoonlijks bedoel jegens John Ewbank, want hij heeft weldegelijk pareltjes uit zijn schrijvers-pen laten vloeien).
Iemand die hier iets in ziet?I am not a complete idiot. Some parts are missing
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk berichtDan kunnen wij als MO niet achterblijven.
Kom, we hebben nog een week, en we hebben wel vaker in korte tijd iets leuks in elkaar gestoken (dat sinterklaasgedicht uit 2010, bijvoorbeeld).
Maar om niet in de fout van de beroerde tekst te vervallen, lijkt het me handig om een eenmaal samengesteld gedicht te toetsen aan de juiste schrijfwijze. Anders hadden we net zo goed een variant op het Ewbank-debacle kunnen maken (waarmee ik overigens niets persoonlijks bedoel jegens John Ewbank, want hij heeft weldegelijk pareltjes uit zijn schrijvers-pen laten vloeien).
Iemand die hier iets in ziet?Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog
Opmerking
-
Maastricht hoort in het Bedank(volks)lied
In het door Haas geïnitieerde MO bedanklied moet uiteraard de stad Maastricht genoemd worden!!!
Immers in het echte volkslied, het Wilhelmus (drie vingers) wordt ook maar één stad genoemd.
Juist.......... MaastrichtEen dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk berichtOp welke wijs?
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=aqlJl1LfDP4"]NEW YORK[/ame]Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Opmerking
Opmerking