Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Bedanklied 30 april

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Bedanklied 30 april

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=4nvLFFQ1Evs&feature=youtube_gdata_player[/ame]
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

  • #2
    Danklied voor koningin Beatrix

    WAUW, het kan dus WEL. Geweldige tekst, mooie harmonische melodie, geraffineerde videoclip voor een meezingertje met inhoud! En dat het RTL is (en Albert Verlinde) neem ik graag op de koop toe. Jammer dat Willem-Alexander werd afgescheept / opgescheept met 'de 'dromen van "het volk". '
    Last edited by Clio; 22 april 2013, 15:35. Reden: uitbreiding tekst

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
      WAUW, het kan dus WEL. Geweldige tekst, mooie harmonische melodie, een meezingertje met inhoud! En dat het RTL is (en Albert Terlinde) neem ik graag op de koop toe. Jammer dat Willem-Alexander werd afgescheept / opgescheept met 'de 'dromen van "het volk". '
      Laat het Onno maar niet horen, het is nl. Albert Verlinde

      Verder vind ik al die liedjes leuk maar ja toegevoegde waarde nul komma nul.
      Zouden we deze over 2 jaar nog herinneren?

      Opmerking


      • #4
        Mogelijk, want het is een lekker refrein. En wat betreft Albert (sorry voor de typefout): ik ben niet met hem getrouwd. Het is trouwens heel goed mogelijk dat hij binnenskamers heel anders is als op TV, waar ik hem meestal niet kan zetten. Maar ja, ik houd niet van het soort programma's waar hij aan meewerkt. Dus mijn opmerking is niet van enig vooroordeel ontbloot. Als persoon geef ik hem graag het voordeel van de twijfel.
        Last edited by Clio; 22 april 2013, 15:36.

        Opmerking


        • #5
          (Be)danklied voor koningin Beatrix

          Ik had al het idee dat ik die melodie eerder had gehoord. Hier nog wat nadere informatie. Ook de tekst, die ik niet wist te kopiëren, is hier te vinden. Dat wil zeggen: een tussenversie. De uiteindelijke tekst wijkt wat af en is ontegenzeggelijk nog sterker van inhoud.
          Last edited by Clio; 22 april 2013, 15:49.

          Opmerking


          • #6
            Herman van Veen is er ook al met een versie en nog velen zullen volgen. Wat wordt de eerste versie in het Maastrichts gezongen en door wie? Beppie, Franz, Ziesjoem, De Gebreurs? Ik lig er niet wakker van. Het ware wellicht beter geen lied te maken voor de Koning. Volgens mij zit hij er niet echt op te wachten. Is een kroning zonder lied even erg als een kroning zonder woning?

            Opmerking


            • #7
              Breaking News!

              Kreeg net de versie van Frans Theunisz binnen!

              [ame="http://www.youtube.com/watch?v=paEarScYn1Y"]http://www.youtube.com/watch?v=paEarScYn1Y[/ame]

              Opmerking


              • #8
                Dan kunnen wij als MO niet achterblijven.


                Kom, we hebben nog een week, en we hebben wel vaker in korte tijd iets leuks in elkaar gestoken (dat sinterklaasgedicht uit 2010, bijvoorbeeld).


                Maar om niet in de fout van de beroerde tekst te vervallen, lijkt het me handig om een eenmaal samengesteld gedicht te toetsen aan de juiste schrijfwijze. Anders hadden we net zo goed een variant op het Ewbank-debacle kunnen maken (waarmee ik overigens niets persoonlijks bedoel jegens John Ewbank, want hij heeft weldegelijk pareltjes uit zijn schrijvers-pen laten vloeien).

                Iemand die hier iets in ziet?
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                  Dan kunnen wij als MO niet achterblijven.


                  Kom, we hebben nog een week, en we hebben wel vaker in korte tijd iets leuks in elkaar gestoken (dat sinterklaasgedicht uit 2010, bijvoorbeeld).


                  Maar om niet in de fout van de beroerde tekst te vervallen, lijkt het me handig om een eenmaal samengesteld gedicht te toetsen aan de juiste schrijfwijze. Anders hadden we net zo goed een variant op het Ewbank-debacle kunnen maken (waarmee ik overigens niets persoonlijks bedoel jegens John Ewbank, want hij heeft weldegelijk pareltjes uit zijn schrijvers-pen laten vloeien).

                  Iemand die hier iets in ziet?
                  Haas maak een begin
                  Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                  Opmerking


                  • #10
                    Op welke wijs?

                    Opmerking


                    • #11
                      Maastricht hoort in het Bedank(volks)lied

                      In het door Haas geïnitieerde MO bedanklied moet uiteraard de stad Maastricht genoemd worden!!!

                      Immers in het echte volkslied, het Wilhelmus (drie vingers ) wordt ook maar één stad genoemd.
                      Juist.......... Maastricht
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                        Op welke wijs?
                        Ach een beetje simpel....... misschien wel....

                        [ame="http://www.youtube.com/watch?v=aqlJl1LfDP4"]NEW YORK[/ame]
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • #13
                          Het refrein

                          WA en MA zijn de nieuwe leiders
                          Zij strijden en zijn blijvers
                          Kompleminte

                          Toller

                          Opmerking


                          • #14
                            Waarom geen Mestreechse melodie? We hebben er genoeg!
                            Het Mestreechs volkslied?
                            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                            Opmerking


                            • #15
                              maakt niets uit we zijn toch fantasten
                              Kompleminte

                              Toller

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X