Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Sinterklaas in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    Toch vreemd, zo'n zwart-blanke piet.

    Opmerking


    • #47
      De intocht van Sinterklaas in Maastricht op zaterdag 17 november 2012

      De intocht van Sinterklaas in Maastricht op zaterdag 17 november 2012: een impressie, gefotografeerd door John Morreau.

      [ame]http://www.youtube.com/watch?v=LCCqD3I2RMc[/ame]

      Opmerking


      • #48
        Aanpassing Servaasbrug voorkomt beknellingen

        Rijkswaterstaat begint dinsdagavond met werkzaamheden aan de Servaasbrug in Maastricht om herhaling van een incident tijdens de sinterklaasintocht op 17 november te voorkomen.lees hier verder
        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

        Opmerking


        • #49
          Sinterklaas 6 december 1951

          'FISCUS speelde voor ST. NICOLAAS
          MAASTRICHT, 5 Dec. (Eigen corr.). — In echt kinderlijke naïviteit schreven de kinderen uit een behoeftig gezin te Geulle een brief aan St. Nicolaas. Zij stuurden hun epistel met een heel verlanglijstje aan „St. Nicolaas, Kapoenkesstraat, Madrid". De brief kwam terecht bij de Posterijen in Maastricht, die, wellicht opzettelijk naïef, het adres veranderden in „Kapoenstraat, Maastricht". In deze straat zetelt de Fiscus. De inspecteur, stom verbaasd aanvankelijk, toonde zich direct van zijn beste zijde. Hij pleegde overleg met zijn ambtenaren en er werd een inzameling onder het personeel gehouden die heel wat opbracht aan geld en natura. Op surprise-avond reed een auto vol geschenken, waarin St. Nicolaas en Zwarte Piet nog amper een plaatsje konden vinden, naar het gezin in Geulle. De kinderen waren natuurlijk verrukt over de uitwerking van hun brief.'

          Dat waren nog eens tijden
          Kompleminte

          Toller

          Opmerking


          • #50
            Intocht Sinterklaas Maastricht 2015.

            Vanaf zaterdag 15 november is Sinterklaas weer in het land! Om 10.00 uur gaan bij Rederij Stiphout de trossen los om de Sint tegemoet te varen. Om 11.00 uur komt de Goedheiligman met de boot aan bij Rederij Stiphout in Maastricht, waar hij wordt ontvangen door burgemeester Onno Hoes. Vervolgens is er een rijtoer door de stad. Mee informatie over de route hier.

            [ame]http://www.youtube.com/watch?v=E9c96D8_nI0[/ame]

            Opmerking


            • #51
              Een kinderfeest, eigenlijk een narrenschuit. Er wordt niemand geknecht of gediscrimineerd. Het is schijnheiligheid

              Opmerking


              • #52
                Intocht Sinterklaas Maastricht 2015

                Ook dit jaar heet Maastricht Sint Nicolaas weer welkom als hij met zijn boot over de Maas (vanuit Spanje) komt aangevaren.
                Meer over de intocht van de goedheiligman op 14 november 2015 is HIER te vinden.

                Maar helaas wordt de aanloop naar dit kinderfeest alweer verstoord door de "zwarte pieten" discussie.
                Ik zal proberen daar niet te veel over te zeggen, maar ik vind Sinterkaas het voorbeeld van een perfecte intergratiepolitiek.
                Zwarte Piet symboliseert namelijk een "Moor", zeg maar een Marokkaan en Sinterklaas was een Turk.

                "Sinterklaasje kom maar binnen met je Piet........." zingen alle kinderen.
                Feitelijk dus, "Beste Turk en Marokkaan kom maar binnen.....".
                Nou, wat wil je nog meer



                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking

                Bezig...
                X