Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Sinterklaas in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Hans Reuser! Geweldig!
    Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

    Opmerking


    • #32
      Toen Haas in Maastricht kwam wonen, een heel hazenleven geleden, kwam de Goedheiligman in Maastricht aan op de woensdag VOORDAT hij in Nederland (Holland) aan kwam.


      Ik heb dat nooit helemaal begrepen. Na enkele jaren werd dat recht getrokken.


      Weet iemand nog de reden voor die volgorde?
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #33
        Ach, alle kindjes die langs de Maas staan zien geen TV

        Probleem opgelost?
        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

        Opmerking


        • #34
          Oké, jij hebt gelijk!

          Maar geloven twijfelaars het jaar erna niet meer?
          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

          Opmerking


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
            vanuit Spanje kom je natuurlijk in Maastricht aan voordat je verder noordelijk vaart met je boot, heeft je moeder dat zo niet uitgelegd?

            Ik vind 't lastiger te verkopen dat Sinterklaas momenteel gelijktijdig in Maastricht èn op tv arriveert
            Je gaat me toch niet vertellen dat de Sint uit Maastricht een malafide dubbelganger is toch
            Op tv is alles nep en in scene gezet dus ook die Sint op tv is fake!

            Opmerking


            • #36
              Ocharme die Sint.


              Hij maakt tegenwoordig gebruik van moderne media zoals Twitter.


              Ik zag gisteren een bericht van hem:


              Als Goedheiligman zou ik best een paar nieuwe sokken kunnen gebruiken. Maar aan wie moet IK die dan vragen?
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door klaas
                Sint komt vandaag naar Maastricht

                bron maastricht dichtbij..17-11-2012
                "Wij" zijn weer puur aan het linken! Wat vind jij ervan dat de Sint naar Maastricht komt?

                Opmerking


                • #38
                  De Sint in Maastricht.

                  Klaas zo zou het kunnen:

                  Voor wie het nog niet weet:

                  vandaag is Sinterklaas in het land en uiteraard komt de Goedheiligman ook naar Maastricht. Rond elf uur zal Sinterklaas aankomen bij rederij Stiphout.Van daaruit vertrekt hij met zijn Pieten in een stoet naar het stadhuis. De Sint zal via de Sint Servaasbrug eerst naar Wyck gaan en via de Rechtstraat, Hoogbrugstraat, Lage Barakken, Wycker Brugstraat over de Servaasbrug en Kleine Staat naar het stadhuis gaan. Rond half een wordt de Sint op het stadhuis verwacht. 's Middags is de Sint ook nog in winkelcentrum Brusselse Poort.
                  Tijdens de optocht door de stad zijn de Kesselskade/Hoenderstraat/Vissersmaas afgesloten voor verkeer. Tijdens de optocht wordt het verkeer begeleid door verkeersregelaars. Meer informatie vindt u hier.

                  Bron: http://maastricht.dichtbij.nl/cultuu...aag-maastricht

                  Opmerking


                  • #39
                    Naschrift: Klaas het is niet belerend bedoeld. Met tekst erbij kan de zoekfunctie de inhoud terugvinden ook als de externe link niet meer bestaat.

                    Opmerking


                    • #40
                      Route van Sint noodgedwongen veranderd daar er een vrouw en kind bekneld zaten tussen de Servaasbrug .

                      http://maastricht.dichtbij.nl/112/up...em-servaasbrug

                      Was goed druk bij inkom van de Sint met zijn pieten.

                      Opmerking


                      • #41
                        Wat ik dus niet snap: op het deel van de brug waar deze moeder en kind bekneld zijn geraakt, kun je toch eigenlijk helemaal niet staan?


                        Los daarvan: ook al heb ik zelf geen kinderen, ik hoop wel dat de kerst-commercie het uiteindelijk toch gaat afleggen tegen het Sinterklaasfeest.

                        Ik vind het best begrijpelijk dat tuincentra hun afdelingen in kerstsfeer gaan inrichten, op die manier kun je trends mee pikken.


                        Maar om nou (het was al op 15 november) thuis de kerstboom alvast te gaan opzetten, met alle erbij horende (en niet erbij horende) versieringen, ik vind het wel een beetje aan de vroege kant.

                        Ik zag het tijdens mijn bezorgwerkzaamheden, aan de Brouwersweg. Ik durf te wedden dat 2 adressen aan de Weryweg snel zullen volgen, want die waren tot vorig jaar altijd de eersten.
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • #42
                          [QUOTE=Haas;175354]Wat ik dus niet snap: op het deel van de brug waar deze moeder en kind bekneld zijn geraakt, kun je toch eigenlijk helemaal niet staan?
                          QUOTE]
                          Haas hoe zo kun je er niet staan ?
                          Vanmorgen met kleindochter na inkom Sinterklaas wezen kijken en op het
                          beweegbare gedeelte van de brug stonden heel veel mensen met kinderen er na de aankomende Sint en pieten tekijken op de gehelen brug stond het trouwens vol.

                          Wat ik niet begrijp is dat men geen mensen of extra mensen er ter plaatsen had toen brug omlaag ging nadat de boten met de Sint de brug gepaseerd was om zoiets te voorkomen daar er op zulke dag heel veel ouders met kinderen op de brug aanwezig zijn .

                          Opmerking


                          • #43
                            [quote=wim54;175356]
                            Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                            Hoezo kun je er niet staan ?
                            op het brede gedeelte kun je staan. Maar op het smalle gedeelte waar die brandweerlieden stonden, lukt dat niet. Dat is wat ik bedoel.


                            Sowieso vind ik het onverantwoord om op de rand van die brug te gaan staan, zeker als dat deel vervolgens nog omlaag moet.
                            I am not a complete idiot. Some parts are missing

                            Opmerking


                            • #44
                              Eigenlijk te tries voor woorden wat er zich heeft af gespeelt
                              op de brug bij inkoms Sinterklaas in Maastricht.
                              Hopelijk heeft men er (helaas nu pas ) een les uit geleerd en zal dit
                              in de toekomst nooit meer kunnen gebeuren !

                              http://www.limburger.nl/article/2012...rvaasbrug_open?

                              Waarom stond de Servaasbrug open?



                              Die vraag houdt de gemoederen bezig in Maastricht na het trieste ongeluk tijdens de intocht van Sinterklaas zaterdagochtend. Voor voorzitter Ger Thelosen van de stichting Intocht Sint-Nicolaas Maastricht is het een volstrekt raadsel hoe een zesjarig meisje er kon verongelukken. .

                              Opmerking


                              • #45
                                Ook in Maastricht
                                Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X