Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De Buurt kleurt 2018 in Eyldergaard

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • De Buurt kleurt 2018 in Eyldergaard

    De Werkgroep Kerstactiviteiten Eyldergaard organiseert op zaterdag 15 december in samenwerking met de Werkgroep Molukse Wijk een buurtdag voor de bewoners van Eyldergaard. Het programma van de dag staat geheel in het teken van Kerst. Ook zal tijdens deze dag de vlaggenoverdracht plaatsvinden tussen Eyldergaard en Bureau VIA2018.
    Programma
    De buurtdag in Eyldergaard gaat zaterdag 15 december van start om 15.30 uur. Iedereen is dan uitgenodigd om de kinder-/familiekerstviering in de Bethelkerk gelegen in de Molukse Wijk bij te wonen. De Bethelkerk is tevens de startlocatie van de Lampionnenoptocht die na afloop van de kerstviering, rond 17.00 uur, plaatsvindt. Onderweg kunnen de wandelaars genieten van verschillende optredens die ze op de route tegenkomen.
    De Lampionnenoptocht duurt zo’n uur tot anderhalf uur en brengt de wandelaars naar het Schellegaardplein. Hier kunnen de buurtbewoners zich opwarmen aan het vuur en staan er drankjes en verschillende Nederlandse en Molukse hapjes voor hun klaar. Rond 18.15 uur vindt de vlaggenoverdracht tussen Eyldergaard en Bureau VIA2018 plaats. Huub Zanders overhandigt namens Eyldergaard de door buurtbewoners ontworpen vlag aan Huub Smeets, voorzitter van het bestuur van de stichting VIA2018. In ruil hiervoor ontvangt buurtplatform Eyldergaard de vlag van Bureau VIA2018. De rest van het avondprogramma wordt opgevuld door vele verschillende live optredens, zoals onder meer de Samba Samba band Los Bollos uit De Heeg, Samba band Amistura en Duo X-elle Jef Verheijde en Dorie Satijn.
    Het overhandigen van de buurtvlag heeft reeds in meerdere wijken plaatsgevonden

    Bureau VIA2018 is samen met Tout Maastricht initiatiefnemer van De Buurt kleurt 2018. Het doel van De Buurt kleurt 2018 is de kandidatuur van Maastricht en de Euregio voor de titel Culturele Hoofdstad van Europa 2018 bij de buurtbewoners onder de aandacht te brengen. Door zelf een buurtdag te organiseren bekennen de buurten kleur, ze geven publiekelijk hun steun aan de kandidatuur. De buurten zijn als het ware de vaandeldragers voor cultuur en elke buurt maakt binnen deze symboliek zelf een buurtvlag die tijdens het evenement wordt overhandigd aan Bureau VIA2018. De betreffende buurt geeft het initiatief door aan de volgende buurt. Sinds juni 2012 hebben vele buurtplatforms van Maastricht het initiatief omarmd en het ofwel geïntroduceerd binnen een bestaand evenement, ofwel een eigen succesvolle buurtdag georganiseerd. Het laatste weekend van november 2012 vond de eerste Euregionale buurtdag plaats: het stokje werd toen overgedragen aan het Buurtplatform Heerlen, dat op zondag 25 november een buurtdag organiseerde
    http://www.maastrichtaktueel.nl/de-b...8-eyldergaard/

    Geheel opgezet door enkele vrijwilligers uit de buurt.
    En als het net zo goed slaagt als vorig jaar dan word het weer zeer gezellig.
    Hulde aan de vrijwilligers

  • #2
    http://www.facebook.com/media/set/?s...7961256&type=1

    Dit alles door vrijwiligers uit de buurt.

    Opmerking


    • #3
      Ik vind het prima als buurten iets organiseren voor zoveel mogelijk mensen uit de wijk en hun gasten. Met die vlag heb ik wat minder, maar dat is persoonlijk .

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
        Ik vind het prima als buurten iets organiseren voor zoveel mogelijk mensen uit de wijk en hun gasten. Met die vlag heb ik wat minder, maar dat is persoonlijk .
        Het doel is eigenlijk zoveel mogelijk mensen eens gezamelijk bij
        elkaar te krijgen in en met een gezelligen sfeer en dat doen de vrijwilligers
        nu al paar jaar rond de kerst ook als er geen vlaggen zijn .

        En het lukt hen aardig want was weer drukker dan vorig jaar.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
          Met die vlag heb ik wat minder, maar dat is persoonlijk .
          Daar zal wel een heel verhaal achter zitten
          Fallor ergo sum

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht
            Daar zal wel een heel verhaal achter zitten
            Heel simpel, ik ben niet zo van vlaggetjes uitwisselen, fakkels doorgeven, pamfletten met "het stoplicht staat nu op oranje", stille en rumoerige tochten. Allemaal zo vergeten.

            Opmerking

            Bezig...
            X