Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

??n Limburg!?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • ??n Limburg!?

    Vlaamse gouverneur wil ??n Limburg.

    Gouverneur Stevaert van Belgisch Limburg pleit voor ??n groot Limburg.
    Hij wil van de Nederlandse en Belgische provincies ??n economische regio maken.
    Stevaert vindt de splitsing van Limburg een historische vergissing.
    Stevaert pleit voor meer samenwerking tussen universiteiten en samenwerking op het gebied van werkgelegenheid.
    Hij zou graag zien dat meer Belgische werknemers vacatures vervullen over de grens en andersom.
    Zijn Nederlandse collega Frissen steunt dat pleidooi.
    Stevaert pleit ervoor om niet meer te spreken van Belgisch en Nederlands Limburg, maar van Oost- en West-Limburg.

    TT publieke omroepen.
    Last edited by SJEF †; 15 november 2007, 14:22.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

  • #2
    Belgische gouverneur pleit voor ??n groot Limburg

    De Belgisch-Limburgse gouverneur Steve Stevaert pleit voor ??n grote Limburgse provincie. Hij wil niet meer spreken over Belgisch- en Nederlands-Limburg. Alleen zo kan, volgens hem, een Europese topregio ontstaan die economisch gezien voorsprong kan opbouwen. Volgens Stevaert zijn er veel meer mogelijkheden om grensoverschrijdend te werken. Stevaert wil ??en regio die gaat profiteren van de mogelijkheden in beide landen. Ook samenwerken met Duitsland en Walloni? sluit Stevaert niet uit, maar volgens hem zijn de verschillen met die gebieden veel groter dan tussen de beide Limburgen. Stevaert pleit overigens alleen voor een nauwere samenwerking tussen de beide Limburgen; van een staatkundig samengaan is geen sprake.
    bron: L1
    Fallor ergo sum

    Opmerking


    • #3
      Regionalisering is DE oplossing!
      Don't PRESS me....

      Opmerking


      • #4
        Precies, dat zei iemand.. zelf vind ik de belgische politieke materie TE ingewikkeld om er hier zo 123 een oordeel over te kunnen vormen. Als je al leest dat ze weer ruzie hebben over een paar franstalige burgemeesters die niet benoemd mogen worden.. omdat ze de aanbevelingsfolders niet in het nederlands hadden opgesteld, dan word ik er al een klein beetje moe van.
        Don't PRESS me....

        Opmerking


        • #5
          Ik weet niet... zouden de Vlamingen een minister president Jan Peter Balkenende kunnen velen? Een minister Rouvoet? Of krijgen wij in ruil ervoor Guy Verhofstad? Tjonge... we mogen de kantine van het binnenhof wel vast gaan aanpassen...
          Don't PRESS me....

          Opmerking


          • #6
            Zelf voel ik me wat beter thuis en op mijn gemak bij een Guy Verhofstadt dan bij een Jan-Peter Balkenende.
            En niks geen Randstad gedoe meer; laat staan al die Haagsche bluf.
            Een nieuwe hoofdstad, die meer centraal gelegen komt te liggen voor het huidige Nederland met het Vlaamstalige Belgi?.
            Zal wel in de buurt van Eindhoven of zo zijn.
            Last edited by SJEF †; 16 november 2007, 10:15.
            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
            Thomas More

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
              ..en dan zeker Manneken Pis in plaats van de Mestreechter Geis..?
              Nee; laat het Manneken maar in Brussel staan pissen.
              En de Mestreechter Geis kan alleen maar in Mestreech (be)staan.
              En zeiken doen ze maar in Tilburg: de Kruikenzeikers.
              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
              Thomas More

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                de Duitstaligen bij Luxemburg
                Daar heb je alweer een nieuw probleem geschapen want hier zal Duitsland wel weer dwars gaan liggen, en dan ook nog als je Duits verstaat versta je nog geen Luxemburgs
                Gebore en getoge in Mestreech

                Opmerking

                Bezig...
                X