Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Insectenbeten

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Insectenbeten

    Helpt het niet schaden doet het ook niet. Dus eens proberen.




    Deze informatie kan je van pas komen,want het seizoen komt er weer aan............

    Misschien is het verstandig om een ​ ​cent in uw zak te stoppen, voor dat u in de tuin gaat werken......... bijensteken!

    Een paar weken geleden werd ik gestoken door zowel een bij als een horzel toen ik in de tuin aan het werken was.Mijn arm zwol op, dus ging ik naar de dokter. Hij gaf mij een antihistaminicum.(tegen allergie) De volgende dag werd de zwelling steeds erger,
    dus ik ging naar mijn huisarts. De arm was geïnfecteerd en ik kreeg antibiotica. De dokter zei tegen mij: "De volgende keer als je gestoken wordt, leg je een cent op de beet gedurende 15 minuten”.

    Die nacht werd mijn nichtje gestoken door twee bijen. Ik keek naar de beten en ze waren al een beetje gezwollen. Dus heb ik een cent op elke beet geplakt en het een kwartier er op laten zitten.
    De volgende ochtend waren de muggenbulten verdwenen.Ze was er ook niet allergisch voor.

    Ik ging weer lekker in de tuin werken ... en ja hoor...2 horzelbeten op mijn linkerhand.
    Ik ben niet naar de dokter gegaan, geen antibioticum dus. Ik heb uit mijn portemonnaie 2 stuivers gepakt en ze op de beten geplakt, al mopperend een kwartier lang.De stuivers trokken de beet meteen schoon.De volgende ochtend kon ik nog net zien waar de steken gezeten hadden.

    Mijn vriendin was ook gestoken door een horzel op haar duim.Een koperen munt er op....

    De volgende morgen was er niks meer van te zien.

    Een paar dagen later maaide ze het gras en werd ze weer op haar rug gestoken. De stuiver werkte weer.

    Misschien wordt u ook wel eens gestoken. Daarom stuur ik dit bericht. Houd in de zomer altijd een paar koperen muntjes bij de hand.

    De arts zei dat het koper in de munt de beet tegengaat.
    Het werkt echt!

    Onthoud het maar en vertel het aan uw vrienden, kinderen, kleinkinderen....
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

  • #2
    Is dit de start van een almanak?

    Opmerking


    • #3
      Deze informatie kan je van pas komen, want het seizoen komt er weer aan...

      Misschien is het verstandig om een ​ei in uw zak te stoppen, voor dat u in de tuin gaat werken......... mierenbeten!

      Een paar weken geleden werd ik gebeten door al die aso's uit een mierennest toen ik in de tuin aan het werken was. Mijn arm zwol op, dus ging ik naar de dokter. Hij gaf mij een antihistaminicum.(tegen allergie). De volgende dag werd de zwelling steeds erger, dus ik ging naar mijn huisarts. De arm was geïnfecteerd en ik kreeg antibiotica. De dokter zei tegen mij: "De volgende keer als je gestoken wordt, leg je een ei op de beet gedurende 15 minuten”.

      Die nacht werd mijn nichtje gestoken door twee nachtmieren. Ik keek naar de beten en ze waren al een beetje gezwollen. Dus heb ik een ei op elke beet geplakt en die er een kwartier op laten zitten.
      De volgende ochtend waren de bulten op haar arm verdwenen. Ze was er ook niet allergisch voor.

      Ik ging weer lekker in de tuin werken ... en ja hoor...200 mierenbeten op mijn linkerhand.
      Ik ben niet naar de dokter gegaan, geen antibioticum dus. Ik heb uit mijn rugzakje 2 eieren gepakt en ze op de beten geplakt, al mopperend een kwartier lang. De eieren trokken de beet meteen schoon. De volgende ochtend kon ik nog net zien waar de steek gezeten had.

      Mijn vriendin was ook gevallen midden in een mierennest. Een eitje geklopt en niets zwol op ....

      Opmerking


      • #4
        Doet me denken aan de aloude wijsheid om mieren uit je woning te weren, door een aantal stuivers en centen vlakbij de keukendeur of klapdeuren te leggen. De mieren hebben een hekel aan de samenstelling van het materiaal, en lopen graag een straatje om.

        Puur uit gewoonte passen veel mensen dit trucje uit grootmoeders tijd nog steeds toe. Ze snappen er niets van dat de mieren siinds de invoering van de euro de munten laten voor wat ze zijn, en vrolijk in kolonne het huis binnen wandelen.

        TOCH is het vervangen van de gulden door de euro de oorzaak.

        Hoe zit dat? Heel simpel: de samenstelling van de aloude cent en stuiver uit de guldentijd was anders dan de koperkleurige muntjes uit de euro-tijd. In de oude munten zat een metaal waar de nijvere 6-voeters een gruwelijke hekel aan hebben.

        Aangenomen mag worden, dat de mieren niet kunnen lezen, en dat het dus aan de samenstelling van de legering moet liggen.


        Zoals Breur al opperde: zien we hier een almanak aankomen? Van mij mag het.........
        I am not a complete idiot. Some parts are missing

        Opmerking


        • #5
          Ik verbaas me wederom over dit topic, wat heeft dit in godsnaam met Maastricht te maken :(

          Opmerking


          • #6
            Hahaha! Maar nee, ben geen knorrepot hoor. Je ziet alleen door dit soort draadjes door de bijen... eh.. bomen het bos niet meer. Dat vind ik jammer

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
              Hahaha! Maar nee, ben geen knorrepot hoor. Je ziet alleen door dit soort draadjes door de bijen... eh.. bomen het bos niet meer. Dat vind ik jammer
              En laat dit nu toevallig het draadje zijn van nieuws en mededelingen.
              Als ik ga scheiden dan is dat nieuws ( dat geluk heeft mijn man niet) dan plaats ik dat hier.
              Win ik een miljoen dan
              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                En laat dit nu toevallig het draadje zijn van nieuws en mededelingen.
                Als ik ga scheiden dan is dat nieuws ( dat geluk heeft mijn man niet) dan plaats ik dat hier.
                Win ik een miljoen dan
                Als je een miljoen wint dan vangt MO toch zeker wat? Al was het maar om bij te dragen aan de kosten voor storage van al deze belangrijke draadjes

                Opmerking


                • #9
                  tekenradar

                  Laten we van de nood een deugd maken mbt dit topic

                  Interessante link:

                  http://www.tekenradar.nl

                  Denk dat een teek erger is dan een bij ivm de ziekte van Lyme

                  (wellicht kan iemand van de admins de topicnaam wijzigen in "insectenbeten" ? )

                  Opmerking


                  • #10
                    Tekenbeet.

                    Ben je door een teek gebeten ( of iemand anders) neem meteen een prop watten, dep die in een flinke prop groene zeep, badendas of andere zeep.
                    Leg hen op de teek, en kijk na 15 minuten of de teek los zit.
                    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                      Ik verbaas me wederom over dit topic, wat heeft dit in godsnaam met Maastricht te maken :(
                      Het waren toch Maastrichtse bijen/mieren en horzels?

                      Trouwens..... de Euro is toch in Maastricht gepresenteerd?

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                        bovendien werd 't door een "Mestreechs meidske" neergezet.
                        Daanke.

                        Es kedooke kreigste vaan miech e knuffelbieske..

                        Opmerking


                        • #13
                          Voor wie info wil over het boek Troos Der Zieken, een beschrijving van een 450 tal ziekten en kwalen en haar behandelingen.
                          Benevens van ruim 300 geneeskrachtige planten, wateraanwendingen en heilmiddelen.
                          Door
                          Broeder Alousius

                          Voor meer zie hier
                          Last edited by Toller; 15 december 2014, 16:53.
                          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                          Opmerking


                          • #14
                            Ok, en nu weer terug naar 'insectenbeten'.

                            Opmerking

                            Bezig...
                            X