Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Tour de France 2012. Het parcours.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Tour de France 2012. Het parcours.

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=hKCeRVZRlZA[/ame]

  • #2
    Wij beginnen bij onze buren te Luik

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=mH80DNsvu2U[/ame]

    Opmerking


    • #3
      De tour in Maastricht

      Bron: http://www.loekkusiak.nl/portfolio/BoekJaarverslag.html

      "Wielertijdschrift De Muur "
      De meest literaire onder alle sporten blijft inspireren tot geweldige verhalen, gedichten en foto’s in hét wielertijdschrift voor Nederland en Vlaanderen, van uitgeverij LJ Veen. In De Muur wordt met gouden pennetjes geschreven over de wielersport, door liefhebbers die meer willen zien dan het eindklassement. Verhalen over wielrennen zijn soms tragisch, soms hilarisch en vaak beide. Ze voeren je terug naar vergeten tijden, veranderen je kijk op het heden of katapulteren je naar de toekomst. Loek Kusiak zette zijn allereerste schreden, 16 jaar oud, in de journalistiek, als correspondent wielersport voor Zuid-Limburgse huis-aan-huisbladen als De Kasteelbode, Nuth en Omstreken en Het Land van Valkenburg. Wekelijks vulde hij een eigen rubriek over de prestaties van regionale coureurs: van adspirant tot beroepsrenner. Kusiak is ook voormalig wedstrijdfietser in de amateurcategorie. Hij droeg aan diverse uitgaven van De Muur bij met portretten van oud-renners Arie den Hartog (winnaar Milaan-San Remo 1965), Etienne De Wilde (als wegrenner winnaar van vele eendagskoersen tussen 1980 en 1990, waaronder Omloop Het Volk en als baanrenner bezitter van een uitgebreide palmares met zeges in zesdaagsen, kampioenstitels en een Olympische medaille) en Wim Schepers (Limburgs hoop in Waalse klassiekers als Luik-Bastenaken-Luik en gele truidrager in de Vuelta 1971, waar hij wegens dopinggebruik werd gedeklasseerd). Voorts een verhaal van Kusiak in De Muur (zomer 2010) over de etappe-aankomst van de Tour de France in Maastricht in 1969. Zie de pdf voor de omslag en de eerste twee pagina's over Maastricht 1969. 'Een beetje rommelig maar wel charmant'.
      Bekijk de pdf file : http://www.loekkusiak.nl/uploads/tx_...in_DE_MUUR.pdf

      Nu zou het leuk zijn als mensen nog wat foto's en/of verhalen plaatsen over de Tour de France en Maastricht.
      Last edited by Breur; 29 juni 2012, 09:55.

      Opmerking


      • #4
        NOS Avondetappe vanuit Maastricht



        Presentator Mart Smeets strijkt zaterdag en zondag met zijn NOS-programma Studio Sportzomer De Avondetappe neer in Maastricht.


        Door Ruud Maas

        In het Kruisherenhotel van Camille Oostwegel spreekt hij met verschillende gasten over de Tour de France, waarvan de proloog zaterdag in Luik wordt verreden.

        Opmerking


        • #5
          Veur de luij die ouch get wèlle zien vaan de reklamestoet, 'n deil daorvaan steit beij Novotel aon de sibemaweeg, oonder aandere get vaan bandemèrrek Clebèr en Festina (vaan de deur horloges)
          Kompleminte, Pieke

          Opmerking


          • #6
            1969: tanken!

            Een oom van mij - een bekend type in Maastricht; hij woonde boven het cellenblok van de Gemeentepolitie aan het Vrijthof in de Statenstraat - werkte o.a. als pompbediende bij de Fiatgarage Lousberg aan de Spoorweglaan te Maastricht. Hij was lid van een reisvereniging en het was dus voorspelbaar dat hij er tussenuit zou knijpen. Ik heb zijn baantje toen als vakantiewerker overgenomen. Het was 1969. Opeens komt er met veel lawaai de reclamecaravan van de Tour aanrijden. Al die voertuigen moesten bijgetankt worden. Ik maar hopen dat de voorraad niet zou opraken. Ik geloof dat ik er een uur mee bezig ben geweest. Er was maar een slang beschikbaar. Toen nog de actuele wisselkoersen geraadpleegd, want er werd contant afgerekend in Franse Francs. Ik kreeg een leuke fooi in geld. Enkele weken later ging "noonk Frits" wederom op vakantie. Toen werd ik spoorwegwachter aan de Bosscherweg, een bijbaantje van mijn oom. Fooi heb ik er nooit gekregen, er waren weinig klanten. Sindsdien heb ik wel last van een pettenprobleem.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
              "noonk Frits" wederom op vakantie. Toen werd ik spoorwegwachter aan de Bosscherweg, een bijbaantje van mijn oom.
              Even of-topic
              Daar lag naast spoorwegovergang toen toch een cafe ?
              Mijn "noonk Miel en tant Truus" was de kastelein en kasteleinsvrouw.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                Even of-topic
                Daar lag naast spoorwegovergang toen toch een cafe ?
                Mijn "noonk Miel en tant Truus" was de kastelein en kasteleinsvrouw.
                Dat kan ik mijn niet herinneren Wim. Wel weet ik dat er achter de spoorwegovergang volkstuintjes waren. Dat weet ik, omdat ik mij verveelde toen ik daar inviel; er kwam geen trein langs. Als ik de kroeg zou ingaan, hoorde ik wellicht niet de telefoon van de Spoorwegen en zat ik misschien nu nog in het gevang en was een smartlap geboren. Die zouden "noonk Miel en tant Truus" ongetwijfeld gedraaid hebben.
                Last edited by Breur; 29 juni 2012, 18:29.

                Opmerking

                Bezig...
                X