Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Voetbal International wint Televizier-Ring 2011

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Voetbal International wint Televizier-Ring 2011

    Het heeft niet direct iets met MO te maken..... hoewel!

    De Televizier-Ring 2011 is héél verrrassend gewonnen door Voetbal International

    Ik moet zeggen dat ik die hele uitverkiezing niet gevolgd heb, maar dat ik wel verrrast en blij ben dat Voetbal International gewonnen heeft ten koste van "Wie is de mol?" en "The voice of Holland".

    Voetbal International is mijn favoriete maandagavond programma.
    Het gaat natuurlijk over voetbal, maar feitelijk het is een geweldig ludiek "gelul" over iets wat totaal niet belangrijk is en zit het vol zelfspot.

    Overigens sorry voor het woord "gelul", maar in relatie met het programma Voetbal International en een van de presentatoren, nml Johan Derksen, kan het niet anders dan dat dit woord even gebruikt wordt.
    Het programma Voetbal International is van één kant vrij banaal, maar ook heel realitisch en laagdrempelig. Bovenal is het bijzonder humoristisch, althans dat vind ik.

    De twee andere programma's "Wie is De Mol?" en "The Voice of Holland" ken ik niet en heb ik nog nooit gezien.

    Nu toch nog even naar het Maastrichtse tintje bij deze thread.
    Ik ken één MO lid die vandaag een Hazenslaapje zal hebben, omdat zijn favoriete programms "Wie is De Mol?" weer niet heeft gewonnen

    En als wij dan toch een link zoeken met Maatricht, dan is het goed om te weten dat Johan Derksen zijn voetballoopbaan in 1977 beeindigde bij "us MVV'ke" (die overigens vandaag met 2-3 wonnen bij Telstar)
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

  • #2
    Ik wilde eigenlijk dit topic zelf openen.

    Ik kan wel zeggen waarom Wie is de Mol? niet gewonnen heeft.

    Dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat het van januari tot en met maart wordt uitgezonden, en The Voice of Holland en Voetbal International momenteel op televisie zijn.

    Ook heeft de manier van promoten ermee te maken. Johan Derksen zegt overigens dat zijn programma op een klein zendertje wordt uitgezonden, maar ik zie het anders: zijn zender maakt toch deel uit van een groter geheel, en zo weinig budget als hij beweert, heeft ie echt niet.

    The Voice of Holland (en niet Wie is de Mol?) was vooraf de grote favoriet. Fans van het programma hadden zich er eigenlijk al een beetje bij neergelegd dat TVOH zou gaan winnen, maar de laatste peilingen lieten iets anders zien. Daarbij stond Wie is de Mol? bovenaan met 56 procent. Vorig jaar werd deze peiling het programma ook al fataal, toen steeds werd gezegd dat het bovenaan stond in de tussenstand, en dat was olie op het vuur voor de andere twee programma's.

    Tja, het zij zo. Jon van Eerd, mol uit serie 9 twitterde een opmerking die op het volgende neer komt: ''goede wijn behoeft geen krans''.


    Maar de teleurstelling blijft. Alledrie de genomineerden hebben een achterban die geprobeerd heeft om hun eigen programma naar de winst te helpen. Dan leg je het af tegen programma's die op het moment van de uitreiking op televisie zijn.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

    Opmerking


    • #3
      Inhoudelijk even iets over Wie is de Mol?

      Veel mensen kennen het niet, maar het heeft best wel een trouw publiek, en de kijkdichtheid van de afleveringen hangt toch rond de 1,8 miljoen tot soms over de 2 miljoen kijkers.

      Dat is best veel, vergeleken met toegankelijkere programma's.

      Veel mensen begrijpen het programma niet, maar het is een concept waarin ''lagen'' een rol spelen.

      Niet dat ik als fanatiek kijker naar het programma, die lagen altijd doorzie, maar ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen, dat strategie een grote rol speelt, je moet mensen in vertrouwen nemen, waarvan je eigenlijk weet dat het een bedrieger kan zijn. En daar stem je je keuze voor het een en ander op af.

      Het concept is eigenlijk heel simpel: met tien personen moeten allerhande opdrachten uitgevoerd worden. Dat kan zijn: een simpel raadspelletje, tot een speurtocht, een autorace, of noem maar op. Met het goed uitvoeren van die opdrachten komt er geld in de prijzenpot. Maar binnen de groep is er ook een saboteur actief, die ervoor moet zorgen dat het geldbedrag in de prijzenpot zo laag mogelijk blijft.

      Die saboteur, de mol, heeft dus een heel andere opdracht binnen de groep, maar dat maakt die persoon ook kwetsbaar, omdat hij of zij niet (voortijdig) ontmaskerd mag worden. Zonder mol immers geen spel.

      Het is dus zaak voor de mol, om opdrachten zo onopvallend mogelijk te saboteren. Soms is het zelf handig om juist wel geld te verdienen voor de pot, waarbij het mislukken van de opdracht aan een ander kan worden toegeschreven. Je staat erbij, wanneer je medekandidaat je bedriegt, maar hebt het niet in de gaten.

      Frédérique Huijdts, in april 2006 helaas overleden, zei het zo: het is prachtig om ongestraft te mogen liegen en bedriegen, weer kind te mogen zijn. Zij was de winnares van serie 6, en sprak deze woorden enkele dagen voordat ze aan de gevolgen van darmkanker overleed.

      Ik ken veel mensen die zeggen: ik ken het niet, ik kijk alleen naar programma's met inhoud. Dat is raar, ik heb het al eens betoogd. Hoe kun je nou weten of een programma wel of geen inhoud heeft, als je het nog nooit gezien hebt?

      Geef er dan ook geen oordeel over, zou ik zeggen.

      Tegenwoordig zijn er meer vergelijkbare programma's op televisie. Eerst was er alleen Expeditie Robinson en Wie is de Mol?

      Dat eerste programma: ik heb er eens een seizoen naar gekeken, toevallig was in dat jaar de grote finale in de Bonbonniere, en het was leuk om erbij te kunnen zijn. Maar op de een of andere manier boeit het me toch niet zo.

      In de loop der jaren ben ik Wie is de Mol? echter ook gaan waarderen vanwege de liefde waarmee het programma gemaakt wordt, ik ken een paar makers ervan, en ik waardeer het dat zij de laatste tijd heel erg goed hebben geluisterd naar de opmerkingen van de fans.

      Het hele gebeuren eromheen spreekt me aan, het feit dat ik er ook een leuke kern aan vrienden aan heb overgehouden (de Molfandag, die ''we'' zelf organiseren, is een jaarlijkse reunie).

      Daarbij: wil je het volgen, dan kun je dat fanatiek doen, zoals ik. Maar het hoeft niet. Maar door alleen naar de afleveringen te kijken, mis je wel een heleboel randinformatie. Het hele gebeuren wordt ondersteund door een grote communitiy, maar ook door gesprekken in een radioprogramma de dag na een aflevering, waarbij je goed moet opletten omdat er een aanwijzing in de richting van de identiteit van de Mol in wordt verstopt.

      Kortom: een multimediaal programma (de radiogesprekken vind je later op het fan-forum, dus je hoeft er niet voor thuis te blijven).

      Zo, dit was een pleidooi voor ''mijn'' programma. Ik kreeg intussen al reacties van ex-deelnemers, waarin ze bedankten voor de steun in de afgelopen weken, en door de jaren heen.
      Last edited by Haas; 22 oktober 2011, 10:56.
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #4
        Ik hoorde in DWDD waar deelnemers en makers van Wie is de Mol aanwezig waren dat het feit dat het programma nu niet te zien is niet van doorslaggevende invloed zou zijn.

        De fans gaan het hele jaar door en er wordt wat af getwittert en zo....

        Ik weet dat de ring een publieksprijs is maar heb steeds meer het gevoel dat de uiteindelijke beslissing via stemmen door het publiek (bel of SMS naar....) een vertekend beeld geeft.
        Zeker ook omdat je meerdere malen mag stemmen.

        Hoe representatief is zo'n uitslag?
        Ik zou wel eens een overzicht willen zien van het aantal uitgebrachte stemmen per leeftijd.

        Opmerking


        • #5
          Er is een internetstemming geweest, en daar was Wie is de Mol tot halverwege de koploper. Toen zette VI ineens een eindsprint in.


          Het moet anders, dat stemmen. De laatste jaren is de winst vaak op het laatste moment nog naar een ander programma gegaan dan het programma dat lang aan kop lag. Maar hoe het komt dat die groep zich dan plotseling mobiliseert, en daarmee de winst ''pakt'', is me een raadsel, de fans van de andere programma's laten het toch zeker OOK niet liggen?

          Ik pleit volgend jaar voor een vakjury. Maar dan moet het Gala het ook doen zonder de sponsoring van de telecombedrijven die ervoor zorgen dat sms- en bel-stemmen worden uitgebracht.

          Het is geen kinnesinne, er is al jaren kritiek op de manier waarop de uitslagen tot stand komen.
          Last edited by Haas; 23 oktober 2011, 08:35.
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

          Opmerking


          • #6
            Stemmen op ...

            Ik kan mij nog herinneren dat een aantal MO-ers bij het kiezen van een carnavalsliedje iemand een bepaalde voorkeur gaven, een zekere Fabritionus of zoiets. Door gebruik te maken van een simpel trucje werd er meerdere keren gestemd op dezelfde persoon. Heel ludiek en een puinhoop dus. Sjiek is miech dat ! En nu wachten we op de gebruikelijke ontstemming bij de verkiezing van het carnavalsliedje van Mestreech 2011.

            Opmerking


            • #7
              Blijft moeilijk.

              Het is een publieksprijs. Dan moet je niet met een vakjury beginnen.

              Maar wat is een goede manier om een evenwicht in stemmen te krijgen??

              Iemand VI gezien? Hebben ze daar een oproep gedaan om toch maar te stemmen, wellicht verkapt?

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door helton Bekijk bericht
                (..)
                Hoe representatief is zo'n uitslag?
                Ik zou wel eens een overzicht willen zien van het aantal uitgebrachte stemmen per leeftijd.
                Volgens mij is het héél representatief deze keer, want de beste (en enige die ik ken) heeft gewonnen......
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #9
                  Die zijn er zeker geweest, die oproepen. Heb zelf niet gezapt,want ik wist niet eens op welke zender het was.

                  Maar oproepen om voor je eigen programma te stemmen zijn niet zo erg, het moet echter wel in evenwicht zijn.

                  De ultieme promotie in DWDD was een feest der herkenning: ik herkende echt heel erg veel ex deelnemers, JP zat in het publiek, Anton Jongstra, de bevlogen ''baas'' van het hele spul hield nog een pleidooi, leuk om te zien.


                  Iemand twitterde zojuist: kennelijk heeft Wie is de Mol toch niet zo'n grote ''fanbase'' als jullie de mensen willen doen geloven.

                  Beetje onzin, die opmerking. The Voice of Holland trekt veel en veel meer kijkers, en heeft dus ook een veel groter stem-bereik, zelfs meer dan de twee andere programma's bij elkaar.

                  En hoezo, niet zo'n trouwe fanbase? Wat Pieter Jan Hagens en Karin de Groot zeiden, klopt helemaal.

                  Ik weet inmiddels dat het verschil tussen nummer 1 en 2 zegge en schrijve 700 stemmen is geweest.

                  Als het winnende percentage 37 was, dan zat Wie is de Mol daar vlak onder, zeg dat het ook ongeveer 37 was.

                  Dan blijft de gedoodverfde winnaar heel ver achter, want die hebben dan slechts 26 procent gehaald.


                  Maar zand erover, er is toch niets meer aan de uitslag te veranderen.

                  Ik maak me op voor een mooi 12e seizoen dat zich in IJsland zal afspelen. Ik heb er al wat mooie beelden van gezien.
                  I am not a complete idiot. Some parts are missing

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht

                    Maar zand erover, er is toch niets meer aan de uitslag te veranderen.
                    WAAR blijven jouw songfestivalpunten ?

                    Opmerking


                    • #11
                      Die worden gewikt en gewogen, en ze komen er in elk geval dit weekend aan. 1 november is nog ver weg.


                      Hoewel.......
                      I am not a complete idiot. Some parts are missing

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                        En als wij dan toch een link zoeken met Maatricht, dan is het goed om te weten dat Johan Derksen zijn voetballoopbaan in 1977 beeindigde bij "us MVV'ke" (die overigens vandaag met 2-3 wonnen bij Telstar)

                        Nou ja, "de snor" heeft niet bijster veel bijgedragen en nooit een rol van betekenis bij us MVV-ke gehad, eerder een randverschijnseltje en tijdelijke passant die effe ( met grote ogen) mocht komen kijken ( naar "de Witte").
                        Verder heeft hij totaal geen band met Maastricht, het "Limburgse" en ons cluppie , zoals hij al eens aangaf en besteed er weining tot geen aandacht aan (dit in vergelijking met andere clubs), terwijl hij anders best wel praatjes genoeg heeft en er toch veel positiefs en goeds over "Rinkens & Co" oftewel "Maastschapelijke Voetbal Vereniging Maastricht "te melden valt.
                        Maar dat is een ander topic...Niettemin is het "de snor" gegund.
                        Last edited by ; 22 oktober 2011, 16:03.

                        Opmerking


                        • #13
                          Zojuist bij Paul de Leeuw gaf Mies Bouwman precies weer wat heel veel mensen later op het feest ook al zeiden, ze vond het verrassend. Maar Mies zou TVOH hebben gekozen.
                          I am not a complete idiot. Some parts are missing

                          Opmerking


                          • #14
                            Nee, want ik weet het ook niet!
                            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                            Opmerking


                            • #15
                              Heel veel televisieprogramma's worden afgekort. Daar is ooit met Goede Tijden, Slechte Tijden mee begonnen. Omdat de titel vrij lang is, hebben ze daar GTST van gemaakt. Niet dat ik het kijk, maar ik ken de afkorting.

                              Zo is het ook met TVOH, The Voice of Holland. .

                              Wie is de Mol wordt sinds jaar en dag afgekort tot WIDM, en zo heb je nog meer programma's die soms bekender zijn onder hun afkorting dan onder de volledige naam.


                              Vraag een willekeurige Mestreechteneer wat MO betekent, en hij of zij zal het antwoord doorgaans schuldig blijven. Zo werkt het, dus.
                              I am not a complete idiot. Some parts are missing

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X