Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Burns Supper in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Burns Supper in Maastricht

    Op 22 januari wordt voor de tweede maal een Burns supper georganiseerd.
    Natuurlijk in Maastricht de stad die dit toe komt.
    Dit ter ere van de grote Schotse dichter ,schrijver en levens genieter.
    En natuurlijk helemaal in stijl die hem toe komt.
    De discusie die hier uit ontstaat is ,is maastricht toe aan een oude traditie die al 252 jaar oud is.
    De Burns Supper wordt gehouden in de Groote Societeit aan het vrijthof in Maastricht op deze avond is toegankelijk
    voor iederen die iets heeft met Schotland of deze dichter.
    Last edited by RobertBurnsSocietyMaastri; 6 januari 2011, 21:16. Reden: reactie van lezer
    Robert Burns Society Maastricht

  • #2
    03-01-2011 rbsm

    Oorspronkelijk geplaatst door RobertBurnsSocietyMaastri Bekijk bericht
    Op 22 januari wordt voor de tweede maal een Burns supper georganiseerd.
    Natuurlijk in Maastricht de stad die dit toe komt.
    Dit ter ere van de grote Schotse dichter ,schrijver en levens genieter.
    En natuurlijk helemaal in stijl die hem toe komt.
    De discusie die hier uit ontstaat is ,is maastricht toe aan een oude traditie die al 252 jaar oud is.


    De informatie die is niet samen te vatten in enkele zinnen.
    De essentie van zijn levens wijze was vrijheid,gelijkheid en broederschap.
    De gedichten waren en zijn nog altijd van toepassing ook al gaan die over een luis of een muis.
    Als je een maal iets gelezen hebt van Robert Burns ,hij is ook vertaald in het nederlands.
    De vertaler is Max de Haan maar wees je bewust als je een Burns leest er geen remedie is tegen de Burns virus
    Robert Burns Society Maastricht

    Opmerking


    • #3
      En wáárom er in Maastricht - off all places - een dergelijke vereniging actief is? Voor zover ik weet heeft Burns nooit iets geschreven dat met deze stad verband houdt. Maar ja, To a Mouse en To a Louse? Die beestjes zijn hier natuurlijk ook te vinden!

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
        En wáárom er in Maastricht - off all places - een dergelijke vereniging actief is?
        Vroeg ik me ook al af. Maar ja, Burns is zo'n beetje de nationale bard van Schotland en er zullen allicht ook Schotten in Maastricht wonen.

        Wat betreft die praktische informatie die olijfje zo wanhopig probeert los te peuteren, die is gewoon op hun website te vinden: http://www.robertburnssocietymaastricht.nl/ . Daar is ook een recept voor haggis te vinden!

        Opmerking


        • #5
          Rbsm

          De Burns Supper in de "GROOTE SOCIETEIT" op het vrijthof was een gezellige en feestelijke avond.
          Hiermee hebben we in Maastricht een nieuwe traditie, die over de gehele wereld gehouden wordt.
          Een traditie die het volgende jaar weer gehouden wordt En wel op zaterdag 21-01-2012.
          De Schotse cultuur is werelds,Tarten Day is een evenement die in opkomst is.
          Voor meer informatie zie de site
          Robert Burns Society Maastricht

          Opmerking


          • #6
            Heb eens naar de site gekeken
            Lijkt mij een echt GroenLinks en/of VVD feestje........
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door RobertBurnsSocietyMaastri Bekijk bericht
              De Schotse cultuur is werelds,Tarten Day is een evenement die in opkomst is.
              Volgens mij verwatert die cultuur in Maastricht. Is het niet 'Tartan-day, een evenement dat in opkomst is'? Of heeft schrijver ons willen tarten? (Ook een bekende traditie in Maastricht ).

              Opmerking

              Bezig...
              X