Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Ergerlijke prijsverhoging Veolia

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Ergerlijke prijsverhoging Veolia

    Ik las vandaag tot mijn verbijstering in de krant dat Veolia andermaal een tussentijdse prijsverhoging (lees: prijsopdrijving) doorvoert.


    Ik ga geregeld met de bus naar Aken vanuit Maastricht. Voor de prijs van 5 euro laat je makkelijk de auto staan, want het betreft een dagkaart, waarbij je gebruik kjan maken van alle openbaar Vervoer in Zuid-Limburg dat door Veolia wordt geëxploiteerd. Ik ging er ook mee naar Heerlen.

    Nu is men erachter gekomen dat zwervers en junks in Aken de dagkaarten gebruiken om een centje bij te verdienen. In plaats van het bestrijden van dat fenomeen, moet nu de goedwillende reiziger boeten.

    Voor 5 euro naar Aken is vanaf 25 april verleden tijd, de verhoogde prijs van 5,50 euro geldt voor een enkele reis, en voor die prijs kun je niet meer met de trein tussen Maastricht en Kerkrade.

    Wil; je dat wel, dan betaal je voortaan 7 euro.

    Ik ben van mening dat het gebruikte argument: de prijs wordt bepaald aan de hand van de gemiddelde bezettingsgraad van de voertuigen, gewoon onzin is. Want wanneer ik 10 ritten wil maken met die dagkaart, dan moet dat kunnen. Immers: de prijs voor die kaart is al afgerekend, wie er vervolgens gebruik van maakt, zou niet ter zake moeten doen. Of ik nu die tien ritten maak, of 10 mensen maken met diezelfde kaart 1 rit, is volgens mij volstrekt om het even.

    Er wordt ook gezegd dat men het oneigenlijke gebruik van de kaart wil terugdringen, maar ik denk dat dit door de verhoogde prijs juist in de hand wordt gewerkt.

    Het gevolg is volgens mij dat de uiterst succesvolle kwartierdienst naar Aken binnenkort wordt teruggebracht naar een halfuur-dienst, en wellicht tot een uurdienst. Het is tenslotte een fikse prijsverhoging.

    Omdat de omzet in zijn totaliteit zal dalen, zal men de inkomsten moeten genereren uit de opbrengst van de ritten die overblijven. En die zullen dus (andermaal) in prijs gaan stijgen. Reken maar gerust op een nieuwe prijsverhoging later dit jaar.

    Veolia: slecht bezig. Pak het probleem aan bij de bron, en laat goedwillende passagiers hier niet voor boeten.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

  • #2
    Veolia

    Volledig akkoord met Haas. In juni 2008 betaalde ik nog 4 euro , toen werd het 4.20 euro omwille van de hoge brandstofprijzen. In 2009 werd het 5 euro en de brandstofprijzen waren lager dan voordien !!!! en nu in 2010 7 euro of zomaar eventjes 75 % verschil in 2 jaar ! Lijn 50 moet één van de meest winnstgevende lijnen in Limburg zijn ! Zitten er ook politici in de de "raad van begeerte"

    Opmerking

    Bezig...
    X