Aankondiging

Sluiten

Financiële situatie van ons forum (april 2025)

Beste lezers, volgers en leden van MestreechOnline,

Tijdens de vergadering van 9 april 2025 hebben wij als stichtingsbestuur van MestreechOnline helaas weer moeten vaststellen dat de financiële situatie van ons forum verre van rooskleurig is.
We hebben eerder, in september 2021, een soortgelijk bericht de wereld ingestuurd.

In 2021 konden wij een crisis afwenden door ruimhartige donaties van leden en sympathisanten.
Voor de exploitatie en het online houden van ons forum was rond de € 300,- per jaar nodig.
Inmiddels - en dat zal niemand verbazen - zijn alle prijzen en rekeningen drastisch gestegen.
Om ons forum anno 2025 in de lucht te houden hebben we minstens € 650,- per jaar nodig en dan is het nog passen en meten.
In de komende jaren zullen de exploitatiekosten waarschijnlijk alleen maar oplopen.

Gelet op onze huidige financiële positie kunnen wij t/m september 2025 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
Tot nu toe hebben wij als stichting sponsoring en/of reclame van ons forum afgewezen.
Dit is overigens altijd in overleg geweest met de leden.
In 2024 zijn we wel een samenwerkingsverband aangegaan met De Nieuwe Ster.
Dit heeft ons enige financiële ruimte gegeven, maar dit samenwerkingsverband is inmiddels weer beëindigd.

Concreet betekent dit, dat onze data vanaf september 2025 niet meer online opvraagbaar zijn en dat feitelijk het forum MestreechOnline moet stoppen.
Uiteraard is dit niet wat wij willen!

Om ons forum voort te zetten zullen wij, vier jaar later, helaas weer een beroep moeten doen op donaties van leden, lezers en volgers.
Iedere donatie is uiteraard welkom, dit kan eenmalig, jaarlijks of maandelijks.
Enkele leden doneren tot op de dag van vandaag maandelijks (automatisch) een klein bedrag, laten we zeggen een kopje koffie per maand, dit waarderen wij enorm.

In de tussentijd gaan we als bestuur uiteraard ook op zoek naar wellicht een oplossing, zodat we hopelijk niet jaarlijks deze boodschap moeten verkondigen.

Uiteraard staan we ook open voor andere ideeën.
Los daarvan zijn wij als bestuur, dat nu uit 4 leden bestaat, op zoek naar uitbreiding en frisse impulsen.
Dus als u interesse heeft horen wij dit graag.

Als u wilt doneren kan dat via bankrekening (IBAN): NL73 ABNA 0615 0242 54 o.n.v. Stichting MestreechOnline Maastricht.

Als u een donatie wenst te doen en reeds een geregistreerd lid bent van MestreechOnline, kunt u uw gebruikersnaam, indien u dat wenst, vermelden bij de overschrijving.
U krijgt dan bij uw avatar de toevoeging “Vriend van M.O.” vermeld.

Het stichtingsbestuur MestreechOnline

Klik hier om naar het artikel (posting) te gaan

Meer lezen
Minder zien

Financiële situatie MestreechOnline

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Anonieme scheldpartijen op Mestreech Online?

Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Ik vraag me wel af wanneer er op ons forum voor het laatst "verscholen achter een pseudoniem" een stadsgenoot zonder argumenten is neergehaald.
    Dat vraag ik mij ook af, Pier! Er zijn zeker periodes geweest dat we door internettrollen werden lastig gevallen, maar daar is altijd controle op geweest en dergelijke postings werden (en worden) zo snel mogelijk verwijderd. Ook enkele ingeschreven leden maakten het de moderatoren moeilijk, omdat zij zich ondanks herhaalde aansporingen niet wilden houden aan de Forum-regels of fatsoensnormen. Ze werden daarom consequent uitgeschreven, geblokkeerd en waar nodig hun postings gewist. (En onze kundige moderatoren lieten zich niet het riet insturen door terugkomers met nieuwe IP-adressen!)

Mijnheer Van Iterson zegt van een onheuse (anonieme) behandeling op MO te kunnen meepraten: "Slikken en snel doorklikken." Ik denk dat hij zich vergist en MO verwart met Facebook, Twitter of een van de overige social media. Het trefwoord 'Van Iterson' levert op deze website tien treffers op, die allemaal - de laatste van gisteren (11 november 2021) uitgezonderd - dateren uit 2012. In een aantal postings van mijn hand op 28 juli 2012 - in verband met een commentaar van Van Iterson op de publicist Reiners - valt geen onvertogen woord en is alle argumentatie naar behoren historisch verantwoord. Alleen mijn laatste posting kan als enigszins onaardig worden aangemerkt:

Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
    Het probleem met zo'n column is dat als je de feiten op een rijtje wilt zetten, als je zulke beweringen wilt weerleggen, dat aanmerkelijk meer tijd en energie vraagt dan de columnist besteedde aan het verbreiden van geloofwaardige onzin. En na een hele zaterdag vind ik het nu wel genoeg.
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 15 november 2021, 08:47. Reden: redactie

Opmerking

Hoi Peter,

Bij het lezen van nieuwe MO-postings, viel mijn oog direct op jouw posting, waarbij je een column van DDL plaatste, geschreven door dhr. van Iterson.

Inderdaad een beetje gewaagd om dit artikel van DDL te plaatsen ivm eventuele rechten van DDL en/of Ad van Iterson.
      Ik hoop oprecht dat ze er geen bezwaar tegen hebben en ik denk/hoop dat het wel kan.
      In aanvulling op de vooraankondiging van Pier, er wordt de laatste hand gelegd aan deze e-mail en als bestuur MO hopen wij op een reactie van zoveel mogelijk MO-leden.

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
      Dat neerhalen komt veel voor op fora, maar de bewering is te algemeen. Een heel enkel ietwat onvertogen woord daargelaten heb ik het hier de laatste tijd niet gezien. Maar als er behoefte aan is, kan ik wel een keer m'n best doen
      Mocht het forum blijven voortbestaan en nieuwe moderatoren wenselijk zijn, dan weten wij iig. bij wie we kunnen aankloppen

Logic will get you from A to Z,
      Imagination will get you everywhere !

Opmerking

Geweldig, die column!!!

Ook mijn perceptie van het zgn. toxische van MO is anders, maar goed. Fijn dat hij het opneemt voor ons forum!

Een goede observatie van Van Iterson, en iets wat ik me nooit echt gerealiseerd heb, is dat we inderdaad een groep mensen hier hebben zitten die op allerlei vragen over (de geschiedenis van) Maastricht een antwoord heeft, of in ieder geval hun best doen om een antwoord te vinden. Wellicht is het een idee om dit pontificaal in de topiclijst op de homepage te zetten? Ook ik ben hier ooit met een vraag begonnen. Waarom het niet voor een potentile vragensteller wat uitnodigender maken? Het zou wellicht ook tot nieuwe leden kunnen leiden​
        Last edited by Pier; 10 april 2025, 10:46.

Opmerking

Bezoek van RTV MaastrichtClick image for larger version  Name:	MO_RTV_Mst_Camiel.jpg Views:	0 Size:	463,2 KB ID:	104356

Hieronder de externe link naar het interview (u wordt doorgestuurd naar de website van RTV Maastricht)
          https://rtvmaastricht.nl/nieuws/arti...-te-verdwijnen
          Last edited by Sjefke; 24 november 2021, 07:26.

Opmerking

Chapeau
            Iets te oud voor re-educatie
            iets te jong voor afdanking
            m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

Opmerking

Goeie actie, Camiel! En goeie actie, Ad (van Iterson)!

Laten we hopen dat er meer aanloop komt. Dan komen die paar centen vanzelf wel.

Opmerking

Financieel plaatje van ons forum is weer iets rooskleuriger.

Beste lezers en leden van MestreechOnline,

Eind september 2021 (zie posting #1) hebben wij jullie meegedeeld dat het (financieel) vooruitzicht van ons forum ronduit slechts was.

(*) cq reeds ontvangen contributiegelden jaarlijks net iets te kort komen om alle jaarlijkse kosten te dekken, maar..... gelukkig ontvingen wij ook enkele ruimhartige (eenmalige) donaties.
                Dit alles bij elkaar maakt dat wij nu al zeker 2,5 jaar vooruit kunnen.

Namens het voltallige stichtingsbestuur wil ik iedereen die dit heeft mogelijk gemaakt van harte bedanken!!

(*) We hebben 1 toezegging nog niet ontvangen, wellicht dat dit even aan de aandacht is ontsnapt.
                Wenst u alsnog een bevestiging of uw donatie/contributie is ontvangen, dan is dit mogelijk. Stuur even een mailberichtje.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

Financieel plaatje van ons forum is weer iets rooskleuriger.

We hebben 1 toezegging nog niet ontvangen, wellicht dat dit even aan de aandacht is ontsnapt.
                  Wenst u alsnog een bevestiging of uw donatie/contributie is ontvangen, dan is dit mogelijk. Stuur even een mailberichtje.
                  Het adres staat in de linker kolom op de hoofdpagina, onder de inlogmogelijkheid. Maar wie altijd rechtsboven inlogt en meteen doorklikt naar de laatste berichten, ziet dat natuurlijk niet. Dat gold tenminste voor mij. Dus hierbij die gegevens:

Stichting MestreechOnline

Ebenistendreef 129
                  6216 PR Maastricht

KVK NR : 53810880
                  IBAN : NL73 ABNA 0615 0242 54
                  BIC : ABNANL2A

Opmerking

Daar het bericht dat Pier namens het voltallige stichtingsbestuur plaatste al vrij snel 'uit het zicht' verdween, heb ik deze tijdelijk als losse posting zichtbaar op de MO-hoofdpagina onder het kopje 'dankwoord' teruggeplaatst

Opmerking

Bezig...
                    X