Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

MestreechOnline info

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • MestreechOnline info

    De geplande php update is goed verlopen

    Groet,
    Team MO
    Logic will get you from A to Z,
    Imagination will get you everywhere !


  • #2
    Gefeliciteerd, Sjefke en Team, maar wat is een php update?

    Opmerking


    • #3
      Merci Clio
      Dit maakt onderdeel uit van het webhostingpakket.
      #7.3 is verouderd en wordt over enkele dagen niet meer ondersteund
      Logic will get you from A to Z,
      Imagination will get you everywhere !

      Opmerking


      • #4
        Even een heel andere vraag, maar misschien dat Sjefke (of Rubke?) daar een antwoord op heeft. Is het mogelijk om het tabje 'Posts van vandaag' te vervangen door 'Recente posts' en dan de posts van de afgelopen week of maand te tonen? Ik merk dat ik nu vaak discussies mis als ik even een dagje niet gekeken heb. Ook zijn er relatief veel posters die een vraag stellen en waarvan je vervolgens niets meer verneemt. Wellicht ook omdat de post moeilijk terug te vinden is als je de weg niet weet.

        Opmerking


        • #5
          Donderdag 9 maart 2023 onderhoudswerkzaamheden M.O.

          Beste leden, volgers en lezers van MestreechOnline,

          op donderdag 9-03-2023 om 13:00 migreren we deze website naar een nieuwe webhostingplatform.
          Er zal ongeveer 10 minuten een onderhoudsscherm getoond worden.

          Wat gaat er gebeuren?
          Tot circa een uur voordat de migratie plaatsvindt kun je nog wel aan je website werken en ook is MestreechOnline nog bereikbaar. Zodra de migratie daadwerkelijk begint zal de website een onderhoudspagina laten zien; je kunt dan ook geen wijzigingen meer uitvoeren.

          De bestanden en databases zullen gekopieerd worden naar de nieuwe omgeving. Nadat dit voltooid is zullen er 'onder de motorkap' nog wat werkzaamheden plaatsvinden.
          Al het verkeer wordt hierdoor tijdelijk doorgestuurd naar de nieuwe omgeving. Vanaf dat moment zal MestreechOnline draaien op de nieuwe omgeving.

          Hoe het technisch allemaal precies werkt weet ik eerlijk gezegd niet.
          De technische kennis in deze ligt bij Sjefke en Rubke en ik ben ervan overtuigd dat zij dit - zoals gebruikelijk - in perfecte banen zullen leiden.

          Persoonlijk ben ik altijd huiverig als er een technische maatregel w?ordt uitgevoerd rond mijn eigen PC/ICT-omgeving.
          Als leek houd ik mij altijd ruim aan de aangegeven tijden.
          Dus let op, als je een posting wilt plaatsen op uitgerekend donderdag 9 maart 2023, maak dan in ieder geval een goede kopie van je tekst..?
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #6
            DENK AAN ONDERHOUDSWERKZAAMHEDEN VAN MORGEN!

            Beste MO'ers,

            Denken jullie eraan dat MestreechOnline morgen, donderdag 9 maart 2023, wellicht niet bereikbaar is!?!

            Naar verwachting zal MO in de loop van de middag weer normaal functioneren, maar als jullie iets willen posten, zorg dan in ieder geval dat jullie een kopie hebben van de posting alvorens deze online te zetten!!
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
              als jullie iets willen posten, zorg dan in ieder geval dat jullie een kopie hebben van de posting alvorens deze online te zetten!!
              Goed dat je het nog even herhaalt, Pier. Ik wil een heleboel gaan posten: zoekplaatjes van het archief. We weten van een aantal foto's namelijk niet op welke locatie de foto werd genomen. En nu zijn er misschien nog lezers die een gezicht, een ruimte of een omgeving herkennen.
              Maar dat zal ik even uitstellen tot het weekend.

              Opmerking

              Bezig...
              X