Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Hulpactie voor Pepinster en omstreken

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Hulpactie voor Pepinster en omstreken

    ?) en rijden dagelijks op en neer of overleven in tentjes.

    Er zijn natuurlijk overal initiatieven, maar hier op Mestreech Online is het nog niet aan de orde geweest. Via via hoorde ik, dat op Facebook een grote inzamelingsactie gaande is van onze plaatselijke politica Kitty Nuyts en andere vrijwilligers. Ik zit zelf niet op Facebook, maar ik denk dat wie dat wil, het snel daar zal vinden. En voor de overige lezers: er is een loods gehuurd aan de Parallelweg, de vroegere loods van Van Gendt en Loos. Om de paar dagen rijdt men heen en weer met hulpgoederen, maar ook met een paar honderd door vrijwilligers vers gesmeerde broodjes, die ter plekke worden uitgedeeld. Tenminste een persoon heeft zich aangemeld om als tolk mee te gaan. Ook zijn er chauffeurs nodig. Wat mijzelf betreft: ik heb nu acht grote tassen met beddengoed, handdoeken, drogisterijartikelen, voedsel, schoonmaakmiddelen etc. klaar staan die morgen weg gaan. Ik hoop dat meer MO-leden zich bij deze actie kunnen en willen aansluiten.

    Onderstaand een screenprint van het affiche van de actie. (Ik kreeg het niet op andere wijze 'hanteerbaar').


    Click image for larger version  Name:	2021-08-11.png Views:	0 Size:	227,0 KB ID:	103942
    Last edited by Clio; 11 augustus 2021, 19:31.

  • #2
    Prima initiatief.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
      Prima initiatief.
      Jules Regout
      Bron: https://commons.wikimedia.org/wiki/F...nster_(01).jpg

      Opmerking


      • #4
        Campinggas

        Wie heeft er nog een ongebruikt campinggastoestelletje staan? Daar is in Pepinster grote behoefte aan. Op veel plekken zijn de gasbuizen in de straten nog niet hersteld en elektriciteit is heel beperkt beschikbaar. Sommigen nemen de gok en sluiten aan op uit de muur hangende, 'verdronken' contacten. Je moet maar durven. Maar ja, een mens wil af en toe wel eens iets warms hebben. Doneer zo'n gasstelletje (met gascontainer, graag)!

        Opmerking


        • #5
          www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
          Pepinster is een bouwval na de overstromingen en was al een bouwval met karakter voor de recente overstromingen.

          Ik hoop dat men de mensen een veilig onderkomen kan geven op een heel andere veilige locatie, want dat is Pepinster ook voor de toekomst niet.
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • #6
            Een maand na de ramp...
            Last edited by Clio; 12 augustus 2021, 10:45.

            Opmerking


            • #7
              Huidige behoeften in Pepinster

              We zijn weer een kleine twee weken verder en Kitty Nuijts heeft even een stop gezet op het innemen van kleding en meubels. Er is geweldig veel binnen gekomen en verdeeld, maar nu is vooral nog steeds behoefte aan houdbaar

              Opmerking


              • #8
                https://eenvandaag.avrotros.nl/item/...elemaal-niets/

                Opmerking


                • #9
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking

                  Bezig...
                  X