Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Tongerseweg

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Tongerseweg

De Tongerseweg, een in de Franse Tijd aangelegde straatweg (met klinkers bestrate weg) van Maastricht naar Tongeren, gaat opnieuw op de schop. Als ik het goed begrepen heb dit keer grondig, dus geen renovatie van de ontoereikende, twee eeuwen oude fundering, maar degelijk nieuw werk. De weg wordt al sinds jaar en dag door het internationaal vrachtverkeer gezien als een fijne afkorting tussen Maastricht en Vlaams Belgiƫ: men kan daarmee de 'omweg' via het Luikse 'klaverblad' links laten liggen. De Tongerseweg is daar structureel en maatschappelijk niet op ingericht, evenmin als de Maastrichtse singelring.

Enfin, nieuwe 'bedding' en hopelijk ook afsluiting voor doorgaand verkeer van dien aard. Maar het houdt wel in, dat alle bomen tussen het kruispunt Javastraat/Aramislaan en de grens tegen de vlakte gaan. Dus wie nu nog de majestueuze laan wil bewonderen of vastleggen op de gevoelige plaat moet opschieten. Ik denk niet dat ik persoonlijk de Tongerseweg nog in (redelijke) glorie zal terugzien.
    https://zoek.officielebekendmakingen...=over_uw_buurt

Hopelijk gebruiken ze dan voor de reconstructie ZOAB (zeer open asfalt bestrating) voor de geluidreductie en reduceren de snelheid + groene golf verkeerslichten.
    Want het is er luid en stinkt behoorlijk naar uitlaatgassen.
    iets te oud voor re-educatie
    iets te jong voor afschrijving
    m.a.w. stoere Maastrichtenaar in buitendienst

Opmerking

Bezig...
    X