Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Oud Jaar 2020

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oud Jaar 2020

    18.42 uur: de eerste twee vuurwerkbommen gaan af in Wolder

  • #2
    Massa's vuurwerk, zij het veel minder en minder langdurig dan vorig jaar. Weinig vuurpijlen, wel veel niet-toegestane zware klappen. Tja, je hebt dat geld nu eenmaal uitgegeven en je kunt het spul niet tot volgend jaar bewaren onder je bed of in het fietsenhok. Opmaken dus, want anders gaat het overstuur. De hele avond heeft er iemand met vuurwerk door de buurt gestruind: een of twee knallen in de straat en dan gauw een straat verder, zodat hij niet betrapt kon worden.

    Wel spijtig voor de bejaarden in de nieuwe aanbouw van Campagne, waarvan er velen de weg kwijt zijn en in de jaren '50 en '60 leven. Voor hen (en het personeel) zal het af en toe moeilijk zijn niet weer in de oorlog te belanden.

    Zouden er geen kerkklokken geluid worden? Niets gehoord. Toch zitten we in een nieuw jaar, dus
    Happy 2021 voor een ieder!


    Opmerking


    • #3
      Ook in de buurten Daalhof, Hazendans, Mariaberg en Pottenberg hoorde en zag ik op oudjaarsdag 2020 - vanaf pakweg 19.00 uur - met grote regelmaat (knal)vuurwerk.
      Minder dan normaal, maar toch.

      Rond 23.00 uur ben ik met de hond gaan wandelen.
      Nog nooit heb ik het, rond dat tijdstip, zo rustig op straat gezien.
      Nauwelijks een auto tegengekomen en voor zover ik de huizen en appartementen kon inzien cq beoordelen was er nergens een feestje.
      Ik moet zeggen dat ik dit niet verwacht had. Uitzonderlijk rustig

      Om 00.00 uur was er wel degelijk vuurwerk.
      Dat was meer dan ik had verwacht, maar ja, zoals Clio al meldde
      Tja, je hebt dat geld nu eenmaal uitgegeven en je kunt het spul niet tot volgend jaar bewaren onder je bed of in het fietsenhok. Opmaken dus, want anders gaat het overstuur.
      De helft van de (over)buren in de straat stonden om middernacht voor de deur. Niemand kwam naar elkaar toen en de allerbeste wensen werden op ruime afstand naar elkaar overgebracht.

      Afgaande van wat ik in mijn straat en buurt heb gezien heeft iedereen zich heel behoorlijk gehouden aan de gevraagde covid-19 maatregelen.

      Iedereen een gelukkige en vooral gezond 2021
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #4
        Aan iedereen die het forum leest en/of forum lid is: Een heel gelukkig en voorspoedig Nieuwjaar 2021
        Achter de diverse bromfietsers en scooters aan volgden wel wat harde knallen afgelopen nacht maar gelukkig viel dat allemaal wel mee. Ik heb nog nooit zo een rustige viering meegemaakt en ben blij dat iedereen weer vol goede moed aan 2021 starten kan.
        Vooral de goede moed en ook gezond verstand zal ons door die laatste nukken en grillen van de pandemie voeren opdat we weer fijn een normaal knuffelvirus kunnen overdragen.
        ik ben verguisd

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Nauwelijks een auto tegengekomen en voor zover ik de huizen en appartementen kon inzien cq beoordelen was er nergens een feestje.
          Wel bij mijn onderburen, al waren er mogelijk toch niet meer dan twee gasten.
          Er bestaat zoiets als de Top 2000. Dat is over het algemeen muziek waar ik weinig affiniteit mee heb. Smaken verschillen tenslotte. Het vangt aan op 25 december en eindigt op 31 december om twaalf uur 's nachts. Voor ouderen: weg kerstsfeer, maar je hoeft er natuurlijk niet naar te luisteren. Nou, ik wel. Ik heb het op beide feestdagen geweten. Mijn onderburen en hun gasten zongen gisteren weer luidkeels mee met de muziek, die ik zelf daardoor eigenlijk NIET kon horen, maar heb ik het even gecontroleerd door die specifieke radiozender aan te zetten.

          Oudjaar heb ik het 2000-gebeuren vanaf 16:30 moeten meebeleven, het volume van het 'koor' kwam boven mijn eigen TV- en muziekdoos uit. Wel waren er af en toe een paar eetpauzes. Klokslag 24.00 uur was het voorbij.

          Misschien denkt u: Waarom niet even gevraagd of het wat zachter kan? Dat doe ik al met een zekere regelmaat, maar tot een permanente aanpassing van de gedragingen binnenshuis schijnt dat niet te kunnen leiden. Je wilt een goede verhouding hebben met je buren. En dan: mijn onderburen zijn nog vrij jong, eind twintig. Ongetwijfeld missen zij een uitgaansleven. Ik heb het zeven uur uitgehouden, maar moet bekennen dat ik de laatste driekwartier toch wat wanhopig was en elke minuut heb afgeteld. Ik hoop dan ook dat oudjaar 2021 weer buitenshuis kan worden gevierd
          Last edited by Clio; 1 januari 2021, 16:15.

          Opmerking


          • #6
            Ik moet zeggen we hebben allemaal wel eens een beetje de beest uitgehangen toen we jong waren en zelfstandig. Maar overlast van de buren door zang en/of TV geluid is een kapittel dat voortkomt uit de extreem slechte bouwtechnische en dus ook bouwfysische kennis van de plannenmaker en uiteindelijke uitvoering van het appartementencomplex waar je huis woont.
            In Caberg staan rijtjeshuizen waar zelfs het dichtslaan van een binnendeur 4 huizen verderop gehoord wordt.
            Dan hebben we nog geluk met een paar vuurwerk bommetjes deze afgelopen dagen.

            p.s. ik zag op de Daaldersruwe nog een Man 's avonds de restanten van het vuurwerk netjes wegruimen met veger en blik. Ja je houdt het graag netjes.
            BOEM
            ik ben verguisd

            Opmerking

            Bezig...
            X