Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gemeenteraadsverkiezingen 2014 (GR2014).

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Brekend Nieuws

    Ik zie dat je het al geplaatst hebt Breur.
    Is toch ongelooflijk dat partijen uitgesloten worden van een lijsttrekkersdebat.

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Solange Dircke Bekijk bericht
      Ik zie dat je het al geplaatst hebt Breur.
      Is toch ongelooflijk dat partijen uitgesloten worden van een lijsttrekkersdebat.
      Ja Solange. Ik was niet vertrokken. In het uiterste geval had ik de zekering van de stroomkast eruit genomen .

      Opmerking


      • Ben toch heel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.
        Lijkt mij een verhaal met een staartje

        Opmerking


        • BeStemming 19 maart. 5. De SP

          Mara van Haasen staat op plaats 2 van de lijst van de SP voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart. Jack Gerats op plaats 3. In 'Ook van de Partij' een menselijk, politiek portret van hen beiden terwijl ze praten en koken. Hoe heeft Jack Gerats voor elkaar gekregen dat de Maastrichtse ster in het landelijk SP logo zit?
          rtvmaastricht.nl/verkiezingenmaastricht

          Opmerking


          • Misschien interessant om te delen?

            Kreeg bijgevoegde poster toegestuurd.
            Bestanden bijvoegen

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
              dat is geen nette typering van 'n politiek actieve oudere als Jan Hoen.
              dat is verkeerd woordgebruik onder potentiële opponenten en dat siert u niet.
              Bedoeld was het toch min of meer als "eretitel' Baas der bazen een autoriteit op het politieke toneel! Iemand met charisma en overwicht.
              Maar dat zegt natuurlijk niets over zijn gevoerde politiek!

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                Klop Antonius. De verwijzing naar de hoogste maffiabaas kan verkeerd geïnterpreteerd worden. Alleen denk ik dat het niet zo bedoeld is.
                Wel geeft het aan, dat je in de politiek erg voorzichtig moet zijn in woordgebruik. Zelf zijn politici vaak zo voorzichtig dat ze niets zeggen.

                Inderdaad Breur, het is niet mijn stijl om mensen onnodig te kwetsen of te beledigen. Ik had beter het de term "éminence grise" kunnen gebruiken. Alleen zou ik er dan weer bij moeten vermelden dat ik daarmee de huidige Nederlandse betekenis bedoel. De oorspronkelijke betekenis van éminence grise is wellicht nog minder fraai dan de Italiaanse variant.

                Politiek is inderdaad een moeilijk vak daar word ik me nu van bewust. "ik ben je nog geen politicus en nu zoeken ze al van alles achter mijn woorden."

                Maar Antonius heeft gelijk althans vanuit zijn optiek bezien. Doch het was niet mijn bedoeling om aan mijn uitspraak de maffia associatie te koppelen. Soms hebben uitdrukkingen meerdere betekenissen.
                Last edited by Painterartist; 8 februari 2014, 18:54.

                Opmerking


                • een wees je groetje en het is U vergeven

                  avanti
                  Iets te oud voor re-educatie
                  iets te jong voor afdanking
                  m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                  Opmerking


                  • Stadsbelangen Mestreech: Een lekker, maar ook deels mislukt driegangendiner

                    Huub Adriaens en Ursula Garnier, de respectievelijke nummers 4 en 5 van de partij Stadsbelangen Mestreech (SBM) deden hun uiterste best om hun partij culinair te vertegenwoordigen in het RTV Maastricht programma "BeStemming 19 maart 2014".
                    Helaas, een véél te gepeperde groente/vleessoep en een in een café achtergelaten en vergeten toetje gooiden roet in het eten.
                    Het hoofdgerecht, oftewel tête de veaux, maar dan wel gemaakt van varkenspoulet , schijnt wel lekker te zijn geweest.

                    Het is moeilijk om een betere typering voor SBM te geven dan dit culinair, gepruts in de keuken.
                    Bij SBM is het altijd vlees noch vis. Wel in de oppositie, maar lopend aan de hand van de coalitie en mn. de PvdA.
                    Zelfs hun slogan op facebook "Luisteren, krachten bundelen en samen doen" lijkt een vorm van plagiaat van de CDA verkiezingsslogan "Luisteren, Kiezen, Doen"

                    Toch had Huub Adriaens een goed punt. Hij refereerde aan het industriële verleden van Maastricht, dat in de laatste decennia is omgebogen naar een kennis-industrie.
                    Hij gaf daarmee aan dat Maastricht en de Maastrichtenaren dat vlekkeloos hebben gedaan en dat "wij", Maastrichtse chauvinisten, wel degelijk openstaan voor veranderingen
                    Toch weer politiek onervaren schreef hij deze flexibiliteit toe aan de regerende coalitiepartijen.......
                    Ik ben het misschien wel met hem eens. Waarom zou je dus SBM moeten stemmen?

                    In de prognose kennen beide kandidaten geen bescheidenheid. Ze zijn er van overtuigd dat SBM 4 zetels haalt op 19 maart 2014 en Huub gaat zelf voor ruim 400 stemmen, terwijl Ursula gokt dat zij tussen de 350 en 400 stemmen zal halen.
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • SP: Tomatensoep met balletjes en zuurkool met worst en bier.

                      Mocht niet alleen de spreekwoordelijke liefde, maar ook de politieke voorkeur door de maag gaan, dan zou de SP alvast boven aan mijn lijstje staan.

                      De SP kandidaten Mara van Haasen en Jack Gerats, de respectievelijke nummers 2 en 3 van de SP kieslijst in Maastricht, kookten in het RTV Maastrichtsprogramma "BeStemming 19 maart 2014" uiteraard hun vertrouwde tomatensoep, met balletjes!, gevolgd door "een budgettair verantwoorde" portie zuurkool met worst en bier!
                      Kijk, als liefhebber van de Duitse keuken, kun je dan al niet meer stuk bij deze Pier

                      Als dan ook nog de Maastrichtse ster een traditioneel onderdeel is van het SP-logo en Jack Gerats uit Amby als hobby de Maastrichtse geschiedenis heeft, dan scoor je hier op MO natuurlijk hoge ogen.....
                      Zou hij (dagelijks) de politieke-threads en de geschiedenis-threads op MestreechOnline volgen?

                      Volgens Jack is de SP er zowel voor hoog als laag opgeleide personen en zegt Mara zich vast te bijten in problematische (politieke) dossiers.
                      Jammer is natuurlijk wel dat de SP Maastricht een beetje het imago heeft van "de Tegenpartij", maar beide kandidaten maken de indruk dat ze in de raadsperiode 2014-2018 een meer constructieve politiek willen voeren.

                      Gevraagd naar hun verkiezingsprognose gooien ze beiden even hun bescheidenheid van zich af als het aantal zetels ter sprake komt. Beiden gaan uit van 4 zetels, maar Mara hoopt, waarschijnlijk tegen beter weten in, dat het er 6 worden, want dan blijft Leny Eijssen behouden voor de raad.
                      Gevraagd naar het aantal stemmen dat zij zelf hopen te halen, zijn beiden weer terug bij hun bescheidenheid met respectievelijk 200 en 150 stemmen voor Mara en Jack.
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                        Toch had Huub Adriaens een goed punt. Hij refereerde aan het industriële verleden van Maastricht, dat in de laatste decennia is omgebogen naar een kennis-industrie.
                        Hij gaf daarmee aan dat Maastricht en de Maastrichtenaren dat vlekkeloos hebben gedaan en dat "wij", Maastrichtse chauvinisten, wel degelijk openstaan voor veranderingen
                        .
                        Het was een leuk programma de hele serie van programma’s vind ik erg leuk. Het compliment dat Huub maakt aan de Maastrichtenaar is zeker wel verdiend. De Maastrichtenaar mag dan wel chauvinist zijn, hij is zeker niet consevatief en rigide! Alleen vind ik dat men (SBM) met die uitspraak wel erg gemakkelijk over een langslepend economisch probleem heen stapt.

                        Natuurlijk beschikt Maastricht een zekere veerkracht. Men heeft men de bakens verzet. Men heeft het nieuwe binnen gehaald en het oude uit het oog verloren. Doch niet zonder dat dit de nodige problemen met zich mee heeft meegebracht. De armoede is gestegen en er zijn duizenden arbeidsplaatsen verloren gegaan. Het is jammer dat Maastricht haar industrie heeft laten vertrekken, onze politici hebben ze destijds gezamenlijk staan uitwuiven. Het zou allemaal nog veel “sjieker” worden! Jammer dat men geen nieuwe moderne industrie heeft aangetrokken zoals dat in onze buurland België is gebeurd na de Belgische mijnsluitingen. Dit door middel van het creëren van de zgn. "reconversiezones". Zones met speciale aandacht, voordelen en voorzieningen voor nieuwe te vestigen industrieën. Verschillende belangrijke Hightech industrieën hebben zich daar gevestigd. Die hadden zich natuurlijk ook met meer gemeentelijke inspanning in Maastricht kunnen vestigen. Verder en dat is ook bekend, valt het "spin-off" effect van de universiteit erg tegen. Te veel studenten vertrekken weer uit Maastricht omdat hier geen werk voor hen te vinden is. De gedachte dat de universiteit onderzoek- en wetenschappelijke- industrie zou aantrekken blijkt hierdoor niet te functioneren. Het is een vicieuze cirkel die doorbroken moet en kan worden. Naar mijn persoonlijk mening moet Maastricht er meer aan doen om weer moderne industrie aan trekken. Dat brengt arbeidsplaatsen voor academici maar ook voor laag geschoolde! Het zou tevens een positieve impuls kunnen geven aan de middenstad. Industrie is voor Maastricht niet “Sjiek en Sjoen” genoeg. Ik vind echter, zeker in deze tijd, sjoen genoeg en vind het welzijn van de Maastrichtenaar belangrijker dan sjiek , pracht en praal en ander franje. Werk, welvaart en welzijn dat verdient de Maastrichtenaar
                        Last edited by Painterartist; 10 februari 2014, 10:52.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                          een wees je groetje en het is U vergeven

                          avanti
                          Ik doe er zelfs nog een "boezjieke" bij!

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Painterartist Bekijk bericht
                            Natuurlijk beschikt Maastricht een zekere veerkracht...Industrie is voor Maastricht niet “Sjiek en Sjoen” genoeg. Ik vind echter, zeker in deze tijd, sjoen genoeg en vind het welzijn van de Maastrichtenaar belangrijker dan sjiek , pracht en praal en ander franje. Werk, welvaart en welzijn dat verdient de Maastrichtenaar[/FONT][/COLOR]
                            Complimenten, de hele quote slaat de spijker op zijn kop.
                            Ik denk echter wel dat gewenste of zelfs geplande doelstellingen niet zijn gehaald de afgelopen jaren, simpelweg doordat verkeerd geïnvesteerd is door en in de stad, met name cultuur met zou ik zeggen grote C. Schoenmaker blijf bij je leest. Op de lijst cultuur met de grote C zullen we nooit staan. Maar industrie, ondernemen, internationaal samenwerken, dat is wat we kunnen en in moeten groeien naar mijn mening.

                            is zo maar een gedachtengang die bij me op komt....

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Solange Dircke Bekijk bericht
                              Ik denk echter wel dat gewenste of zelfs geplande doelstellingen niet zijn gehaald de afgelopen jaren, simpelweg doordat verkeerd geïnvesteerd is door en in de stad, met name cultuur met zou ik zeggen grote C. Schoenmaker blijf bij je leest. Op de lijst cultuur met de grote C zullen we nooit staan. Maar industrie, ondernemen, internationaal samenwerken, dat is wat we kunnen en in moeten groeien naar mijn mening.
                              Ik sluit me helmaal bij uw gedachte aan. Maastricht is van oorspong een industriele stad en daar was/is Maastricht ook goed in Dit mede door haar centrale liggging in de Euregio! Maastricht is ook een culturele stad met maar liefst 3 academies een conservatorium! Maastricht is dus wel degelijk een culturele stad.....met veel (deels verwaarloosde) cultuur. Niet een stad van de grote cultuur maar met veel, heel veel, van de kleine kunst/cultuur en dat zou de stad liefdevol moeten omarmen. Ik ben dan ook voor meer doch kleinere subsidie's voor het situmuleren van de kleinschalinge Maastrichtse kunst- en cultuurprojecten. Projecten die voor iedereen toeganklijk zijn. Dit ipv de gigantische subsidie voor miljoenen verslindende prestige projecten. Er zijn algelopen jaren helaas vele miljoenen verloren met de drie jarige "bidbook" procedure voor het verkrijgen van de titel Maastricht Culturele Hooofdstad 2018 de resultaten in middels bekend.

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                                Na 4 jaar verkassen ze weer naar Holland of hun thuis plaats.
                                En geen enkele tot nu toe politieke partij wordt wakker..

                                Nee Ton lijst 11 nr. 7

                                Topic 9 feb. jl. Verder en dat is ook bekend, valt het "spin-off" effect van de universiteit erg tegen. Te veel studenten vertrekken weer uit Maastricht omdat hier geen werk voor hen te vinden is. De gedachte dat de universiteit onderzoek- en wetenschappelijke- industrie zou aantrekken blijkt hierdoor niet te functioneren. Het is een vicieuze cirkel die doorbroken moet en kan worden.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X