Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Café aan een kanaal?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Café aan een kanaal?

    Herkent iemand dit café?
    Bestanden bijvoegen

  • #2
    Is het zeker dat het in Maastricht is Breur?
    Waarom mijn vraag .
    Dat is dat ik vroeger vaak langs zulk cafe (wat er veel van weg heeft) ben gekomen richting mijn werk
    maar dat was voor aan in Gronsveld .

    Klopt olijfje wat betreft heugemerweg

    Opmerking


    • #3
      Ik weet niets over deze foto. Wat mij opviel was de verlaagde ligging van het café met veldwachter/diender/facteur? achter de reling. Het kanaal van Luik naar Maastricht heeft lange tijd buiten de gemeente Maastricht geen reling gehad. Ter vergelijking Oeverwal.
      Bestanden bijvoegen

      Opmerking


      • #4
        P.s. het is natuurlijk goed mogelijk, dat er helemaal geen water in de buurt was, zoals jullie reeds opmerkten.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
          P.s. het is natuurlijk goed mogelijk, dat er helemaal geen water in de buurt was, zoals jullie reeds opmerkten.
          Kom morgen toch in de buurt wat ik bedoelde en zal een kiekje maken
          van dat cafe welke ik bedoelde en is trouwens nog steeds cafe .

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
            Kom morgen toch in de buurt wat ik bedoelde en zal een kiekje maken
            van dat cafe welke ik bedoelde en is trouwens nog steeds cafe .
            Dus toch "water" in de buurt.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
              Dus toch "water" in de buurt.
              Er is wel nog steeds "geel water" daar maar toch niet
              dat cafe wat je zoekt .
              Last edited by wim54; 30 juni 2012, 14:26.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                volgens mij werkt de link niet

                maar 't lijkt er inderdaad veel op


                even link veranderd olijfje

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                  volgens mij werkt de link niet

                  maar 't lijkt er inderdaad veel op
                  Even naast mekaar gezet, het lijkt dat het hetzelfde pand is maar dan is het toch zéér grondig verbouwd door de jaren heen.

                  - dak loop steiler, waarschijnlijk door het gelijk trekken van linker en rechter deel.
                  - ramen/deuren zijn anders, vernieuwd, verbreed en er zitten luiken (geeft een vertekend beeld,
                  - het rechtse deel is hoger nu, en er zitten houten balken in de gevel, wellicht om de verhoogde dakconstructie te dragen (rode lijn).

                  Al met al, lijkt dit wel hetzelfde café. Hamvraag: Waar ligt dit nu?

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                    Al met al, lijkt dit wel hetzelfde café. Hamvraag: Waar ligt dit nu?

                    Voor aan in Gronsveld als van richting Heer komt over rijksweg ligt dit cafe wat trouwens ook nog een terras heeft

                    Opmerking


                    • #11
                      Bedankt Wim voor het ingeleverde huiswerk. Maar ik twijfel nog. Waar komt dat "vakwerk" vandaan?


                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                        Bedankt Wim voor het ingeleverde huiswerk. Maar ik twijfel nog. Waar komt dat "vakwerk" vandaan?


                        Als boven gemeld, wellicht door: http://forum.mestreechonline.nl/show...8&postcount=11

                        - het rechtse deel is hoger nu, en er zitten houten balken in de gevel, wellicht om de verhoogde dakconstructie te dragen (rode lijn).

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                          Bedankt Wim voor het ingeleverde huiswerk. Maar ik twijfel nog. Waar komt dat "vakwerk" vandaan?


                          Je bent niet alleen Breur ,ik twijfelde vanmiddag ook al toen kiekje maakte
                          Maar als er een keertje wat "water" ga nuttigen zal het terplaatsen eens navragen of ze er iets van afweten of er verbouwd is.

                          ps: aan linkerzijde is veel groter terras .

                          Opmerking


                          • #14
                            Beschikt niemand over de jaargangen van Grueles? Of Gronsveld in oude ansichten?

                            Opmerking


                            • #15
                              Als ik naar de Latei hoogten kijk (originele foto en nu) van de deur en de ramen (ook op de eerste verdieping) dan geloof ik het niet dat deze een passende vondst is.

                              Want de Lateien wisselen plots in hoogte en in functie (raam wordt deur en vice versa) hetgeen een ongebruikelijke aanpassing is .
                              vooral omdat de latei van een gevelopening men niet lager legt bij een eenvoudige verbouwingen
                              Misschien is er niet enkel een prent of ansichtskaart maar ook een bouwaanvraag met gevel aanzicht van het welbekende café in Gronsveld?

                              De balustrade / het hekwerk op de originele foto lijkt op een Belgisch rijkswaterstaat type gebruikelijk aangrenzend aan een waterweg en of straatweg, hetgeen ik ergens meen gezien te hebben.

                              De gevel op de oude foto is Mergel blokken metselwerk.

                              Ik heb sterk de indruk / het vermoeden dat het ergens in Lanaye is.
                              ciao
                              Iets te oud voor re-educatie
                              iets te jong voor afdanking
                              m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X