Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Vragen over de Eindejaarsquiz 2010

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    Moest even ingrijpen. Er kwam een foutieve oplossing langs i.v.m. de studentenvraag/milieu. De correspondentie hierover is verwijderd.

    Opmerking


    • #47
      Ik heb mijn antwoorden op de eindejaarsquiz 2010 naar elvis gestuurd.
      Als ik nu de enige ben en straks zal zijn, zit ik met de gebakken peren.

      Kom op, er zijn 111 punten (inclusief bonuspunten) te overtroeven.

      Opmerking


      • #48
        Ben nog niet aan de quiz toegekomen, ik vrees dat ik dit jaar moet overslaan.
        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

        Opmerking


        • #49
          Dat doe je me niet aan he parel, je hebt nog een week of twee de tijd! :(
          Don't PRESS me....

          Opmerking


          • #50
            Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
            rustig maar Breur, we zijn nog niet zover (ik in ieder geval niet) ik gun mezelf wat meer punten door te blijven zoeken tot 8 januari

            Heb je alle vragen kunnen beantwoorden ?
            Ik heb de vragen waar ik de antwoorden van weet allemaal kunnen beantwoorden, en daar moeten jullie het mee doen.

            Ik ken de Maastrichtenaren en af en toe moet je ze een schop onder hun kont geven om ze te attenderen op een toekomstige datum.

            Opmerking


            • #51
              Breur kan schoppen onder konten geven, maar in rekenen is hij wat minder goed....
              Don't PRESS me....

              Opmerking


              • #52
                Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
                Breur kan schoppen onder konten geven, maar in rekenen is hij wat minder goed....
                Ik reken - hoe zullen we het benoemen - optimistisch.
                @olijfje, dan worstel je waarschijnlijk nog met 2 vragen.

                Opmerking


                • #53
                  Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                  op leven en dood
                  En een oud maatje van mij (Tribunal) geef je een goede raad:

                  [ame]http://www.youtube.com/watch?v=TEPsP2dor0w[/ame]

                  Opmerking


                  • #54
                    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                    Ik heb de vragen waar ik de antwoorden van weet allemaal kunnen beantwoorden,.
                    Ja dat is mij ook gelukt.
                    Breur ik ken jouw reputatie als het gaat om kennis m.b.t. Maastricht. Surfend op het net kom ik jouw naam steeds tegen. (bedankt voor alle informatie, mooie afbeeldingen en foto's)

                    Tegenover jouw surplus aan kennis stel ik ijzeren vasthoudendheid.

                    j' ai maintiendrai. Vertaal het hoe je wilt maar voor de quiz 2010 ben jij nog niet van mij af.

                    Opmerking


                    • #55
                      Oorspronkelijk geplaatst door rikth Bekijk bericht
                      Tegenover jouw surplus aan kennis stel ik ijzeren vasthoudendheid.

                      j' ai maintiendrai. Vertaal het hoe je wilt maar voor de quiz 2010 ben jij nog niet van mij af.
                      Ik heb nog nog ijzers in het vuur liggen.

                      Opmerking


                      • #56
                        proberen

                        Ik ben het flink aan het proberen, ik kan sommige antwoorden (nog) niet vinden op het grote net, en ik maar denken dat ik toch goed was in het zoeken. Valt tegen, de quiz zitr goed in elkaar en je m oet er moeite voor doen, schitterend gedaan.
                        MestreechterSteerke gief um Mestreech.

                        Opmerking


                        • #57
                          Oorspronkelijk geplaatst door goofjohn Bekijk bericht
                          Ik ben het flink aan het proberen, ik kan sommige antwoorden (nog) niet vinden op het grote net, en ik maar denken dat ik toch goed was in het zoeken. Valt tegen, de quiz zit goed in elkaar en je moet er moeite voor doen, schitterend gedaan.
                          Gisteren kreeg ik goddank een tip voor die twee soldaatjes-vraag, maar ik dacht dat ik verder klaar was! Misrekening dus, die studenten heb ik nog niet aangepakt en de flessetrekker maakt dat ik ook dit jaar niet in de top zal eindigen. :(

                          Tant pis, ik moet er niet aan denken volgend jaar Elvis te moeten evenaren (overtreffen is al helemaal onmogelijk)...

                          Opmerking


                          • #58
                            Ik hoef mij volgend jaar ook zeker niet te buigen over het samenstellen van de eindejaarsquiz 2011 :(

                            Ik moet ook bekennen dat ik in de eerste oogopslag dacht dat het wel te doen was.
                            Valt echter tegen.....
                            Dat mag Elvis als een compliment beschouwen.

                            Het meeste plezier beleef ik overigens aan vraag 7, mn. "de eerste burgemeester".

                            Ik heb inmiddels een hele waslijst van "eerste burgemeesters"...

                            Na de quiz zou ik hierover graag eens een stukje willen zien van Ingrid Evers als ze tijd en zin heeft.
                            Lijkt mij een rare opeenvolging van personen te zijn geweest zo in de jaren 1792 tot globaal 1839, met allemaal veranderende situaties.

                            Maar goed, uiteindelijk heb ik een "orgineel" stuk in handen ondertekend door "de" burgemeester in 1814.
                            Alleen...... die man wordt weer nergens genoemd in de literatuur over het burgemeesterschap.......

                            Wel héél interessant !
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • #59
                              Precies, jullie maken mij ook onzeker! Zoek het niet te moeilijk allemaal!!!
                              Don't PRESS me....

                              Opmerking


                              • #60
                                Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
                                Precies, jullie maken mij ook onzeker! Zoek het niet te moeilijk allemaal!!!
                                Stuur gewoon in wat je weet. Durf ook een fout te maken. Elvis heeft de quiz goed samengesteld en het zou ook niets zijn als je in 5 minuutjes alles kunt beantwoorden. Zou er iemand zijn die alle antwoorden weet en dan als beloning de quiz 2011 dient te organiseren en daar geen zin in heeft, kan hij of zij op mijn hulp rekenen.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X