Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuwe burgemeester Maastricht 2014

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Zo heb ik de naam van Jos Hessels horen noemen. Nu burgemeester van Echt en een CDA man
    Morgen 23 april weten wij de naan. 🙈🙉🙊
    Last edited by parel; 22 april 2015, 16:15.
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

    Opmerking


    • #17
      Och wie het ook wordt; we moeten het er voorlopig mee doen. En kiekeboe kan altijd nog. Wel hoop is dat sommige dossiers (o.a. tramdossier) transparanter worden. Vivianne Heijnen (CDA) heeft gisteren nog een pleidooi gehouden voor meer transparantie middels een interview. In hoeverre hier een burgemeester sturend in kan zijn, moet nog blijken. Wel hoop ik dat de nieuwe burgemeester minder besproken zal worden in programma's zoals shownieuws e.d.

      Opmerking


      • #18
        Ik las in het gezichtsboek de naam van Annemarie Penn ter Strake
        Kompleminte

        Toller

        Opmerking


        • #19
          Wie weet. Zij weet in ieder geval wat in Maastricht speelt.

          Opmerking


          • #20
            Annemarie Penn burgemeester van Maastricht

            Annemarie Penn-Te Strake is door de gemeenteraad van Maastricht voorgedragen als burgemeester van Maastricht....

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
              Ik las in het gezichtsboek de naam van Annemarie Penn ter Strake
              Opmerkelijk dat onze Toller gisteravond al zo z'n vermoedens had.....

              Ik vind het persoonlijk een zeer verrassende, opmerkelijke en sensationele keuze.
              Mevr. Penn - Te Strake kennende denk ik dat wij "Maastrichtenaren" een goede burgemeester krijgen
              Last edited by Pier; 6 oktober 2020, 23:18.
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #22
                Leuk, Maastricht krijgt haar eigen "Le Penn" maar waarschijnlijk met ander gedachtegoed. Het zal moeten blijken of zij een goede burgemeester zal zijn.Jammer dat ze nu pas een cursus Mestreechs gaat volgen, maar dat geeft wel de bereidheid aan om iedereen in Maastricht te kunnen aanspreken in zijn/haar eigen leefwereld . Succes Mevr. Penn.

                Opmerking


                • #23
                  Het blijft voor mij een vreemd gevoel dat een kandidaat burgemeester zulke nauwe banden heeft binnen de lokale politiek. De burgemeester wordt namelijk geacht boven de partijen te staan (of is dat een achterhaald principe?). Hoe integer je ook bent, vroeger of later zal je door iemand voor de voeten geworpen krijgen, dat je oordeel partijdig is.

                  Ik denk dat het een juist besluit is, het enig mogelijke besluit is, dat haar man zich teruggetrokken heeft als voorzitter van de Seniorenpartij Maastricht.

                  En, dat gezegd hebbende, wens ik mevrouw Penn alle goeds en succes als komende burgemeester van Maastricht. Zij verdient, van ganser harte, het voordeel van de twijfel.
                  De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                  Max Dendermonde

                  Opmerking


                  • #24
                    Voor mij heeft ze haar positieve waarde al bewezen.
                    Bij het tot stand komen van de nieuwe gemeenteraad.

                    Opmerking


                    • #25
                      Het komt aan op stuur-vrouws-kunst, de airco aan of uit, snelwegen vermijden of toch weer de bekende bestemming, wel of niet spreken met de bestuurder, een passagier minder of meer, voordeelkaarten?, super-comfort, super-care of staanplaatsen, wat vaker stoppen of doorrijden, niet spuwen of toch maar een rookstop? Lijn X

                      Opmerking


                      • #26
                        Annemarie Penn-te Strake benoemd door Gouverneur Theo Bovens tot burgemeester van Maastricht.
                        from RTV Maastricht

                        Opmerking


                        • #27
                          Annemarie Penn-te Strake heeft kenbaar gemaakt graag door te willen als burgemeester van Maastricht.

                          De ambtstermijn van burgemeester Penn loopt op 1 juli 2021 af.
                          Annemarie Penn-te Strake is dan 67 jaar. Ze kan dan haar tweede ambtstermijn van 6 jaar sowieso niet meer vol maken.
                          De Nederlandse wet bepaalt dat burgemeesters op hun zeventigste met pensioen moeten gaan.

                          De nieuwssite 1limburg.nl meldt dat burgemeester Penn bij gouverneur Theo Bovens heeft aangegeven open te staan voor herbenoeming.
                          Dat heeft Bovens dinsdag, 6 oktober 2020, meegedeeld aan de gemeenteraad van Maastricht.

                          De huidige burgemeester geeft aan de stad en regio door de coronacrisis te willen blijven loodsen, aldus 1Limburg.
                          "Daarnaast is het werk binnen mijn portefeuille nog niet af. Op het gebied van veiligheid is de situatie in onze stad flink verbeterd. Het is zaak dat zo te houden en te intensiveren waar nodig. Dat alles samen heeft mij zonder enige twijfel doen besluiten dat ik in aanmerking wil komen voor een herbenoeming."

                          Twee weken geleden werd bekend dat tijdens een anonieme rondvraag onder alle fractievoorzitters van de Maastrichtse gemeenteraad en geen unanimiteit bestond voor de herbenoeming van burgemeester Penn.
                          Dat hoeft overigens niet veel te betekenen.
                          Als 15 (!) fractievoorzitters anoniem hun mening mogen geven, is het goed mogelijk dat er altijd wel 1 of 2 partijen "neen" zullen zeggen.
                          Problematischer wordt het als bijvoorbeeld 7 van de 15 partijen tegen herbenoeming zouden zijn.
                          Maar dat weten we dus niet.

                          Ik kan mij echter voorstellen dat burgemeester Penn ook het veelgebruikte en informele Wandelgangen Informatie Systeem (WIS) heeft geraadpleegd en waarschijnlijk tot de conclusie is gekomen dat herbenoeming een rele optie is.
                          Als dat later toch niet het geval blijkt te zijn, wordt het wel een pijnlijke kwestie.
                          ​
                          Last edited by Pier; 30 juni 2023, 14:45.
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                            Mevr. Penn - Te Strake kennende denk ik dat wij "Maastrichtenaren" een goede burgemeester krijgen
                            Je had in 2015 helemaal gelijk, Pier. Maastricht had zich geen betere burgemeester kunnen wensen. Wat een contrast met haar voorganger! Jammer dat ze geen volle termijn mag blijven.

                            Opmerking


                            • #29
                              Burgemeester Annemarie Penn-Te Strake herbenoemd in Maastricht

                              Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                              Je had in 2015 helemaal gelijk, Pier. Maastricht had zich geen betere burgemeester kunnen wensen. (..) Jammer dat ze geen volle termijn mag blijven.
                              Gemeenteraad Maastricht kiest voor 2e termijn burgemeester Penn-te Strake
                              De gemeenteraad van Maastricht heeft op donderdag 25 februari 2021 vergaderd over de herbenoeming van burgemeester Annemarie Penn-te Strake. De raad heeft besloten om de burgemeester aan te bevelen voor herbenoeming. Op basis hiervan brengt de Gouverneur advies uit aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, die besluit over de herbenoeming.
                              De gemeenteraad volgt hiermee de aanbeveling van de vertrouwenscommissie herbenoeming, bestaande uit 5 raadsleden. Herbenoeming van burgemeester Penn-te Strake betekent bestuurlijke continuteit die goed is voor de stad Maastricht. Een stabiel gemeentebestuur en haar grote ervaring op het gebied van veiligheid en in de veiligheidsregio zijn van waarde in deze tijden waarin de bestrijding van de corona-pandemie en alle gevolgen daarvan in de stad prioriteit hebben.
                              Burgemeester Penn-te Strake werd met ingang van 1 juli 2015 benoemd tot burgemeester van Maastricht voor een periode van zes jaar. Bij herbenoeming loopt de periode juli 2023 af wanneer mw. Penn-te Strake de leeftijd van 70 jaar bereikt; de maximale leeftijd voor burgemeesters in Nederland.​
                              (Bron: Persbericht gemeente Maastricht)

                              Deze herbenoeming werd donderdagavond geaccordeerd in een besloten en geheime raadsvergadering.
                              Alle gemeenteraadsleden waren fysiek aanwezig.

                              Onbekend is hoe de stemming is verlopen. Hierop ligt een geheimhouding.
                              Het is daarom gissen hoe de stemverhouding was en wie of welke partij voor dan wel tegen heeft gestemd.
                              In het WIS (Wandelgangen Informatie Systeem) is echter bekend dat waarschijnlijk niet de voltallige gemeenteraad achter de herbenoeming stond.
                              Uiteraard weet ik geen details en kan ik slechts gissen, maar dat is meer iets voor de officiele roddelrubrieken.

                              Ik kan alleen mijn eigen mening geven.
                              Ik vind dat Annemarie Penn-Te Strake het niet slecht heeft gedaan als burgemeester in Maastricht, maar dat er wel soms iets viel aan te merken op haar bestuurlijke- en politieke voelsprieten.
                              Het was en is zeker een empathische en representatieve burgemeester.
                              Toch meende ik soms te zien dat ze in dossiers even de regie kwijt was.
                              Dit gezegd hebbende kan ik echter niet zeggen dat zij een onvoldoende heeft gehaald als burgemeester in Maastricht. Zeker niet.

                              Het enige wat ik niet begrijp is waarom iemand het zich nog aandoet om tot zijn/haar 70ste te blijven werken in een best wel zware functie.
                              Maar dat zegt wellicht meer over mij dan over de persoon die daarvoor kiest.

                              Ik kan er verder goed mee leven dat we tot juli 2023 verder gaan met deze burgemeester
                              Last edited by Pier; 30 juni 2023, 14:47.
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • #30
                                Ze is in ieder geval de laatste jaren de leukste persoon bij de sleutel overdracht voor Carnaval als ze gevat en welbespraakt de Hoogluchtigheid toespreekt....!
                                Krijgt ze nu AOW en pensioen of de Balkenende norm?
                                ik ben verguisd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X