Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuwe burgemeester Maastricht 2014

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Nieuwe burgemeester Maastricht 2014

    Wie denkt u dat geschikt is om burgemeester van de Gemeente Maastricht te worden en waarom? Een echte burgervader? Een organisator? Een ouwe rot in het vak? Wellicht een vrouw? Moet hij uit onze regio komen of is dat niet van belang? Wij horen het graag.


    En jawel hoor; het noemen van namen is begonnen (o.a. op Radio 1):

    Camiel Eurlings.

    Zelf twitterde hij onlangs: "Weer een dag met verhalen over mij op voorpagina krant zonder dat ik 1 journalist sprak."
    Last edited by Pier; 30 juni 2023, 14:41.

  • #2
    Nieuwe burgemeester thread

    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    En jawel hoor; het noemen van namen is begonnen (o.a. op Radio 1):

    Camiel Eurlings.

    Zelf twitterde hij onlangs: "Weer een dag met verhalen over mij op voorpagina krant zonder dat ik 1 journalist sprak."
    Misschien moeten we gewoon voor de lol en het plezier, wat we feitelijk op MestreechOnline als eerste nastreven, gewoon een thread openen waarin we volop mogen fantaseren, gokken en/of speculeren over onze nieuwe toekomstige burgemeester.

    Ik denk dat Camiel Eurlings een droomkandidaat zou zijn.
    Ook een vrouwelijke kandidaat zou goede kansen hebben.
    Last edited by Pier; 11 december 2014, 16:02.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #3
      Wat hoorde ik nou zeggen over Camiel Eurlings?





      Waar hoorde ik nou de naam Frans Weekers, toch ook ergens in dit verband?
      Last edited by Haas; 14 januari 2015, 21:05.
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #4
        Ik ga eens lekker chauvinistisch doen. Een onbeschreven recht. Maxime Verhagen. Gepokt en gemazeld. Alleen zou ik hem een beetje voor gek verklaren als hij die baan die hij nu heeft opgeeft voor de politiek die hij zo goed kent

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
          Ik ga eens lekker chauvinistisch doen. Een onbeschreven recht. Maxime Verhagen. Gepokt en gemazeld. Alleen zou ik hem een beetje voor gek verklaren als hij die baan die hij nu heeft opgeeft voor de politiek die hij zo goed kent
          Dus de kans dat Verhagen Hoes zal opvolgen is vrij gering. Sowieso lijkt het mij moeilijk voor de stad Maastricht een geschikte burgervader te vinden. Je moet in feite bijna een echte Sjeng zijn wil je de Maastrichtse bevolking voor je kunnen winnen. De voordracht voor een opvolger voor Hoes zal wel via de gebruikelijke verdeelsleutel gaan. Dus zeker niet iemand die uit het midden van de Maastrichtse bevolking GEKOZEN wordt, maar een (politieke) benoeming van hoogstwaarschijnlijk iemand van CDA huize. Op een aantal terreinen mag het roer echt wel om in Maastricht. Het voert te ver hier meer gedetailleerd op in te gaan, maar insiders zullen wel weten waar het in de Maastrichtse politiek aan ontbreekt (te vaak naar binnen gekeerd) - en dat terwijl het stadsbestuur zich zo op de Euroregio laat voorstaan. Het chauvinisme wint het dus van pragmatisme en van het bedrijven van politiek voorbij de eigen (bekrompen) stads-grenzen.

          Opmerking


          • #6
            De gemeenteraad van "Sjengcitie" vindt dat de burgemeester zeker in zijn geestelijk pakket moet hebben:

            Bestuursstijl burgemeester van Maastricht:

            Naast basiscondities als identificatie, bindend vermogen, integriteit, onafhankelijkheid, stressbestendigheid moet uw bestuursstijl zich laten typeren als iemand die:
            - een groep ziet als meer dan de optelsom der delen (verbinder);
            - altijd zoekt naar samenwerking en daarvoor een groot netwerk kan aanwenden (netwerker);
            - bedachtzaam en behoedzaam is maar wel doortastend en voortvarend de handen uit de mouwen steekt (realisator).

            Ja, op wie is deze stijl van toepassing:

            Man: Ralf Krewinkel

            Vrouw: Maria van der Hoeven
            Kompleminte

            Toller

            Opmerking


            • #7
              Ik moet lachen om sommige reacties in de media: Hoes is nooit een echte Maastrichtenaar geweest, etc.


              Mijn retorische vraag is dan: mag een gemeente dan alleen maar burgemeesters krijgen die geboren en getogen zijn in betreffende gemeente?

              Rethorisch antwoord (bestaat niet, maar goed, het is een overdenking):


              onzin, een burgemeester moet in het profiel passen, dat de selectiecommissie opstelt.
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                (...)
                Man: Ralf Krewinkel

                Vrouw: Maria van der Hoeven

                Hahaha.... Ralf Krewinkel, de huidige burgemeester van Beek, zou geen verkeerde keuze zijn.
                Deze PvdA'er wordt alom geroemd.
                Hij is echter nog veel te onervaren en bovendien uit Kerkrade.
                Dat laatste zou geen punt moeten zijn, integendeel, maar ik verzeker je dat dit véél te gevoelig ligt in de ogen van de gemiddelde Maastrichtse voetbalfan.
                Natuurlijk een absolute minderheid, maar wel een minderheid die zich zal roeren.

                Maria van der Hoeven is, met alle respect, te oud.
                Zou de überhaupt interesse hebben gehad, dan had ze de vorige keer mee moeten doen.
                Of zij de vorige keer kandidaat was weten we natuurlijk niet met zekerheid, maar ik schat in dat ze niet solliciteerde.
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #9
                  Genoveef Leers

                  Als Hillary het kan....

                  Opmerking


                  • #10
                    Raadsfracties vragen inbreng burgers over nieuwe burgemeester

                    Waar moet de nieuwe burgemeester van Maastricht aan voldoen? Dat is de centrale vraag die alle Maastrichtse gemeenteraadsfracties hebben gesteld aan de inwoners van Maastricht. De komende drie weken - tot 5 januari 2015 - kunnen burgers via de websites van alle elf Maastrichtse raadspartijen laten weten wat er volgens hun in de profielschets voor de nieuwe burgemeester moet komen te staan.

                    "We willen graag horen van de bevolking hoe ze erover denken, maar tegelijkertijd ook de vaart in het proces houden", aldus de fractievoorzitters van de Maastrichtse gemeenteraad. "De gemeenteraad wil graag voor de zomervakantie een nieuwe burgemeester kunnen laten benoemen, omdat dat in het belang is van de stad. Dat betekent dat er in januari 2015 al profielschets moet worden vastgesteld. Daarna kan de echte sollicitatieprocedure pas van start."

                    Op de sites van de partijen is ook de vorige profielschets terug te vinden, die in 2010 werd gebruikt bij de benoeming van burgemeester Hoes. De fractievoorzitters: "Het kan best zijn dat mensen die profielschets goed genoeg vinden, maar dat signaal horen we ook graag, net zo goed als dat we willen horen wat er anders of beter kan. We willen de mensen ook vragen hun inbreng aan zo veel mogelijk partijen door te geven, zodat alle partijen een goed beeld krijgen van wat de stad ervan vindt."

                    Na de vaststelling van de profielschets, wordt er een vertrouwenscommissie aangesteld. Die vertrouwenscommissie bestaat uit een vertegenwoordiging van gemeenteraadsleden die gesprekken gaan voeren met de kandidaten die hebben gesolliciteerd bij de Gouverneur van de provincie. Aan het eind van het proces kiest de gemeenteraad een voorkeurskandidaat, die daarna door de Koning wordt benoemd. Die procedure gaat naar verwachting een half jaar duren.

                    (Persbericht d.d. 18 december 2014 namens alle Maastrichtse raadsfracties. Doorgestuurd door ons MO-lid GroenLinkser, waarvoor dank)
                    Last edited by Pier; 19 december 2014, 13:43.
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • #11
                      Uhm, even ongewoon op dit vBulletin forum, maar probeer het toch. (ziet er i.i.g. modern uit)

                      Een voorstel voor een nieuwe Burgemeester, ja Swiebertje! { kan helaas niet meer daar Joop overleden is }

                      U zult wel denken, ja wat is dat nu voor naieve reactie.
                      Even zo de vraag.
                      Juist zo is de vraag eveneens erg naief om te denken dat wij klootjesvolk er ook maar zicht op hebben en weet van hebben, hoe die kandidaten naar voren geplaatst of gesleept worden.
                      Kiezen door Jan met de pet? Dream on.

                      Top functionarissen moeten eerst eens ook echt TOP gefunctioneerd hebben alvorens ze in de zeef / filter blijven hangen.
                      Camieltje mag dus elders proberen.
                      Maastricht heeft geen profielschets en een panel van toetsers nodig maar een keiharde werker die met glimlach naar de media z' n werk doet.
                      Last edited by Antonius; 19 december 2014, 12:53.
                      ik ben verguisd

                      Opmerking


                      • #12
                        Kandidaat burgemeester

                        Oorspronkelijk geplaatst door Antonis
                        (...) een keiharde werker die met glimlach naar de media z' n werk doet.
                        De suggestie van Antonius is een goede aanvulling lijkt mij

                        Ik kan het toch niet laten voor een beetje humor te zorgen in deze donkere dagen voor kerst.
                        Tijdens het Shinx-debat van afgelopen dinsdag over de kwestie "Onnogate II" in boekhandel Dominicanen tussen Emiralda Thieme (PVM) en Gert-Jan Krabbendam (GL), liet gespreksleider George Vogelaar zich de (retorische) vraag ontvallen "Wie wil nu nog burgemeester van Maastricht worden?"

                        In het publiek bevond zich onze enige Maastrichtse stadsindiaan, Gerard Purnot, die dankbaar gebruik maakte van deze "oproep".
                        Onmiddellijk stak hij zijn hand omhoog en riep "IK!".


                        (Foto: Pier © Stichting MestreechOnline)

                        De eerste sollicitant is dus al bekend......
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • #13
                          Roger van Boxtel (D66).

                          Na een tijdje stilte rondom wie de nieuwe burgemeester van Maastricht zou kunnen worden, zoemt nu de naam rond van Roger van Boxtel (D66). Hoe zo iets gaat rondfladderen is voor mij altijd een raadsel. Op zijn eigen "homepage" (uit 2011!) schrijft hij o.a. "Vol enthousiasme stel ik me kandidaat als voorzitter van de D66-fractie in de Eerste Kamer. Op de bres voor dialoog en vol gas tegen de verharding! Ik ben betrokken en gedreven, heb ruime ervaring in openbaar bestuur en bedrijfsleven. Dat maakt mij de juiste persoon om deze verantwoordelijkheid op te pakken!". Wordt ongetwijfeld vervolgd...

                          Opmerking


                          • #14
                            Stel nu dat deze heer als burgemeester voorgedragen wordt en benoemd wordt. Dan is het interessant of zijn opvattingen uit 2011 zijn veranderd door "voortschrijdend inzicht". Jan Hoen gebruikte de term "voortschrijdend inzicht" recent, maar dat even terzijde. Aan dialoogmogelijkheden in ieder geval geen gebrek in Maastricht! Hij zal extra gas moeten geven tegen de verharding in de maatschappij. Interessant zijn de vele reacties op sociale media wat betreft de persoon Van Boxtel. Hij wordt als een gedrocht neergezet, als natuurlijk "geine vaan us" enz. enz. Iets positiefs lees je bijna niet. Over verharding gesproken!

                            Opmerking


                            • #15
                              Ohhhh, alsjeblieft niet !!!

                              Gelukkig, ik zie net dat Roger van Boxtel genoemd wordt als nieuwe directeur van FC Ajax.
                              Last edited by Karel de Kale; 22 april 2015, 14:45. Reden: aanvulling
                              De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                              Max Dendermonde

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X