Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Politiek café

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten


  • Ik zou iets minder worstelen met dergelijke vragen.
    ik ben verguisd

    Opmerking


    • Politiek is even bijzaak voor Pier

      De val van het kabinet is voor de verstokte politieke volger zoiets als de 11de van de 11de voor de verstokte carnavalist
      Je weet dat het weer gaat beginnen en alle rituelen worden van stal gehaald. De apotheose is pas over 3 maanden. Tot die tijd is het genieten!

      Maar helaas.
      Ik moet even passen. Op 1 juli 2023, precies op de dag dat Maastricht een nieuwe burgemeester kreeg, Wim Hillenaar, sloeg de ouderdom toe in onze familie.
      De bij de ouderdom behorende gebreken lieten zich vanaf dat moment gelden en na een verdere aftakeling in de loop de week werd op hoge leeftijd het tijdelijke voor het eeuwige verwisseld.
      Nu ben ik bezig met het nemen van afscheid en alle daarbij behorende zaken.

      Tot medio volgende week zal ik al het (gemeentelijke) politieke nieuws vanaf een grotere afstand volgen, maar ben ik even offline.
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • Gecondoleerd met het verlies en sterkte met het afscheid nemen.

        ik ben verguisd

        Opmerking


        • Gecondoleerd Pier voor jou en de familie met het overlijden van jullie dierbare.
          Heel veel sterkte voor nu en de komende tijd.

          Click image for larger version

Name:	sterkte-Familie-Vrienden.jpg
Views:	115
Size:	21,7 KB
ID:	106374
          't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
          is es Mestreechteneer te mage leve ...

          Opmerking


          • Rutte geeft aan in de tweede kamer zich niet meer verkiesbaar te stellen na 17 jaar "hard werken".
            Wilder wil een debat en dat krijgt hij ook over 45 minuten, live op NPO1.

            Der Zundstoff (de explosieven ) zijn natuurlijk de achterliggende feiten waarom men er niet uitkwam in het oplossen van het asiel beleid.
            Omdat dit natuurlijk belangrijk onderdeel gaat worden van de verkiezingsstrijd die vandaag van start gaat. Ook in het debat zal zich daar menig fractievoorzitter mee bezig houden.

            Ook voor Gemeentes en Provinciën zal er een en ander nare gevolgen hebben zoals het op slot gaan van de Bouw en Infrastructuur.
            ik ben verguisd

            Opmerking


            • Allereerst wil ik bij deze iedereen bedanken voor de mooie en warme berichtjes van medeleven die ik heb mogen ontvangen op dit forum en vooral per mail!

              Natuurlijk heb ik de 'alle' politieke nieuws in de afgelopen 12 dagen wel gevolgd. Dat is ook bijna onvermijdelijk als je het nieuws volgt.
              Mark Rutte weg,
              Sigrid Kaag weg,
              Wobke Hoekstra, Hugo de Jonge en Pieter Heerma weg;
              en
              de hele PvdA weg en verkwanselt aan GroenLinks

              Ik ben een echte zwevende kiezer. Soms daalde mijn rode potlood neer bij de VVD, maar ook bij de SP, soms het CDA, regelmatig bij de PvdA en zo kan ik nog wel enkele (gematigde) partijen opnoemen.
              Nooit haalde ik het in mijn hoofd om op GroenLinks en/of D66 te stemmen.
              Nu de PvdA zich - in mijn optiek - hoogstwaarschijnlijk vrijwillig uithuwelijkt (zonder huwelijkse voorwaarden) aan GL, valt er voor de erfopvolgers van het voormalige proletariaat niet veel meer te kiezen.

              Waar moet de nog gedwongen thuiswonende twintiger (V)MBO'er die bijvoorbeeld in de bouw werkt en al enige jaren hunkert naar een eigen woning op stemmen als de PvdA min of meer fuseert met GL?
              Op links blijft alleen de SP over en voor de arbeider die gevoelig is voor populisme ligt de weg open naar de PVV.

              GroenLinksers en D66'ers, die meestal hoog/hoger zijn opgeleid, wonen immers al lang niet meer thuis bij vader en moeder, want zijn studeren(den) al jaren op (te dure maar (indirect) flink gesubsidieerde) kamers en hebben geen weet hoe het is om met pakweg 25 jaar nog thuis te moeten wonen!
              Wellicht is het naïef mijnerzijds, maar ik had nog altijd het idee dat de PvdA voor juist o.a. die groep in de bres sprong.
              Maar nu Attje Kuiken (PvdA) zich door Jesse Klaver (GL) heeft laten verleiden tot een innige samenwerking (van fusie is formeel nog geen sprake!), denk ik dat het voorbij is met het beginselmanifest uit 2005 van de PvdA.

              Ik heb nog een beetje hoop dat de leden van mn. de PvdA de innige samenwerking met GroenLinks verwerpen en hoop dat we binnenkort ook kunnen melden.....
              Attje Kuiken weg!
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Erger nog ,Jesse klaver heeft zich bekeerd en is lid van
                de PVDA geworden.. de geschiedenis herhaald zich

                Het paard van troy ,de ondergang PVDA .(Mijn mening )

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht
                  Erger nog ,Jesse klaver heeft zich bekeerd en is lid van
                  de PVDA geworden.. de geschiedenis herhaald zich

                  Het paard van troy ,de ondergang PVDA .(Mijn mening )
                  Vanmorgen heeft Jesse Klaver in een door hem geschreven opiniestuk in de Volkskrant inderdaad gezegd dat hij lid is geworden van de PvdA.
                  Nou, goed nieuws wat mij betreft!
                  Ik ben het politiek niet eens met de huidige leider van GroenLinks, juist vanwege zijn GL-gepraat, maar ik vind wel dat Jesse Klaver een groot politiek talent is en het eeuwig zonde was dat hij niet voor de PvdA, of desnoods de SP, had gekozen.
                  Maar ja, als hij nu dus PvdA-lid is, is een innige samenwerking (fusie mag je niet zeggen) tussen de PvdA en GroenLinks sowieso niet meer nodig!
                  Jesse kan eventueel minister of fractievoorzitter worden namens of bij de PvdA.
                  Oftewel, linksaf te slaan met de PvdA en Jesse Klaver.
                  Prima wat mij betreft , als het GroenLinks-gedachtegoed maar bij GL blijft en niet meekomt.

                  De GroenLinksers met wie ik contact heb of heb gehad in Maastricht zijn/waren zeer prettige en leuke mensen. Kan ik goed mee overweg, ondanks onze politieke meningsverschillen.
                  Maar ik moet er niet aan denken dat Nederland in de GL-invloedsfeer komt. Hoe aimabel de GL-kandidaten ook zijn!
                  Een paar jaren D66 vond ik al meer dan genoeg.

                  Nogmaals, ik hoop dat alle PvdA- en GroenLinksleden, deze week tegen nauwere samenwerking stemmen!
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Pier
                    (….)

                    Nogmaals, ik hoop dat alle PvdA- en GroenLinksleden, deze week tegen nauwere samenwerking stemmen!
                    Jammer dus….
                    Bij GroenLinks stemde 91,8 procent voor samenwerking en bij de PvdA was dat 87,9 procent.
                    Dat leden van GL voor stemmen begrijp ik wel.
                    Al moet ik bekennen dat 91,8 % wel heel hoog is. Lijkt welhaast op een Russische opiniepeiling, maar goed….
                    Dat bij de PvdA 87,9% voor zou stemmen had ik echt niet verwacht

                    Ik beweer nu niet dat ik heel veel PvdA-leden ken, maar in mijn kennissenkring zijn er wel enkelen.
                    Niet een, zo vertelden ze mij, zou voor samenwerking stemmen
                    Raar…..

                    Maar goed, ik hoop dat de SP hiermee zijn voordeel kan doen, als het dan toch een stem op links wordt.

                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • Als ik eerlijk moet zijn ben ik wel erg blij met zo een "verbond" van politiek geëngageerde stemmers, leden en dus partijen. Samen de schouders er onder zetten. Er is nog maar een kans.
                      moet ik meer schrijven?

                      ik ben verguisd

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                        Als ik eerlijk moet zijn ben ik wel erg blij met zo een "verbond" van politiek geëngageerde stemmers, leden en dus partijen. Samen de schouders er onder zetten. Er is nog maar een kans.
                        moet ik meer schrijven?
                        graag ieders mening is eer een
                        dit is mijn mening oa

                        ,Jesse klaver heeft zich bekeerd en is lid van
                        de PVDA geworden..

                        de geschiedenis herhaald zich

                        Het paard van troy ,de ondergang PVDA .(Mijn mening )​ de toekomst zal verrassend worden.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                          Als ik eerlijk moet zijn ben ik wel erg blij met zo een "verbond" van politiek geëngageerde stemmers, leden en dus partijen. Samen de schouders er onder zetten. Er is nog maar een kans.
                          moet ik meer schrijven?
                          Mooi!
                          Antonius en ik zijn het fundamenteel oneens wat betreft het verbond tussen GL en de PvdA.
                          Ik ben blij dat Antonius een ander geluid laat horen
                          Daarvoor is dit forum bedoeld!

                          Als ik het niet bij het rechte eind heb, namelijk dat de PvdA haar beginselmanifest vergeet, hoor ik het graag.
                          Wellicht ben ik er nog minder gerust op wanneer er ook nog eens een Amsterdamse (PvdA) wethouder, Marjolein Moorman, zou worden gekozen als lijsttrekker van het PvdA en GL verbond!
                          Dan wordt - denk ik - de afstand tussen enerzijds de PvdA Randstad en GroenLinks en anderzijds de provincies alleen maar groter.
                          De PVV en de BBB spinnen daar garen bij!



                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Gelukkig is er altijd nog ruimte voor verandering en vernieuwing ondanks de in kleitafels gekerfde 10 geboden en/of beginselmanifesten van partijen.
                            Zo'n beginselmanifest moet men niet zien als "een wet van Meden en Perzen" wetende dat de Meden en Perzen absoluut geen democraten waren en hun wetten onherroepelijk oplegden aan de onderdanen.
                            Zoals bijvoorbeeld Netanjahu nu doet met z'n beperkingen van rechterlijke macht terwijl ook de rechtspraak evolueert en op ethisch niveau met de samenleving mee beweegt.

                            Ook het Nederlands bestuursrecht kent beleidsvrijheid tot op zekere hoogte. Waarom politieke partijen dat dan niet zouden mogen hebben als ze groeien en mee bewegen met de maatschappij is toch ietwat dogmatisch.

                            Overigens Klaver is geen lijsttrekker meer, NOS journaal heden.
                            ik ben verguisd

                            Opmerking


                            • En nieuws van vandaag; Frans Timmermans wil zich als lijsttrekker van PvdA en GL aanbieden aan de kiezers van Nederland.

                              Een gedurfde zet maar niet onverwacht.

                              Mijn steun heeft hij.

                              Het lijkt mij als een van de weinigen die een helder doel voor ogen heeft.
                              Last edited by Antonius; 20 juli 2023, 13:22.
                              ik ben verguisd

                              Opmerking


                              • Ik begrijp het echt niet.....

                                Het is een beetje komkommertijd in de (lokale) politiek.
                                Los van het feit dat we iedere week wel 1 of 2 keer horen dat een zittend kamerlid niet opnieuw verkiesbaar is, gebeurt er niet erg veel.
                                Maar, laten we even genieten van deze rust, want over pakweg 3 weken barst de landelijke verkiezingsstrijd los en kom ik waarschijnlijk ogen en oren te kort om alles te volgen.

                                Toch moet mij iets van het hart.
                                Ik ben geen lid van de PvdA en/of GroenLinks.
                                Nu is het wel zo dat ik in mijn familie-, vrienden- en kennissenkring wel personen ken die lid zijn van de PvdA.
                                Uiteraard heb ik afgelopen maanden met hen gesproken over de samenwerking van de PvdA en GL.
                                Niemand van hen was voor samenwerking in de zin dat ze met een lijst de verkiezingen in gaan.
                                Ze waren dus tegen en zouden tegen stemmen.

                                Ook dit weekend heb ik het aan 2 familieleden en leden van de PvdA gevraagd. Ze stemden tegen!
                                Toch stemden 89% (als ik mij goed herinner) van ale PvdA'ers voor samenwerking met GL.

                                Ben ik nu gek of hoe zit dat?
                                Statistisch kan het toch niet zo zijn dat iedereen die ik spreek tegen stemt (ongeveer 10 personen) en dat dan 89% wel voor stemt
                                Raar......
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X