Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Politiek café

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • CDA en Leers in politiek zwaar weer door Angolese asielzoeker Mauro

    Voor degene die digitale TV heeft (van Ziggo), nog niet kan/wil gaan slapen en geinteresseerd is in politiek, wijs ik bij deze graag op kanaal 502, POLITIEK 24.

    Op dat digitale TV-kanaal is live het 2de Kamerdebat te zien rond de door minister Leers aangekondigde uitzetting van de 18 jarige Angolese Mauro.

    Momenteel is het debat weer eens geschorst.
    Het schijnt dat binnen het CDA de dissidenten Ferrier en Koppejan niet meestemmen met het CDA.
    Dat zou betekeken dat de coalitiepartijen, VVD en CDA, en de gedoogpartner PVV geen meerderheid meer hebben betreffende eventuele moties die de minister opdragen Mauro niet uit te zetten.

    De coalitiepartijen CDA (21) en VVD (31) en de gedoogpartner PVV (24) hebben samen 76 zetels. Dat is dus de helft (75) + één. Een meerderheid dus.
    Stel nu dat Ferrier en Koppejan tegen stemmen, dan is er geen meerderheid, ic. 76 - 2 = 74 zetels.

    Maar.... de SGP heeft ook 2 zetels. Ik denk dat de Staatkundig Gereformeerde Partij wel voor de uitzetting van Mauro zullen stemmen.
    Dan is er dus, ondanks de twee dissidenten, weer een meerderheid.
    Mauro wordt in dat geval dus uitgezet.

    Dat neemt niet weg dat het imago van het CDA en minister Leers behoorlijk is aangetast.
    Hoe dan ook, het CDA zal n.a.v. deze zaak altijd verliezen.

    Maar de echte verliezer is natuurlijk Mauro!
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Ik zag Mauro gisteren bij Pauw en Witteman. En ik begrijp er echt niks van. Om het maar recht voor zn raap te zeggen: zet éérst eens het tuig het land uit, en laat zo'n jongen toch hier.
      Don't PRESS me....

      Opmerking


      • Daar ben ik het hélémaal mee eens!
        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

        Opmerking


        • Volgens mij komen we hier nooit tot ieders tevredenheid uit. Het voor- en achterdeurbeleid is altijd een ramp geweest in Nederland en deze specifieke zaak is een van de gevolgen van dit gebeuren.

          Opmerking


          • Waar ik gisteren even misselijk van werd, was het bericht dat er een aktiegroep is opgericht om Mouro het land uit te krijgen. Zulke mensen zou ik als eerste eruit willen gooien.

            Ik snap ook wel dat Leers in een moeilijk parket zit. Ik gun het zo'n jongen dat-ie hier zijn opleiding kan afmaken en een fatsoenlijk leven kan opbouwen. Maar als je als minister geen regels toepast, dan wordt het wel heel arbitrair: jij ziet er schattig uit, jij mag blijven; jou vertrouw ik niet, jij moet weg. Ik ben blij dat ik zulke beslissingen niet hoef te nemen.

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
              Waar ik gisteren even misselijk van werd, was het bericht dat er een aktiegroep is opgericht om Mouro het land uit te krijgen. Zulke mensen zou ik als eerste eruit willen gooien.

              Ik snap ook wel dat Leers in een moeilijk parket zit. Ik gun het zo'n jongen dat-ie hier zijn opleiding kan afmaken en een fatsoenlijk leven kan opbouwen. Maar als je als minister geen regels toepast, dan wordt het wel heel arbitrair: jij ziet er schattig uit, jij mag blijven; jou vertrouw ik niet, jij moet weg. Ik ben blij dat ik zulke beslissingen niet hoef te nemen.
              Hier kan ik mij helemaal in vinden en als troost voor Mouro hij mag zijn opleidingen helemaal afmaken.
              Dus hij ligt een stuk voor op zijn landgenoten bij eventuele uitzetting qua ontwikkeling.
              Dat is toch mooi meegenomen.
              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

              Opmerking


              • Kun je met goed fatsoen iemand die al 8 jaar in Nederland woont het land uitgooien????

                Opmerking


                • Ik snap het uitzetbeleid! Maar mogen we ons ook afvragen of een 18 jarige jongen terug gestuurd moet worden naar Angola, waarvan we niet weten of z'n moeder of de rest van de familie nog leeft? Hij spreekt de taal niet (meer)! Het enige excuus wat er is, dat hij hier in ieder geval een opleiding heeft gehad die hem daar misschien van pas komt! Ik weet het niet meer! Maar als hij mijn pleegkind zou zijn..............? Na 9 jaar?
                  Sorry!
                  Alleen op de wereld, maar dan anders?
                  Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                  Opmerking


                  • Dat ben ik met je eens!
                    Maar hadden ze dan jaren geleden al geen maatregelen moeten nemen?
                    Slappe ministers dus!
                    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                    Opmerking


                    • Wat je je afvraagt is hoe Geert Wilders lukt om in deze discussie geheel buiten schot te blijven. Nu wordt Gerd Lerd Leers overal aangepakt, of je dat nu terecht of onterecht vindt. Waarom vraagt een journalist niet gewoon: "Zo.... dus dit is wat u wilt, meneer Wilders"?
                      Dat de Telegraaf dat niet doet, ok, maar de hele zaterdageditie van de Volkskrant zwijgt er ook over....

                      Opmerking


                      • Je zou inderdaad verwachten dat Leers als minister hier een uitspraak over kan doen zonder dat het halve kabinet over hem valt.

                        Je moet Wilders nog bijna gaan bewonderen over de manier waarop hij zaken naar zijn hand weet te zetten.

                        Blijf ik het vreemd vinden dat je illegaal in Nederland kunt verblijven, naar school kunt gaan en wiet weet van hoeveel regelingen gebruik hebt kunnen maken, dat je dan na 8 jaar ineens alsnog het land uit wordt gezet.

                        Ik meende dat asielzoekers aparte huisvesting hadden en niet mochten werken TOT er uitspraak over hun status was gedaan.
                        En dan was het tabee of je wordt toegelaten.

                        Opmerking


                        • Ik vind het enkel belachelijk dat er zo'n heisa wordt gemaakt van het uitzetten van een 18-jarige scholier, terwijl er zo ontzettend veel gajes rondloopt van dezelfde leeftijd, vaak met een dubbel paspoort (kijk eens gezellig naar Opsporing Verzocht) of uit landen als Roemenië en Bulgarije (!!!) en dan denk ik: kunnen ze niet beter wat prioriteiten stellen?
                          Don't PRESS me....

                          Opmerking


                          • Wie is hier nu een kleurling??? https://www.youtube.com/watch?v=bBxb...layer_embedded
                            Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                            Opmerking


                            • 'Uitzetting Mauro in strijd met kinderverdrag'
                              http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...ag_niet__.html

                              Opmerking


                              • Ik ben inmiddels behoorlijk Mauro-moe! Of hij blijft of gaat; mijn leven zal er niet door veranderen!
                                Aar wat mij altijd frappeert is de massahysterie rondom zo’n ’gevalletje’. Heeft het een gezicht en een naam en ‘hup’ de underdog is meteen ieders lieveling.
                                En wat zeggen we van die trouwe achterban van het CDA? Het is mijn club niet, maar dat 50% van de CDA-stemmers meteen hun partij de rug toekeren omwille van één meningsverschil zegt ook wat over hun loyaliteit.

                                En met welke reden is Mauro destijds eigenlijk naar Nederland gekomen? Hij sprak toen vast geen Nederlands, dat heeft hij dus hier geleerd. Waarom zou hij zich nu dan niet meer kunnen aanpassen aan een leven in Angola? Misschien maar goed dat hij nu terug gaat, hij is nu nog jong…..
                                Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X