Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Politiek café

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    Een schoenendoos lijkt me geen goed idee olijfje, met het oog op mogelijke inflatie.
    Maar lees net wel dat een IJslandse bank (Icesave) maar liefst 5,25% rente biedt! Daar ga ik toch eens even meer info over opvragen...
    Don't PRESS me....

    Opmerking


    • #47
      Om het vertrouwen in de economie te herstellen? Ik doe mee!!
      Don't PRESS me....

      Opmerking


      • #48
        Volgens mij van de nationale en Europese centrale banken.
        Dat geld wordt door de Nederlandse staat geleend, en wanneer er weer een stabilisatie is op finacieel gebied, wordt Fortis en ABN-AMRO weer 'verkocht'.
        Lees ook deze verklarende woordenlijst.
        En via deze webpagina lees je alles over de kredietcrisis.
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • #49
          Volgende 'domme vraag': de beurzen dalen, mensen doen massaal hun aandelen van de hand. Maar aan wie of wat? M.a.w. in wiens bezit komen die aandelen dan, wie wil ze hebben?
          Don't PRESS me....

          Opmerking


          • #50
            Volgens mij doen de mensen geen aandelen van de hand, maar is er een stagnatie in de handel (koop / verkoop) van aandelen.
            Door die stagnatie en door het wantrouwen van de mensen (veroorzaakt door het wankelen en omvallen van de finaciële banken) in de financiële handel, dalen de beurskoersen.
            In sommige gevallen wel terecht, omdat de waarde van het aandelenpakket van sommige bedrijven niet overeenstemmen met de werkelijke, geldelijke waarde er van (overwaardering van de aandelen).
            Dat wantrouwen treft dan ook de vele bedrijven en financiële instellingen, die ook beursgenoteerd zijn, maar waar het aandelenpakket grotendeels overeenkomt met de werkelijke waarde van bedrijf of instelling.
            We zien nu dat het wantrouwen op het gebied van de financiële handel bij de mensen in een mum van tijd is gebeurd.
            Maar het zal een veel langere tijd nodig hebben om dat vertrouwen bij de mensen weer te herstellen.
            Daarom roepen de politici nu ook met z'n allen in koor: mensen, vertrouw ons maar, vertrouw de financiële handel, wij hebben alles onder controle.
            Maar de mensen zijn ook niet gek; een eenmaal beschadigd vertrouwen is moeilijk te herstellen en weer om te buigen in een stabiel vertrouwen (het psychologisch effect speelt daarin een rol).
            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
            Thomas More

            Opmerking


            • #51
              Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
              Huh,..?! 'van de hand doen' en 'verkopen' betekent toch dat iets van eigenaar wisselt. Mensen kopen aandelen en betalen daar geld voor, dus ze krijgen iets dat ze ook weer kunnen vèrkopen.. Ergens zal dus 'n stapel van dat waardeloos geworden 'iets' liggen..

              Het is me nog niet volledig duidelijk zoals je ziet.
              Je hebt grotendeels gelijk, wat de begrippen 'verkopen' en 'van de hand doen' betreft.
              Maar de aandelenhandel zit toch wel ingewikkelder in elkaar.
              Je kunt bijvoorbeeld aandelen kopen met geleend geld, en ze verkopen wanneer jouw aandelen flink in waarde zijn gestegen.
              Daarmee los je dan je geleende geld af, betaalt de rente over het geleende geld, en de winst is voor jou.
              Dat zijn die bekende lease overeenkomsten, waar heel veel mensen geld bij hebben verloren (resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst).
              Daarom wat webpagina's waar het juist beschreven staat.

              Zo werkt economie.

              Aandeel; lees ook de verwijzingen onder aan de pagina bij: Zie ook.


              Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden.
              Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
              Thomas More

              Opmerking


              • #52
                Waarom mag IJsland niet meer meedoen aan internationale voetbalduels?

                Geen reserves meer op de bank.
                Don't PRESS me....

                Opmerking


                • #53
                  Inspiratie.

                  Allebonneur.

                  De media-antenne van Gerd Leers stond dinsdag weer feilloos afgesteld.
                  Royaal op tijd blies hij het bericht door Nederland dat hij de gemeenteraadsvergadering van die avond na een half uur zou schorsen om met z’n allen te gaan kijken naar het inzweren van Barack Obama als 44ste president van de Verenigde Staten.
                  Er zijn tenslotte belangrijker zaken dan eindeloos hakketakken over onderwerpen die vaak niet verder reiken dan de kleur van een lantaarnpaal.
                  Leers wilde de raadsleden 'de golf van optimisme' die de inhuldiging van Obama teweeg ging brengen niet onthouden.
                  Hij hoopte zelfs op 'inspiratie in deze tijd van economische crisis'.
                  In één adem regelde hij in het ambtenarenrestaurant een hamburger-friet-cola-menu om in gepaste sfeer de beelden uit Amerika te verwelkomen.
                  Kommen vol popcorn op de eettafels vervolmaakten het beeld.
                  Alleen de cowboyhoeden ontbraken, waarschijnlijk omdat ze te veel aan George W. deden denken.
                  Zoals dat tegenwoordig gaat in medialand, schoven rond 18.30 uur enkele cameramannen aan om de raadschorsing-vanwege-Obama vast te leggen.
                  Gezellig het geknabbel aan hamburgers en het geprik in frieten filmen.
                  In de late journaals scoorde Maastricht er zowaar in de slagschaduw van Barack een paar seconden zendtijd mee.
                  Was er vervolgens iets te merken van de inspirerende geest van de nieuwe Amerikaanse leider in het restant van de Maastrichtse gemeenteraadsvergadering?
                  Helaas.
                  Waar de Amerikanen erin slaagden om de beëdiging van Obama in een uurtje te regelen, spraken de lokale politici alleen al over het koopzondagenregime bijna tweeëneenhalf uur.
                  Kregen we er op televisie bovendien een muzikaal intermezzo van Aretha Franklin bij, de tribunezitters in Mosae Forum hoorden een ouderwetse langspeelplaat met een hanger.
                  Steeds weer werd hetzelfde verhaal afgedraaid.
                  Voor het eerste onderwerp van de agenda hadden de tien fracties liefst 130 minuten minuten spreektijd aangevraagd, bijna een kwartier per redenaar.
                  Ongeveer zoveel tijd had Obama dinsdag nodig om de hele wereld toe te spreken.
                  Het is een illusie te verwachten dat de vergaderdiscipline in Maastricht komend jaar wordt ingesnoerd.
                  Er komen verkiezingen aan en dus een tsunami aan beloftes, pamfletten, programma’s, folders en uiteraard heel veel mooie woorden.
                  De eerste lokadvertenties zijn al verschenen, Rita Verdonk heeft Kitty Nuyts als spreekpop gecharterd en politieke querulanten lopen warm in de coulissen.
                  Zéér inspirerend dus.

                  © John Hoofs
                  Gazet 'De Limburger'
                  22 januari 2009
                  Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                  Thomas More

                  Opmerking


                  • #54
                    Zoals dat tegenwoordig gaat in medialand, schoven rond 18.30 uur enkele cameramannen aan om de raadschorsing-vanwege-Obama vast te leggen.

                    Geen wonder dat het dan allemaal zo lang duurde. Hebben ze naar de oeverloze herhalingen van de reclame voor crème voor donkerhuidige vrouwen op CNN zitten kijken!
                    De beëdiging + speech waren immers tussen 18.00 en 18.25 uur.
                    Verder ga ik ervan uit dat vele vergaderingen en bijeenkomsten een pauze hadden om zes uur om de beëdiging te zien. Om daarvoor de pers in te lichten, lijkt me idd wat overdreven, in het hele land gingen de hamburgers, milkshakes en popcorn rond.
                    Don't PRESS me....

                    Opmerking


                    • #55
                      Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                      "Waar kan ik heen als dit land straks geregeerd wordt met een 'blonde god' als premier ?"
                      Dat zal niet zo snel gebeuren, ruim 80% van de kiezers heeft NIET gestemd op de Partij voor de Vreemdelingenhaat.
                      If the doors of perception were cleansed, every thing would appear to man as it is: infinite

                      Opmerking


                      • #56
                        Als jouw scenario toch uitkomt, dan hebben we altijd nog ene Volkert van der Graaf die redding kan brengen.
                        Last edited by Minckeleers; 5 juni 2009, 10:41.
                        If the doors of perception were cleansed, every thing would appear to man as it is: infinite

                        Opmerking


                        • #57
                          De oplossing die JP Minckeleers aandraagt, daar ben ik zelf geen voorstander van.
                          Ik vermoed eerder dat de groep "gefrusteerden" nu de kans volledig hebben benut om hun protest-stem uit te brengen, maar tevens verwacht ik ook dat het huidige kabinet haar beleid zal gaan bijstellen.
                          Doen ze dat niet, dan zitten we bij de volgende verkiezingen voor de leden van de Tweede Kamer werkelijk met de Pietlut Van Venlo cum suis opgescheept.
                          Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                          Thomas More

                          Opmerking


                          • #58
                            Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
                            De oplossing die JP Minckeleers aandraagt, daar ben ik zelf geen voorstander van.
                            Dat was ook niet serieus bedoeld, zoals de meeste mensen ben ik natuurlijk ook tegen geweld. Maar ik kan me wel voorstellen dat personen als V. van der G. denken te moeten ingrijpen.
                            If the doors of perception were cleansed, every thing would appear to man as it is: infinite

                            Opmerking


                            • #59
                              Ik vrees dat we er niet komen met te spreken over de blonde god, blonde oen, of blonde pruik. Of de pietlut, of de kwal, wat dan ook. Wat ik mis is iemand die die man eens goed afschminkt. Wie zijn zijn stemmers? En wat hebben die - behalve de gemeenschappelijke angst voor wat buitenlands en moslim is - nu werkelijk aan Geert Wilders?
                              Heeft hij bijv. een oplossing voor mensen die langdurig in de WAO zitten? (zijn stemmers) Jongeren die niet werken? Het personeelstekort in de zorg? Laten ze in den Haag de man eens met meer argumenten te lijf gaan.
                              Don't PRESS me....

                              Opmerking


                              • #60
                                Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
                                ....... Laten ze in den Haag de man eens met meer argumenten te lijf gaan.

                                Het probleem in Den Haag (zittingszaal Tweede Kamer) is m.i. het volgende.

                                1. Wil men met (de voorman van) de PVV met argumenten in debat gaan, dan loopt de PVV fractie weg.
                                En dit wordt door de aanhang van de PVV volledig met gejuich beloond.
                                Dezelfde aanhang die heel weinig tot geen verstand heeft hoe onze parlementaire democratie in elkaar steekt en hoe dat werkt.
                                2. Leden van de T.K. en ook het parlement, laten zich vaak leiden door de "waan van de dag".
                                Dan worden er uren en uren besteed aan een debat, zonder dat er daadwerkelijk wordt overgegaan tot een structurele verandering of verbetering of het pogen tot het nemen van een beslissing.

                                Tot die conclusie kom ik, omdat ik regelmatig het wekelijkse 'vragenuurtje' bekijk op TV.
                                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                                Thomas More

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X