Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Politiek café

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    (..) Dat is een knap staaltje (partij)politiek van dit minderheidskabinet. Ik heb er niet blij mee, maar het blijft knap gedaan

    (..)
    De oppositie in de Tweede Kamer heeft maar één man nodig.... KLAAS !!!

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Ik ga maar alvast een fles wijn kopen....

    Hoewel onze MO voorzitter, aka burgemeester, nog op vakantie is, vrees ik dat ik na het politiek debat van vandaag in de Tweede Kamer alvast naar de slijterij kan gaan om een fles wijn te kopen.

    Mijn weddenschap met burgemeester heb ik vandaag zo goed als verloren.
    Gelet op het gedraai en gekronkel in de Tweede Kamer van mn. de PvdA, D'66 en Groenlinks, zal het kabinet Rutte I dit jaar niet meer vallen, vrees ik.

    Dat is eigenlijk wel een compliment richting de bedenkers van dit minderheidskabinet

    Mark Rutte, die even een rekenfoutje maakt van pakweg 50 miljard euro, gaat diep door het stof richting de oppositiepartijen PvdA, D'66 en GroenLinks en weet het vervolgens zo te ritselen dat die partijen hem wel weer steunen met zijn beleid richting de economische steun voor de noodlijdende landen, waaronder Griekenland.
    Deze partijen heeft Rutte namelijk nodig, omdat de PVV roept dat er geen cent naar Griekenland gaat als het aan hun ligt.
    Dat is een knap staaltje (partij)politiek van dit minderheidskabinet. Ik heb er niet blij mee, maar het blijft knap gedaan

    En de PVV?
    Die kan zich men populistische uitspraken blijven verzetten tegen de Europese steun aan Griekenland

    Objectief gezien heb ik de laatste week bijzonder goede politiek gezien..... helaas!

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Taakstraffen.

    Zelf heb ik in samenwerking met de reclassering en andere behandelaars/begeleiders duizende uren mensen uit elke leeftijdscategorie met een opgelegde taakstraf begeleid. Ik probeer het kort en helder te houden:

    de straf werd/wordt opgelegd voor winkeldiefstel, fraude, het drukken van vals geld, potloodventers, fysiek geweld, dealen etc.

    Het is een echte straf, in die zin dat mensen verplicht moeten werken voor een gemeenschap, om niet. De duur van de taakstraf is afhankelijk van datgene wat men heeft uitgespookt. Voordeel is dat het werken voor de gemeenschap veel minder geld kost dan het uitzitten van een gevangenisstraf. Een dag gevangenisstraf is even duur als een dag ziekenhuisopname. Bovendien straf je huisgenoten, ouders of kinderen niet mee. Een opsluiting is een straf voor de dader, niet voor het gezin, de werkgever of anderen.

    Tegelijkertijd, vanaf uur 1, ben je intensief bezig met iemand die in de fout is gegaan. Een dergelijk begeleiding is in een gevangenis/inrichting meestal niet mogelijk.

    Wel merkte ik een geleidelijk oprekken van het aantal toewijzingen op. Steeds meer taakstraffen, meer uren, werden opgelegd voor zwaardere delicten. Dit was een gevolg van de goede ervaringen opgedaan met deze vorm van bestraffing, maar ook een gevolg van te weinig plek hebben in gevangenissen. Het financiële voordeel was echter de belangrijkste oorzaak/aanleiding voor de oprekking.

    Taakstraffen zijn een goed middel om te boeten voor iets was je niet had moeten doen, onder de strenge voorwaarde dat de taakstrafperiode intensief begeleid wordt. Deze begeleiding kost ook geld, maar geeft
    meer positieve gevolgen op langere termijn voor dader en eventueel slachtoffer, dus voor de samenleving.

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    ha, ha, da's een goeie, doorgeven aan Burgemeester!

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    De VvPVV.....

    Zojuist op NOS TT (12 april 2011, te 21.00 uur) gelezen:

    "Een groep verontruste PVV-stemmers
    is de Vereniging voor de PVV begonnen:
    de VvPVV.Doel van de vereniging is om
    de PVV te helpen democratischer en
    opener te worden.De partij van Geert
    Wilders heeft zelf geen leden.

    De VvPVV is een initiatief van Oege
    Bakker en Geert Tomlow.Zij hadden op
    lijsten van de PVV voor de verkiezingen
    gewild,maar kwamen er uiteindelijk niet
    op te staan.

    Wilders neemt het initiatief niet al te
    serieus en wijst erop dat er besloten
    is geen ledenpartij te worden.De
    oprichters zijn kennelijk teleurgesteld
    over hun eerdere afwijzing,zegt hij."


    Dus we hebben nu ook al de "Vrijwilligers van Patiënten Vereniging Vijverdal"

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    Ik waardeer de poging om het gebrabbel van Mevr. Helder hier nog positief te duiden, maar de poging slaagt wat mij betreft niet. Dit is naar mijn smaak gewoon een uiterst stuntelig en dom optreden.

    Het enige wat zou kunnen is dat mevr. Helder -alhoewel zeer onhandig- wil aantonen dat de onderzoeksopzet niet deugd. Maar daar gaan we dus niet over discussieren (gelukkig, dat scheelt me de tijd van het lezen!).

    Welterusten en, inderdaad, back to business!
    Last edited by burgemeester; 2 april 2011, 00:23.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Nou ik betwist het onderzoek niet, noch de conclusie.
    Het enige punt wat ik wil maken is dat hetgeen Lilian Helder zegt duidelijk is als je goed luistert, in die zin dat er inderdaad sprake kan zijn van "Appels en Peren".

    En dat is een mening.
    Dus bespaar je in vredesnaam de moeite om dat rapport te gaan lezen. Ik lees het niet en vind het ook niet interessant genoeg om daar mijn tijd aan te verknoeien.

    Wat mij betreft einde discussie

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    En hier is het onderzoek te vinden.

    Ik ga dat nu niet helemaal lezen (ben ik te moe voor); maar de samenvatting belooft niet veel goeds voor Piers standpunt.

    "This study uses longitudinal official record data on adult offenders in The Netherlands (n=4,246) to compare recidivism after community service to that after short-term imprisonment. To account for possible bias due to selection of offenders into these types of sanctions, we control for a large set of confounding variables (...)"

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    Nou Pier, daar moet ik eens rustig op studeren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het bijbehorend onderzoek niet gelezen heb; maar ik neem aan dat toch wel voor de meest voor de hand liggende 'storende variabelen' gecontroleerd is. Als ik zo je reactie lees meen ik te zien dat jij het rapport ook niet gelezen hebt..... Maar ik kan me natuurlijk vergissen. Zo las ik dat in het onderzoek gecontroleerd is voor de ernst van het misdrijf en voor het aantal maal dat iemand dat misdrijf begaan heeft. Dat haalt je hele redenering onderuit.

    In de tussentijd blijven we lachen:

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=wd2EE_5k-R8[/ame]

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
    Nog los van dat deze dame van de PVV is.... Dit is echt te gek om los te lopen!

    Mijn god, mijn god, mijn god. Emigreren?

    http://www.youtube.com/watch?v=R9cNsK0s9WQ
    Nou burgemeester,

    het valt wel mee!

    Luisteren is namelijk een kunst.
    Ik waag mij aan deze discussie, omdat ik hoop dat de trouwe volgers van MO weten dat ik GEEN PVV'er ben. Integendeel.

    Maar, dat neemt niet weg dat de discussie die Lilian Helder hier voert feitelijk correct is.
    Of je er mee eens bent is een ander verhaal.
    Maar wat zegt zij dan nu feitelijk?

    Ze zegt dat de zedendeliquent die veroordeeld is EN een gevangenisstraf heeft gekregen, juist daarom per definitie een andere persoonlijkheid is/heeft dan de zedendeliquent die veroordeeld is EN een werkstraf heeft gekregen.
    Dus persoon A, die gevangenisstraf heeft gekregen is een ander persoon als persoon B, de man (hoewel het theoretisch ook een vrouw kan zijn overigens) van de werkstraf.

    Waarschijnlijk is persoon A dus veel erger (gestoord?) dan persoon B.
    Misschien, of wellicht waarschijnlijk, is persoon A een psychopaat en potentiele TBS'er die meisjes van de fiets sleurt en/of zich (structureel) vergrijpt aan kinderen. Persoon B is misschien gewoon een geile man die in een, verder niet goed te keuren, onachtzaam moment zijn broek liet zakken tegenover enkele schoolmeisjes.
    Persoon B schaamde zich na zijn daad misschien kapot en bedenkt zich tegenwoordig wel 5x alvorens in een geile bui de straat op te gaan.
    Daarom is het logisch dat persoon A eerder recidiveert dan persoon B.

    Als je het verhaal echter voor het eerst hoort en het niet goed analyseert, dan klinkt het inderdaad heel stom van zijde van de PVV'ster.
    Gelukkig lezen jullie allemaal MO en mag ik dan proberen om het uit te leggen.

    Dus luister nog eens goed en als jullie het niet met mij eens zijn hoor ik het graag.
    En tot slot voor de duidelijkheid nogmaals, ik ben NIET voor de PVV.

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Ja, ik had het ook al gezien. Appels met koeien vergelijken... Je kunt erom lachen, maar ze zit wel in het parlement. Zij bepaalt wat er met ons belastinggeld gebeurd, zij bepaalt welke wetten wij moeten gehoorzamen, zij bepaalt waar Nederlandse soldaten naartoe moeten.

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    Nog los van dat deze dame van de PVV is.... Dit is echt te gek om los te lopen!

    Mijn god, mijn god, mijn god. Emigreren?

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=R9cNsK0s9WQ[/ame]

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    De PVV waar weer eens...

    Da's wel cru, Harrie, de dijken doorsteken...

    Heel veel mensen stemmen uit boosheid of onvrede op de PVV, ook al weten ze diep in hun hart dat geen enkele politicus hun problemen kan oplossen. Maar als jij een broodjeszaak runt in Nazareth en je wordt om half 10 's avonds overvallen door een stel kids die je van je dagopbrenst beroven, dan kan ik me voorstellen dat je je heilig voorneemt om de volgende keer PVV te stemmen.

    Waar ik me zorgen om maak is dat de PVV met de VVD en het CDA in het Limburgs parlement de dienst gaan uitmaken en alles wat in Maastricht op cultureel vlak is opgebouwd de nek om zullen draaien. Dan kunnen projecten als Quartier des Arts of Maastricht Culturele Hoofdstad 2018 het ook wel vergeten.

    Vandaag was al in de krant al te lezen dat de kans dat TEFAF uit Maastricht vertrekt is toegenomen door de BTW-verhoging op kunst en antiek. Rechtse politiek is soms heel dom...

    Leave a comment:


  • Harrie
    Gast antwoordde
    vraagje m.b.t. "één procent allochtonen "..
    zijn daar Maastrichtenaren bij opgeteld?
    of mensen die wat Belsj bloed hebben via Granpeer en Granmeer ?
    want vanuit 't standpunt van Itter- en Borgharenaren zijn we dat wel....:(

    pragmatische oplossing voor degenen die dit kiesgedrag een probleem vinden :

    bij de volgende hoge Maasstand, dijken doorsteken...

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Bij deze zij wel nog even vermeld dat in Borgharen minder dan één procent allochtonen wonen, maar dat 33% van de inwoners op de PVV stemden!
    Terwijl ze het toch zo goed hebben, de Harenaren (of hoe zeg je dat?).

    Leave a comment:

Bezig...
X