Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Politiek café

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • parel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Waar ik gisteren even misselijk van werd, was het bericht dat er een aktiegroep is opgericht om Mouro het land uit te krijgen. Zulke mensen zou ik als eerste eruit willen gooien.

    Ik snap ook wel dat Leers in een moeilijk parket zit. Ik gun het zo'n jongen dat-ie hier zijn opleiding kan afmaken en een fatsoenlijk leven kan opbouwen. Maar als je als minister geen regels toepast, dan wordt het wel heel arbitrair: jij ziet er schattig uit, jij mag blijven; jou vertrouw ik niet, jij moet weg. Ik ben blij dat ik zulke beslissingen niet hoef te nemen.
    Hier kan ik mij helemaal in vinden en als troost voor Mouro hij mag zijn opleidingen helemaal afmaken.
    Dus hij ligt een stuk voor op zijn landgenoten bij eventuele uitzetting qua ontwikkeling.
    Dat is toch mooi meegenomen.

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Waar ik gisteren even misselijk van werd, was het bericht dat er een aktiegroep is opgericht om Mouro het land uit te krijgen. Zulke mensen zou ik als eerste eruit willen gooien.

    Ik snap ook wel dat Leers in een moeilijk parket zit. Ik gun het zo'n jongen dat-ie hier zijn opleiding kan afmaken en een fatsoenlijk leven kan opbouwen. Maar als je als minister geen regels toepast, dan wordt het wel heel arbitrair: jij ziet er schattig uit, jij mag blijven; jou vertrouw ik niet, jij moet weg. Ik ben blij dat ik zulke beslissingen niet hoef te nemen.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Volgens mij komen we hier nooit tot ieders tevredenheid uit. Het voor- en achterdeurbeleid is altijd een ramp geweest in Nederland en deze specifieke zaak is een van de gevolgen van dit gebeuren.

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    Daar ben ik het hélémaal mee eens!

    Leave a comment:


  • elvis
    replied
    Ik zag Mauro gisteren bij Pauw en Witteman. En ik begrijp er echt niks van. Om het maar recht voor zn raap te zeggen: zet éérst eens het tuig het land uit, en laat zo'n jongen toch hier.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    CDA en Leers in politiek zwaar weer door Angolese asielzoeker Mauro

    Voor degene die digitale TV heeft (van Ziggo), nog niet kan/wil gaan slapen en geinteresseerd is in politiek, wijs ik bij deze graag op kanaal 502, POLITIEK 24.

    Op dat digitale TV-kanaal is live het 2de Kamerdebat te zien rond de door minister Leers aangekondigde uitzetting van de 18 jarige Angolese Mauro.

    Momenteel is het debat weer eens geschorst.
    Het schijnt dat binnen het CDA de dissidenten Ferrier en Koppejan niet meestemmen met het CDA.
    Dat zou betekeken dat de coalitiepartijen, VVD en CDA, en de gedoogpartner PVV geen meerderheid meer hebben betreffende eventuele moties die de minister opdragen Mauro niet uit te zetten.

    De coalitiepartijen CDA (21) en VVD (31) en de gedoogpartner PVV (24) hebben samen 76 zetels. Dat is dus de helft (75) + één. Een meerderheid dus.
    Stel nu dat Ferrier en Koppejan tegen stemmen, dan is er geen meerderheid, ic. 76 - 2 = 74 zetels.

    Maar.... de SGP heeft ook 2 zetels. Ik denk dat de Staatkundig Gereformeerde Partij wel voor de uitzetting van Mauro zullen stemmen.
    Dan is er dus, ondanks de twee dissidenten, weer een meerderheid.
    Mauro wordt in dat geval dus uitgezet.

    Dat neemt niet weg dat het imago van het CDA en minister Leers behoorlijk is aangetast.
    Hoe dan ook, het CDA zal n.a.v. deze zaak altijd verliezen.

    Maar de echte verliezer is natuurlijk Mauro!

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    De lokale takken van Trots op Nederland willen vooralsnog gewoon doorgaan. Vrijdag kondigde partijoprichtster Rita Verdonk aan de politiek te verlaten.

    De gemeenteraadsfracties in Brabant en Zuid-Holland hebben zaterdag de intentie uitgesproken om door te gaan.
    Volgens de Tilburgse Trots-fractievoorzitter Joost van Puijenbroek zijn de Trots-fracties in Noord-Brabant de luis in de pels van de politiek. "We zitten overal in de oppositie, maar we hebben toch wel al het een en ander mogelijk gemaakt. Zo is het in Tilburg door ons nu mogelijk om op zondag te trouwen."

    Na een bijeenkomst van de Brabantse Trots-fracties laten ook de raadsleden in Zuid-Holland weten door te gaan. Volgens Ton Lammertink van de fractie in Zoetermeer is het opstappen van Verdonk geen reden te stoppen.

    Ledenvergadering
    Het laatste woord over het voortbestaan van Trots op Nederland is overigens aan de leden. Op 19 november vindt een algemene ledenvergadering plaats, waarin wordt gesproken over de toekomst na Verdonk.
    In totaal heeft Trots op Nederland in 39 gemeenten zestig raadsleden. In Alkmaar en in Den Helder heeft de partij een plek in het gemeentebestuur bemachtigd.

    (22 okt. 2011, NU.NL)
    Last edited by Pier; 16 december 2014, 12:26. Reden: Foto verwijderd ivm onbekendheid omtrent auterursrechten

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Ik heb inmiddels een eerste reactie binnen van Esmiralda Thieme van TON Maastricht.

    TON Maastricht wil zich, heel begrijpelijk, eerst intern beraden rond de nieuwe partij situatie en zal later met een reactie komen.
    Denk dat ze de vergadering van komende week afwachten.
    Daar word ook gestemt of de partij wel of niet opgeheven gaat worden,
    dit vertelde Rita in tv uitzending .

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Ik heb inmiddels een eerste reactie binnen van Esmiralda Thieme van TON Maastricht.

    TON Maastricht wil zich, heel begrijpelijk, eerst intern beraden rond de nieuwe partij situatie en zal later met een reactie komen.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Wellicht een keerpunt wat betreft de enorme politieke versprokkeling.

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    Rita Verdonk stopt met politiek

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...k__.html?p=6,1

    Wat heeft dit voor Ton Maastricht voor een gevolgen ?

    Bij deze Pier
    Het is nog even wennen.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Wim54 meldt als eerste op MO dat Rita Verdonk stopt

    Wim54 meldde hier in de thread "Stadsbestuur 2010-2014" dat Rita Verdonk, per direct, stopt.

    Om de thread "Stadsbestuur" een beetje bij de topic te laten blijven, lijkt mij dat de melding van de zeer oplettende Wim54 beter hier kan staan.

    Misschien gaat TON wel verder als een lokale partij, zoals Stadsbelangen Maastricht (SBM), ooit ontstaan uit de landelijke "Leefbaar Nederland"-beweging/partij, of de SeniorenPartij (SPM).

    Ik sluit ook niet uit dat de (talentvolle) top van TON Maastricht zich op termijn zal aansluiten bij een andere (landelijke) partij.
    Meest voor de hand liggend zou dan de VVD zijn.
    Of de TON'ers die ik persoonlijk ken dit zullen doen betwijfel ik echter. Ik vind dat de huidige vertegenwoordigers van TON in de Maastrichtse gemeenteraad en/of commissies feitelijk een wat linksere koers aanhouden dan de VVD.

    Inmiddels heb ik ze wel een mail gestuurd. Ik ben benieuwd naar de reactie(s).

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Hypocriet gedoe...

    Het Maastrichts raadslid Kitty Nuyts (LPM), een verklaard tegenstander van het gedogen van coffeeshops in Maastricht, liet mij schriftelijk weten dat GroenLinks en de PvdA in de Tweede Kamer bezig zijn met hypocriet gedoe.

    Zoals ik in mijn bovenstaand artikel al een verklaring gaf dat het inderdaad met twee maten meten zou kunnen zijn, gaf Kitty Nuyts even uitleg hoe het op gemeentelijk niveau zit, aldus de LPM.

    1) PvdA en GL (in Maastricht) hebben al jaren mee- en ingestemd dat de coffeeshophouders de verplaatsing zelf moeten betalen;
    2) Elke ondernemer draait altijd zelf op voor de kosten van de vergunningverlening en andere werkzaamheden die ambtenaren voor hun moeten doen;
    3) Als de coffeeshops niet verplaatst worden, dan geldt voor hun het afnemend maximum en zouden (sommige coffeeshops) al niet meer bestaan. Zo bezien is het dus hun eigen vrije keuze om mee te werken aan de verplaatsing en moeten zij ook de kosten dragen;
    4) Het Rijk int, aldus de LPM, ook belastinggeld en dan zou ook dat geld besmet moeten worden verklaard. Dat had ik dus ook al bedacht in bovenstaand stuk

    Kortom, de LPM in Maastricht verklaart het gedrag van de landelijke PvdA en GL als hypocriet gedoe.
    En eerlijk gezegd..... geheel ongelijk heeft Kitty niet, toch?

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Selectieve verontwaardiging bij PvdA en GL

    Vorige week woensdag, 5 oktober 2011, stonden deze artikelen in DDL.


    en


    Dat zijn grappige artikelen. Nota bena van Judith Houben, m.i. een journaliste van de stadsredactie Maastricht die over het algemeen wel aardige stukjes schrijft en meestal goed geïnformeerd wil zijn of dat zelfs is.

    Toen ik hoorde van de"selectieve verontwaardiging" van de PvdA en GroenLinks, moest ik wel even aan artikel 416 van het Wetboek van Strafrecht (heling) denken.
    Voor de juridische leken onder ons hierbij het bewuste artikel:
    "Als schuldig aan opzetheling wordt gestraft (..) hij die een goed verwerft (..) (en) ten tijde van de verwerving of het voorhanden krijgen van het goed (..) wist dat het een door misdrijf verkregen goed betrof. (..)"

    Als je nu voor "goed" belastinggeld invult, en je dan ook nog realiseert dat het nog steeds verboden (misdrijf) is om te handelen in grote hoeveelheden (soft)drugs, dan weet dat de belastingdienst zich bij het innen van belastinggeld van coffeeshophouders schuldig maakt aan opzetheling.

    Overigens ben ik niet de eerste die dit bedenkt. Slimme juristen hadden dat ook al bedacht en inmiddels is al bepaald dat de belastingdienst buiten dit wetsartikel valt. Maar toch... het gaat om het principe.

    Dus, toen ik het las dacht ik hieraan en vond ik dat er sprake was van selectieve verontwaardiging bij de PvdA en GroenLinks.
    Ik wilde er verder ook geen woorden aan vuil maken.

    Maar ik werd door een raadslid in Maastricht ook op dit "hypocriet gedoe" geattendeerd.
    Dus lees ook het vervolg.....

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Hoewel onze MO voorzitter, aka burgemeester, nog op vakantie is, vrees ik dat ik na het politiek debat van vandaag in de Tweede Kamer alvast naar de slijterij kan gaan om een fles wijn te kopen.
    Ik ben bang dat je inderdaad gaat verliezen, Pier. Als we nog voor 1 januari 2012 nieuwe verkiezingen willen hebben dan moet het kabinet toch uiterlijk september vallen. En dat zie ik niet gebeuren.

    En dan te bedenken dat ik me in Frankrijk van chateau naar chateau gesleept hebt om die ene onvergetelijke fles voor Pier in te slaan.... Benieuwd wat hij voor mij in petto heeft!

    Leave a comment:

Bezig...
X