Aankondiging

Sluiten

Financiële situatie van ons forum (april 2025)

Beste lezers, volgers en leden van MestreechOnline,

Tijdens de vergadering van 9 april 2025 hebben wij als stichtingsbestuur van MestreechOnline helaas weer moeten vaststellen dat de financiële situatie van ons forum verre van rooskleurig is.
We hebben eerder, in september 2021, een soortgelijk bericht de wereld ingestuurd.

In 2021 konden wij een crisis afwenden door ruimhartige donaties van leden en sympathisanten.
Voor de exploitatie en het online houden van ons forum was rond de € 300,- per jaar nodig.
Inmiddels - en dat zal niemand verbazen - zijn alle prijzen en rekeningen drastisch gestegen.
Om ons forum anno 2025 in de lucht te houden hebben we minstens € 650,- per jaar nodig en dan is het nog passen en meten.
In de komende jaren zullen de exploitatiekosten waarschijnlijk alleen maar oplopen.

Gelet op onze huidige financiële positie kunnen wij t/m september 2025 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
Tot nu toe hebben wij als stichting sponsoring en/of reclame van ons forum afgewezen.
Dit is overigens altijd in overleg geweest met de leden.
In 2024 zijn we wel een samenwerkingsverband aangegaan met De Nieuwe Ster.
Dit heeft ons enige financiële ruimte gegeven, maar dit samenwerkingsverband is inmiddels weer beëindigd.

Concreet betekent dit, dat onze data vanaf september 2025 niet meer online opvraagbaar zijn en dat feitelijk het forum MestreechOnline moet stoppen.
Uiteraard is dit niet wat wij willen!

Om ons forum voort te zetten zullen wij, vier jaar later, helaas weer een beroep moeten doen op donaties van leden, lezers en volgers.
Iedere donatie is uiteraard welkom, dit kan eenmalig, jaarlijks of maandelijks.
Enkele leden doneren tot op de dag van vandaag maandelijks (automatisch) een klein bedrag, laten we zeggen een kopje koffie per maand, dit waarderen wij enorm.

In de tussentijd gaan we als bestuur uiteraard ook op zoek naar wellicht een oplossing, zodat we hopelijk niet jaarlijks deze boodschap moeten verkondigen.

Uiteraard staan we ook open voor andere ideeën.
Los daarvan zijn wij als bestuur, dat nu uit 4 leden bestaat, op zoek naar uitbreiding en frisse impulsen.
Dus als u interesse heeft horen wij dit graag.

Als u wilt doneren kan dat via bankrekening (IBAN): NL73 ABNA 0615 0242 54 o.n.v. Stichting MestreechOnline Maastricht.

Als u een donatie wenst te doen en reeds een geregistreerd lid bent van MestreechOnline, kunt u uw gebruikersnaam, indien u dat wenst, vermelden bij de overschrijving.
U krijgt dan bij uw avatar de toevoeging “Vriend van M.O.” vermeld.

Het stichtingsbestuur MestreechOnline

Klik hier om naar het artikel (posting) te gaan

Meer lezen
Minder zien

Politiek café

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Ook al zal het vervolg voor Schoof een lastige worden, als bestuurder met jarenlange ervaring komt dat wel goed.
    Hij heeft immers al die ruziënde kabinetsleden weten de maat te stellen. Anders dan de fractieleiders.
    In de laatste interviews met hem op TV en Radio die ik het afgelopen jaar gezien en gehoord heb is hij misschien wel beschikbaar voor meer.

Besturen, aansturen en leidinggeven is een vak. En daar horen volgens mij geen ego's bij.
    Iets te oud voor re-educatie
    iets te jong voor afdanking
    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

Opmerking

• De stoelendans om de portefeuille van voormalig PVV minister Faber is begonnen.

Schijnbaar zijn er veel stemmen mee te winnen. bij de nieuwe verkiezingen
      Zie verder teletekst...105. nos-tt

Vrij duidelijk de Nederlandse politiek

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
        Ook al zal het vervolg voor Schoof een lastige worden, als bestuurder met jarenlange ervaring komt dat wel goed.
        Hij heeft immers al die ruziënde kabinetsleden weten de maat te stellen. Anders dan de fractieleiders.
        In de laatste interviews met hem op TV en Radio die ik het afgelopen jaar gezien en gehoord heb is hij misschien wel beschikbaar voor meer.

Besturen, aansturen en leidinggeven is een vak. En daar horen volgens mij geen ego's bij.
        Dat Schoof bij zijn aantreden als ministerpresident een ervaren bestuurder was, staat buiten kijf, zie de Wikipediapagina: https://nl.wikipedia.org/wiki/Dick_Schoof. Wie het als ambtenaar brengt tot directeur-generaal van een ministerie is de hoogste ambtenaar van dat ministerie en staat meteen onder een (gekozen) minister.

Met de zinsnede 'zonder politieke ervaring' bedoelde ik, dat hij nooit in gemeenteraad, provinciale staten of Tweede Kamer ervaring in de politiek had opgedaan. Wel was hij lid van de PvdA. Dat lidmaatschap heeft hij in 2024 opgegeven. Als minister-president koos hij ervoor, partijloos te zijn.

Het politiek gekonkel heeft hem in eerste instantie overvallen en is niet in zijn koude kleren gaan zitten.Respect hoe hij de boel toch nog elf maanden bijeen heeft weten te houden.
        Last edited by Ingrid M.H.Evers; 8 juni 2025, 13:19.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht

Met de zinsnede 'zonder politieke ervaring' bedoelde ik, dat hij nooit in gemeenteraad, provinciale staten of Tweede Kamer ervaring in de politiek had opgedaan. .
          ah oké. Ik dacht al

Opmerking

• Nu kunnen we wel, indien U het allemaal volgt op TV en internetmedia, constateren dat de Geopolitiek nog minder stabiel is dan toen de muur in Berlijn er nog stond. Het ijzeren gordijn.

Trump kondigt aan dat men Teheran moet verlaten omdat? Juist dat is een vraagteken!
            Geeft hij hier mee aan conform divide et impera als zelf gemaakte potentaat dat wij democraten willens en wetens uit elkaar gedreven worden in de wereldorde die er sinds 1949 geldig was?
            Politiek is gevaarlijk als het weer terecht komt in het fascisme.

Ik hoop echt dat Trump niet daarmee groen licht gegeven heeft aan het regiem van ultra rechtse Netanyahu kabinet.
            Israël heeft zelf namelijk ook atoom wapens in de kelder staan.

Ja beetje angstig kijk ik naar die ontwikkelingen die er gaande zijn. Net zo als velen met mij.
            Lokale Politiek heb ik in zoverre nog niet gehoord over dergelijke ontwikkelingen.

Opmerking

Bezig...
            X