Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Invoering wietpas

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Equinox
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
    MAASTRICHT – Hè, zien we dat goed? Die wispelturige Hollanders ook! Schakelen om het minste of geringste over op een ander beleid! Automobilisten (en trouwens ook fietsers en voetgangers) die vanuit België via het verlengde van de Tongerseweg Maastricht binnenkomen, zullen onwillekeurig even met hun ogen moeten knipperen. Anderhalve week na de introductie van de wietpas in de zuidelijke provincies in Nederland, is het Nederlandse drugsbeleid kennelijk alwéér veranderd!

    Op het matrixbord dat moet aangeven dat Nederland sinds 1 mei een aangescherpt drugsbeleid kent (New Rules, No Drugs), stond vanmiddag aangegeven dat er in Nederland juist géén regels meer gelden, en dat er allerlei nieuwe soorten drugs verkrijgbaar zijn! Wat zit hier achter? Zijn we tegen alle verwachtingen in plotseling een narco-vrijstaat geworden? Is het een trucje van de politie om meer drugsrunners in de kladden te kunnen grijpen? Of heeft een of andere grapjas de tekst op de borden gemanipuleerd? Wie het antwoord kent, mag het ons laten weten. redactie.maastricht@dichtbij.nl

    Persoon achter de gemanipuleerde matrixborden meldt zich



    Het veelbesproken 'gemanipuleerde' matrixbord.

    MAASTRICHT – NEW DRUGS, NO RULES, in plaats van de oorspronkelijke tekst NEW RULES, NO DRUGS op de inmiddels weggehaalde matrixborden op de Belgische toegangswegen naar Maastricht. Ofwel: iemand die eigenhandig aan de knoppen in het kastje had zitten draaien, zodat er plotseling een andere tekst verscheen. Het leek te mooi om waar te zijn, en een oude wijsheid leert dat als iets te mooi lijkt om maar te zijn, je maar beter op je tellen kunt passen. En dat deden we dan ook, want de authenticiteit van de foto die Maastricht.dichtbij zaterdag kreeg aangeleverd, leek als een paal boven water te staan. Degene die hem naar eigen zeggen met zijn blackberry had vastgelegd, verzekerde ons dat hij hoogstpersoonlijk met het toetsenbord in het kastje het gestoeid. Een korte rondgang op het internet leerde ons dat dit laatste heel wel mogelijk was. Overigens kwamen er meer meldingen van borden waarmee iets aan de hand zou zijn.

    Ook professionele persfotografen gaven ons het voordeel van de twijfel. Waar een enkele fotograaf zei dat de plaat voor '110 procent gephotoshopt' was, gaven andere aan dat de plaat wel degelijk echt moest zijn. ,,Als het een vervalsing is, is het wel knap gedaan. Het is in elk geval wel leuk”, zei een van hen.
    Inmiddels heeft zich ene Maurice Habets gemeld. ,,Ik kan jullie vertellen dat ik deze tekst gisterenmorgen persoonlijk heb gemanipuleerd. De betreffende foto heb ik op mijn Facebook-pagina gepost”, schrijft hij.
    Volgens Habets, die zich blijkens zijn e-mail bedient van de artiestennaam Ives Argus, is de foto kort nadat hij hem op Facebook had gezet door anderen gedownload en verder verspreid.

    Volgens hem gaat het niet om een grap. ,,Ik vind de nieuwe tekst in alle ernst, beter aansluiten bij de situatie die in Maastricht is ontstaan na invoering van de wietpas. Voor de uitvoering van het plan heb ik wegens gebrek aan programmeer-kennis mijn toevlucht moeten zoeken in Photoshop. Ik verzeker jullie echter, als ik iemand had gevonden die deze borden kan hacken, dan was ik op de uitkijk gaan staan!”
    Kort en goed: het gaat dus om een vervalsing. Dat wil zeggen: als de afzender van de mail de waarheid spreekt. Want ook dat weten we helaas niet zeker.maastrichtdichtbij.nl

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht






    Politiecontrole in treinen naar Luik
    15-05-2012 | 12:30|Maastricht
    De politie heeft maandagmiddag controles gehouden in vijf vanuit Maastricht naar Luik vertrekkende treinen, op bezit van drugs en de uitvoer daarvan naar het buitenland. De controles stonden in het teken van de bestrijding van illegale handel en overlast ten gevolge van de invoering van de clubpas voor coffeeshops. Bij de controles werd gebruik gemaakt van een drugshond. Deze sloeg tijdens de controles in totaal 16 keer aan op passagiers, die vervolgens werden aangehouden en op een andere plek gefouilleerd. Bij drie personen werden geringe hoeveelheden drugs aangetroffen en bij een vierde persoon een mes dat in beslag genomen werd.


    © Copyright Politie Limburg-Zuid 2010
    Zo een 15jaar terug heeft de heer B. Zuidema die onlangs in het nieuws kwam i.v.m fraude vuilniszakken daar al onderzoek in gedaan .
    "Drugssmokkel via trein naar Luik" :-))))

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Politiecontrole in treinen naar Luik







    Politiecontrole in treinen naar Luik
    15-05-2012 | 12:30|Maastricht
    De politie heeft maandagmiddag controles gehouden in vijf vanuit Maastricht naar Luik vertrekkende treinen, op bezit van drugs en de uitvoer daarvan naar het buitenland. De controles stonden in het teken van de bestrijding van illegale handel en overlast ten gevolge van de invoering van de clubpas voor coffeeshops. Bij de controles werd gebruik gemaakt van een drugshond. Deze sloeg tijdens de controles in totaal 16 keer aan op passagiers, die vervolgens werden aangehouden en op een andere plek gefouilleerd. Bij drie personen werden geringe hoeveelheden drugs aangetroffen en bij een vierde persoon een mes dat in beslag genomen werd.

    © Copyright Politie Limburg-Zuid 2010

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Schuld.

    Dagblad de Limburger van 15 mei 2012:

    Schuld

    De hele discussie over de wietpas is eigenlijk te gek voor woorden. Dat is trouwens met dat hele koffieshopgedoe al jaar en dag zo. Omdat wij in Nederland menen anders te moeten handelen dan elders in Europa en de overlast van de straathandel meenden te moeten beperken, gingen we over tot koffieshops. Daarmee ‘reguleerden’ we de zaak, aldus onze bestuurders. Waar de wiet illegaal wordt gekweekt, althans waar de koffieshops hun voorraad vandaan haalden, daar keken we niet naar. Kleine kwekers werden wel aangepakt maar de grote toeleveranciers van de koffieshops mochten ‘belastingvrij’ kweken en leveren! We zijn het intussen zelf schuld dat half Europa hier probeert wiet te halen, al dan niet in een koffieshop. Ik heb overigens nooit geloofd dat buitenlanders van verder dan 20 kilometer over de grens hier naar toe komen voor de paar gram die ze in de koffieshop mogen kopen. Zij weten beter dan de politie waar ze daarvoor moeten zijn. En daar zal de wietpas geen eind aan maken!

    Bart Cornelissen Venlo

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
    Wat wel duidelijk is.
    Het belang van het verplaatsen van de koffie shops
    de maastrichtse bewoners voelen zich een stuk veiliger.
    En ik blijf van mening dat de beste lokasies zijn /waren
    aan de grens.
    Zo als in Eisden en Maasmechelen/richting stein.
    dan kunnen ze zo weer terug naar huis.
    Softdrugs gewoon legaal maken in Europa lost alle problemen op
    en brengt Europese landen ook nog eens iets op .
    Dat is mijn mening er over .
    Welke problemen zou het legaal maken niet oplossen ?

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Painterartist Bekijk bericht
    De "wet" vaan Sjengske

    "de overlast zal evenredig afnemen naar mate de handhaving toeneemt"
    Wat wel duidelijk is.
    Het belang van het verplaatsen van de koffie shops
    de maastrichtse bewoners voelen zich een stuk veiliger.
    En ik blijf van mening dat de beste lokasies zijn /waren
    aan de grens.
    Zo als in Eisden en Maasmechelen/richting stein.
    dan kunnen ze zo weer terug naar huis.

    Leave a comment:


  • Painterartist
    replied
    De "wet" vaan Sjengske

    "de overlast zal evenredig afnemen naar mate de handhaving toeneemt"

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht

    Wie vertelt nu de waarheid Politie of Onno?


    Denk eerder de mensen in de buurgemeenten en buitenwijken, ook al zullen die niet allen massaal klacht neerleggen over de toegenomen overlast.

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    http://maastricht.dichtbij.nl/stad/p...-mogelijk-open

    MAASTRICHT - De politie zou graag zien dat de coffeeshops in Maastricht zo snel mogelijk weer opengaan. Dat heeft de Brabantse korpschef Frans Heeres, die het aangescherpte drugsbeleid onder zijn hoede heeft, laten weten tegenover de NOS. In Maastricht is de overlast door straathandel iets groter dan in andere plaatsen in het zuiden, constateert hij. Dat heeft deels te maken met de ligging nabij dichtbij België en Duitsland en deels met het feit de Maastrichtse coffeeshops dicht zijn. Daardoor zijn ook de Nederlanders aangewezen op de straat.
    Twee weken geleden, bij de invoering van de wietpas, besloten de Maastrichtse coffeeshophouders die zijn aangesloten bij de VOCM de deur op slot te houden. Volgens burgemeester Hoes doen zij dit uit protest tegen de wietpas, maar zelf zeggen de coffeeshophouders hun deuren gesloten te houden omdat zij de privacy van hun klanten niet kunnen garanderen.
    Volgens Heeres heeft de politie sinds 1 mei niet veel auto's met buitenlandse kentekenplaten meer gezien. De constatering dat het rustiger zou zijn dan voor de invoering van de wiepas staat haaks op de bevindingen van de bewoners van de Maastrichtse buitenwijken en enkele wijken in het centrum. Zij zeggen juist extra overlast te ondervinden.

    Wie vertelt nu de waarheid Politie of Onno?

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    MAASTRICHT – Hè, zien we dat goed? Die wispelturige Hollanders ook! Schakelen om het minste of geringste over op een ander beleid! Automobilisten (en trouwens ook fietsers en voetgangers) die vanuit België via het verlengde van de Tongerseweg Maastricht binnenkomen, zullen onwillekeurig even met hun ogen moeten knipperen. Anderhalve week na de introductie van de wietpas in de zuidelijke provincies in Nederland, is het Nederlandse drugsbeleid kennelijk alwéér veranderd!

    Op het matrixbord dat moet aangeven dat Nederland sinds 1 mei een aangescherpt drugsbeleid kent (New Rules, No Drugs), stond vanmiddag aangegeven dat er in Nederland juist géén regels meer gelden, en dat er allerlei nieuwe soorten drugs verkrijgbaar zijn! Wat zit hier achter? Zijn we tegen alle verwachtingen in plotseling een narco-vrijstaat geworden? Is het een trucje van de politie om meer drugsrunners in de kladden te kunnen grijpen? Of heeft een of andere grapjas de tekst op de borden gemanipuleerd? Wie het antwoord kent, mag het ons laten weten. redactie.maastricht@dichtbij.nl

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    http://maastricht.dichtbij.nl/lifest...oering-wietpas



    MAASTRICHT –De Maastrichtse coffeeshops zijn, in elk geval tijdelijk, gesloten, maar bij grow- en headshops, de winkels waar je artikelen kunt kopen voor bijvoorbeeld thuiskweek en spullen die gebruikt worden bij de consumptie van softdrugs, is aanzienlijk meer toeloop dan gewoonlijk. Dat bevestigen medewerkers van vijf grow-, head- en smartshops tegenover Maastricht.Dichtbij. Sinds de invoering van de wietpas is er een toename zichtbaar van het aantal klanten. De growshops verkopen meer zaadjes dan ooit tevoren. Het opvallendst is misschien wel dat het grootste deel van de klanten afkomstig is uit Nederland. Niettemin weten ook de Belgen, Fransen en Duitsers hun weg naar de shops te vinden.
    In een headshop vind je alleen artikelen die gebruikers van drugs of softdrugs nodig hebben, denk aan lange vloeitjes, waterpijpen en weegschaaltjes. In een smartshop verkopen ze daarentegen wel drugs. De producten die je er krijgt zijn allemaal gemaakt op natuurbasis en kunnen verschillende werkingen hebben, zo kun je er energiek van worden of van gaan hallucineren. Bekend zijn de paddo’s – die overigens sinds 2008 verboden zijn. Wel te koop zijn truffels, de herbal XTC en Salvia Divinorum. Opmerkelijk genoeg zijn deze drugs allemaal legaal verkrijgbaar zijn in een zaak waar je niet eens legitimatie hoeft te tonen.
    Merken de Maastrichtse shops een grote verandering sinds de invoering van de wietpas? Zijn er meer klanten of minder en wat kopen die klanten het meest? We gingen op onderzoek uit en vroegen het de medewerkers in de winkels. De growshop aan de Fort Willemweg doet in ieder geval goede zaken, zo blijkt. ,,We merken zeker dat er meer vraag is naar zaadjes, maar ook meer vraag naar producten die gebruikt worden voor de teelt’’, vertelt een medewerker. Ook de Vision, de Focus en Big Bud lijken weinig reden tot klagen te hebben. Maar het van de daken schreeuwen, doen ze liever niet. ,,Als we zeggen dat het goed gaat met de verkoop nemen ze ons straks ook nog alles af. Nee wij zien geen toename hoor!’’
    Wel laten alle medewerkers die we spraken weten dat de invoering van wietpas wat hen betreft een grote vergissing is. Een van hen: ,,Het is gevaarlijk op straat, ze hadden het zo moeten laten als het was. Nu zijn gewone rokende burgers ook verplicht hun stuff op straat te kopen en dat is toch niet veilig!’’

    Dat dit wel toegestaan wordt begrijp ik eigenlijk niet

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Wie mag het opknappen... mooie documentaire over nederwiet was vanavond in de herhaling.

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    http://maastricht.dichtbij.nl/stad/p...s-handel-drugs

    Het trieste wat weer in dit bericht lees is :

    In hoeverre de aangehouden verdachten verder worden vervolgd, meldt de politie niet. Volgens onbevestigde berichten zouden met name in Maastricht nogal wat agenten danig gefrustreerd zijn dat de personen die zij hebben aanhouden korte tijd later weer vrolijk rondlopen.

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
    Nog een vraag/kwestie die mijn al lang interesseert, mag ik als niet drugsgebruiker lid worden van een coffeeshop en de gekochte wiet aan mijn buurman 'geven', die vanwege zijn beroep niet geregistreerd wil worden? Mag ik in deze situatie de wiet wel cadeau geven itt tot doorverkopen aan de buurman?

    Volgens mij mag je 5 planten in huis hebben echter geen lampen.
    Kermit wat die 5 plantjes aangaat ik meen dat het er 3 zijn , dit wordt gedoogt maar als je buren klagen wordt je gesommeerd om ze te verwijderen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Nog een vraag/kwestie die mijn al lang interesseert, mag ik als niet drugsgebruiker lid worden van een coffeeshop en de gekochte wiet aan mijn buurman 'geven', die vanwege zijn beroep niet geregistreerd wil worden? Mag ik in deze situatie de wiet wel cadeau geven itt tot doorverkopen aan de buurman?

    Volgens mij mag je 5 planten in huis hebben echter geen lampen.

    Leave a comment:

Bezig...
X