Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschap Limburg

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht

    Nou ik heb me best gedaan gisteren 61% opkomst en GL of te wel groen links aan de top in Maastricht.
    En verder is met de BBB erbij die Airport Aachen Maastricht ( of andersom MAA ) aan de beurt om te sluiten

    p.s. en gelukkig hadden sommigen helemaal geen kieswijzer nodig
    Overduidelijk dat stemmen nut heeft .
    helaas stemmen er nog te weinig .
    Nu nog de uitslag waterschap hoewel dit voor mij geen nut heeft.
    ik kan me vinden in de mening van Pier..

    Opmerking


    • #32
      Natuurlijk moeten eigenlijk alle mensen stemmen over belangrijke samenstellingen van democratische platforms die onze bestuurders de instrumenten geven om te beslissen en besluiten.
      Maar ik ben al heel blij dat het er dit keer zoveel waren t.o.v. de voorgaande jaren waaruit moge blijken dat er weer een duidelijkere mening is over de politiek bij de bevolking.
      "De Politiek" welke men eerder niet meer vertrouwde als volksvertegenwoordigers van ons.
      En gezien alle crisissen die we momenteel doormaken is een positievere en actievere houding van de burger inzake politiek beter dan stenen gooien en fakkels dragen.
      ik ben verguisd

      Opmerking


      • #33
        Of het nu over links of over rechts gebeurt: ik ben blij dat de Nederlandse vlag weer recht hangt.

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht

          Nou ik heb me best gedaan gisteren 61% opkomst en GL of te wel groen links aan de top in Maastricht.
          (...)
          Ik ben blij verrast met de relatief hoge landelijke opkomst.
          Maastricht blijft wel met 51,7%, zelfs iets lager dan in 2019 (52,0%), achter!

          Wat ik echt niet had zien aankomen is het feit dat GroenLinks de grootste partij in Maastricht is geworden met 14,3%.
          De PVV is met 11,6% (toch een verlies van 1,2%) de tweede partij in Maastricht.
          Grappig dat je deze cijfers niet terugvindt in het stadsbestuur!
          Daar is GL slechts vertegenwoordigd met 4 zetels en de PVV met 1 zetel!

          Ik heb vanmiddag even contact gehad met de GL-fractievoorzitter, Mark Mulders, om hem te feliciteren. Morgen meer daarover in de topic Stadsbestuur 2022-2026.

          Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014
          Overduidelijk dat stemmen nut heeft .
          helaas stemmen er nog te weinig .​
          (...)
          Inderdaad Ton!
          Stemmen heeft altijd zin, m.u.v, van de Waterschapsverkiezingen (vind ik)

          Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers
          Of het nu over links of over rechts gebeurt: ik ben blij dat de Nederlandse vlag weer recht hangt.
          Helemaal mee eens, maar ik vraag me wel af of die vlag lang recht blijft hangen!?! Laten we het wel hopen.

          Maar ik heb eens even naar de coalitievorming gekeken in de provincie Limburg.

          Het lijkt praktisch onmogelijk om een coalitie te vormen zonder BBB en het CDA. Dat terwijl het CDA (nog slechts 5 zetels) toch flink verloren heeft.
          Zowel over rechts, met VVD en PVV erbij, als over links, met GL/PvdA en D66, zijn het CDA en uiteraard en terecht BBB nodig!

          Het zal mij benieuwen!
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #35
            Dat het zich niet zo afgespiegeld heeft in het stadsbestuur / coalitie van Maastricht 2022 ligt er misschien aan dat daar de partijen zich tegen beter weten in gevonden hebben in een slap compromis.
            Maar of er een echte symbiose tussen de partijen kan komen nu na de provinciale staten verkiezing, die goed is voor Limburg, zie ik ook nog niet.

            overigens vond ik deze link naar afgelopen jaren verkiezingen
            https://allecijfers.nl/verkiezingsui...te-maastricht/

            ik ben verguisd

            Opmerking


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
              Dat het zich niet zo afgespiegeld heeft in het stadsbestuur / coalitie van Maastricht 2022 ligt er misschien aan dat daar de partijen zich tegen beter weten in gevonden hebben in een slap compromis.
              Maar of er een echte symbiose tussen de partijen kan komen nu na de provinciale staten verkiezing, die goed is voor Limburg, zie ik ook nog niet.

              overigens vond ik deze link naar afgelopen jaren verkiezingen
              https://allecijfers.nl/verkiezingsui...te-maastricht/
              Het zal in ieder geval een harde dopper worden want het Limburgse bestuur cultuur
              is nog altijd ,,,,ons kent ons.
              Ik vraag me in ieder geval af wanneer de Dhr Roemer komt met zijn bevindingen .
              omtrent ons bestuurs Cultuur want dat is nog steeds niet af gerond

              Opmerking


              • #37
                Ton.2014 Misschien haal ik iets door mekaar, maar dat was toch door interim Remkes al gepresenteerd???
                ik ben verguisd

                Opmerking


                • #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                  Ton.2014 Misschien haal ik iets door mekaar, maar dat was toch door interim Remkes al gepresenteerd???
                  Is opnieuw opgestart onder Dhr Roemer omdat maar enkele zaken waren af gehandeld
                  zelf heb ik nog een zaak lopen (opnieuw in gediend )
                  maar tot heden geen antwoord.
                  op google is veel te vinden omtrent bestuur cultuur .

                  ps 03-08-2022 Geachte heer Wijkman,

                  Bedankt voor uw spoedige reactie.
                  Uw bericht zal ik kenbaar maken bij de collega’s die zich bezighouden met (de klachten rond) het thema Bestuurscultuur.

                  Hartelijke groet,
                  ​enz enz
                  Last edited by Ton.2014; 18 maart 2023, 17:09.

                  Opmerking


                  • #39
                    Foute bestuurscultuur Limburg: imagoprobleem of werkelijkheid

                    ​zie dit stuk op google..
                    waarin de Dhr Roemer .. op 07-04 -2022 ...dit zij ................zie de tekst. op (L limburg )


                    Gouverneur Roemer heeft twee weken geleden Limburgers die vinden dat hun melding over mogelijke schendingen van integriteit niet goed is afgehandeld opgeroepen om zich opnieuw bij hem te melden. Dit gebeurde nadat hij werd opgeroepen door het Limburgse Parlement om alle meldingen goed af te handelen.​

                    hier heb ik op gereageerd.

                    ps tekst iets duidelijker gemaakt.​

                    Opmerking


                    • #40
                      dank daarvoor

                      der weurt wel es get oonder het Karpet geveeg.
                      ik ben verguisd

                      Opmerking

                      Bezig...
                      X