Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Vis in Bladerdeeg

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Ik dacht, ik maak het voor u en mij makkelijker!
    Bij verschillende supermarkten vindt u ook Bladerdeeg in het koelvak als opgerolde versie. Die heb ik nu minstens 4 keer gebruikt en kan u vertellen dat werkt heel goed.

1- vis laten ontdooien op een bord met een stukje folie erover
    2- de ingrediënten klaarzetten
    -- mierikswortel crème
    -- de knoflook / kruiden smeerkaas
    -- het opgeklopte ei
    -- die paar ringetjes ui of sjalot
    -- de oven op 250 graden voorverwarmen en het ovenblik voorzien van een velletje bakpapier

3- dat neemt niet veel plaats in op uw aanrecht en een kwastje voor het ei en een vork voor de randversiering

4- Ik snij na meerdere tests dus die bladerdeeg met bakpapier uitgerold op een snijplank in twee overlangs en nog eens in twee dwars dus 4 stukken.
    -- Dat past precies over twee ontdooide Kabeljauw blokken. Voor jouw en partner voldoende dus, voor mij alleen ook
    -- De ontdooide vis blok leg ik na hem even af te deppen met keukenpapier op één van de 4 bladerdeeg zo ook met de twééde. In 't midden!
    -- Ik strooi er een snufje zout op en gemalen peper
    -- Ik smeer alvast met kwastje een beetje opgeklopt ei aan de randen op de bladerdeeg ( lijm )

5- ik leg er een ringetje of twee ui of sjalot op
    6- De kruiden smeerkaas smeer ik op de vis met een nat mes, dat blijkt makkelijker en is zo'n centimeter dik
    7- Dan doe ik er een tee lepel Mierikswortel Crème op (dat is een verrassing en een beetje scherp als je het na bakken opensnijdt)

8- De twee overgebleven bladerdeeg stukken gaan er met een beetje boetseren overheen.
    -- je drukt het voorzichtig rondom aan met de vingers en neemt dan die vork om de randen goed vast aan te drukken zodat onderblad en bovenblad goed sluiten.
    -- druk niet een gat in de bladerdeeg die op en rond de vis ligt.

9- de rest van dat opgeklopt ei gaat nu over het gesloten pakketje en wees niet te zuinig.

10- de voorverwarmde oven op 250 graden zal het bakblik snel opwarmen zodat ook de bladerdeeg lekker hitte krijgt en goed vlokkig/luchtig word.

11- een en ander afhankelijk van de oven soort ga ik na een 20 minuten al goede kleur zien van de toplaag en is het gerecht na 25 a 30 minuten klaar voor opdienen.

Bestanden bijvoegen
    Last edited by Antonius; 2 april 2022, 12:56. Reden: resultaat afbeelding
    iets te oud voor re-educatie
    iets te jong voor afschrijving
    m.a.w. stoere Maastrichtenaar in buitendienst

Opmerking

Het lijkt a) makkelijk, en b) lekker, Antonius. Eet je er dan nog sla bij?

Opmerking

Dat kan maar een asperge en een lekkere vastkokende aardappel gaat er ook prima mee samen.

Het is zo makkelijk dat ik al sinds jaren diepvriesvis en bladerdeeg in de koel/vries combo heb liggen voor als het effe tegenzit met mijn tijdmanagement betreffende vers inkopen.
        En met de kaas kun je ook spelen qua soort en smaak.
        succes ermee
        iets te oud voor re-educatie
        iets te jong voor afschrijving
        m.a.w. stoere Maastrichtenaar in buitendienst

Opmerking

Bezig...
        X