Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Maastricht Volkslied

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Maastricht Volkslied

Wie kan mij helpen aan het Mestreechs Volksleed, maar dan niet met de
    Aw Brök erop en Fons Olderdissen, Maar er moet de PIELE HAMELEERS op staan.

Maastrichts Volkslied

Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    Welkom Stefke.
    Begrijp ik 't goed dat je een afbeelding van de tekst zoekt waarop ook de Piele Hameleers staat ? Is dat iets dat je in het verleden al eens ergens gezien hebt en dat misschien voor 'n bepaalde gelegenheid of evenement was gedrukt?
    Ja dit klopt ik zoek een afbeelding waar de Piele op staat of waar deze afbeelding te krijgen is.
    Als Iemand een heeft kan die afbeelding ook naar mij gestuurd worden.
    aan; sewfrijns@home.nl of Stef Heuts OOsterweg 91 A 6229XX Maastricht.

Opmerking

De enige tekening die ik ken van het Mestreechs Volksleed is die uit het voorjaar van 1964.
      Door J.W. Veltman gedrukt in een genummerde oplage van 175 exemplaren en de illustraties zijn van Jérôme Goffin.
      In de dikke HEM (Historische Encyclopedie Maastricht) van Pierre Ubachs en Ingrid Evers staat op pagina 468 een gedrukt exemplaar met het nummer 5.
      Zie de tekening hieronder.
      De tekening daaronder is de welbekende met de 'Aw Brögk'.

Last edited by SJEF †; 24 juni 2009, 11:11. Reden: toevoeging afbeeldingen
      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
      Thomas More

Opmerking

volkslied met de Piele Hameleers

Het ontwerp van Max Veltman toont op de onderste rij in het midden een besnorde figuur. Het zou onjuist zijn hierin 'de Piele Hameleers' te zien. Het is een portret van de dichter van het volkslied, namelijk (Al)Fons Olterdissen.

Opmerking

Fallor ergo sum

Opmerking

En dan mag deze natuurlijk niet ontbreken:

http://www.albanesetaal.nl/voorbeeld...ed-van-Albanie

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=us5Ds5tCfXI&feature=player_embedded[/ame]
            De leefs mer eine kier .

Opmerking

Ich bin sprachlos...

Opmerking

Bezig...
              X