Op de hoek van de Lage Barakken en de Bourgognestraat ligt een wit pand dat momenteel verbouwd wordt tot studentenstudio's. Op de eerste verdieping zitten voor de ramen tralies. Wat is de vroegere bestemming geweest ?
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Lage Barakken
Sluiten
X
-
-
Foto
Oorspronkelijk geplaatst door Guinness
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. EversIk meen ooit gelezen te hebben (op MO, draadje kruithuizen?) dat er in de Bourgognestraat een militair kruithuis c.q. depot heeft gelegen. Misschien dat het dit gebouw was?Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. EversOf Rijkswaterstaat daar heeft gezeten, weet ik niet, maar ik zal er eens een mailtje aan wagen.
Opmerking
-
Ik kwam dit draadje tegen toen ik afgelopen week op zoek was naar informatie over de Bourgognestraat
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk berichtHet stallencomplex is enkele jaren geleden verbouwd tot appartementengebouw (en daarbij bruin geschilderd). Weet iemand wanneer dat precies was?
Oorspronkelijk geplaatst door Wijkenaar Bekijk berichtOp de hoek van de Lage Barakken en de Bourgognestraat ligt een wit pand dat momenteel verbouwd wordt tot studentenstudio's.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
(..) en ik heb wat meer informatie over bovenstaand pand gevonden. Het blijkt onderdeel te zijn van een rijksmonument, namelijk Wilhelminasingel 92. Dat pand is in 1891 gebouwd voor de joodse veehandelaar Abraham Markens (...)
Het stallencomplex is enkele jaren geleden verbouwd tot appartementengebouw (en daarbij bruin geschilderd). Weet iemand wanneer dat precies was? (...).
Oorspronkelijk geplaatst door El LocoAh, ik zie dat mijn eerste vraag al in de eerste posting van dit draadje werd beantwoord ---- 2014 dus!Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk berichtEerlijk gezegd lijkt het ook een beetje op een gevangenis.Lijkt me trouwens niet zo fijn voor de buren, zo'n veestal in de straat, maar misschien waren de mensen toen iets minder gevoelig voor stankoverlast en loeiende koeien.
De tralies kunnen trouwens ook uit een latere periode dateren. Volgens een posting van Caesar hierboven zat hier het verkoopkantoor van Swatch. Die moesten natuurlijk wel de horlogedieven buiten zien te houden.
Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk berichtWat prachtig dat we zo'n rijk databestand hebben op MestreechOnline
Opmerking
Opmerking