Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Sleutel spaarpotje uit de jaren 1950 / 1960 van de Gemeente Spaarbank Maastricht

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Sleutel spaarpotje uit de jaren 1950 / 1960 van de Gemeente Spaarbank Maastricht

Ben in het bezit van een spaarpotje uit de jaren 1950 / 1960 van de Gemeente Spaarbank Maastricht.
    Helaas is er geen sleuteltje meer van en die zoek ik nu.
    Het serie nummer van het spaarpotje is 25608
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
    Ben in het bezit van een spaarpotje uit de jaren 1950 / 1960 van de Gemeente Spaarbank Maastricht.
    Helaas is er geen sleuteltje meer van en die zoek ik nu.
    Het serie nummer van het spaarpotje is 25608
    Ik kwam jouw eega vandaag tegen op het politiebureau, op zoek naar een verloren sleutel!

Het zal toch niet waar zijn dat...... ???

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tedje
      Ik kwam jouw eega vandaag tegen op het politiebureau, op zoek naar een verloren sleutel!

Hahahahaha NEE die is het niet dit sleuteltje zoek ik naar aanleiding van de middag met Ouderen Online en Kompas daar werd dit spaarpotje besproken.
      Wigo attendeerde ons er op en toen dacht ik die heb ik nog thuis. ( heb de tranen over mijn wangen rollen van het lachen)

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
        Was er wel een sleuteltje bij ? ik kan me herinneren dat we met de spaarpotjes van de kinderen naar de spaarbank gingen
        Is dat zo Ton, daar heb ik geen weet van.

Opmerking

je spaarde /en de kinderen ,en je ging naar de bank (zilvervloot) en zover wij weten maakte ze het daar open.

(goeie oude tijd toen de klant nog klant was.)
          Dat klopt, wat betreft het openmaken!
          De leefs mer eine kier .

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tedje

Gevonden/verloren voorwerpen worden tegenwoordig door Gemeente Maastricht afgehandeld.

Heeft u een voorwerp verloren of gevonden? Dan kunt u dit voortaan melden bij de gemeente. Tot nu toe werd deze taak uitgevoerd door de politie, maar wettelijk is dit een taak van de gemeente.

Gevonden voorwerp aangeven
            Verloren voorwerp melden/terugvinden
            De leefs mer eine kier .

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Breur
              Gevonden/verloren voorwerpen worden tegenwoordig door Gemeente Maastricht afgehandeld.

Heeft u een voorwerp verloren of gevonden? Dan kunt u dit voortaan melden bij de gemeente. Tot nu toe werd deze taak uitgevoerd door de politie, maar wettelijk is dit een taak van de gemeente.

Gevonden voorwerp aangeven
              Verloren voorwerp melden/terugvinden
              Voilá.......

Dat zijn vrijwel exact de woorden die ik vanochtend sprak tegen meneer Parel......

Maar jullie denken natuurlijk dat ik een grapje maakt......

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Breur
                Dat klopt, wat betreft het openmaken!
                Klopt inderdaad. Wij deden daar thuis niet aan mee, maar het systeem werkte zo. Je tegoed werd om de zoveel tijd bijgeschreven op een spaarbankboekje. Klantenbinding dus. Maar ook een systeem om het sleuteltje dus nooit kwijt te kunnen raken.

Ik kan me ook een systeem herinneren met een bijen-symbool. Dat werkte ongeveer op dezelfde manier, en ging via de school.
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

Opmerking

Bedankt iedereen, jammer misschien zitten er nog zilveren dubbeltjes in

Opmerking

Loopt eens bij Bert binnen (Sleutel centrale)
                    Dat ik daar niet opgekomen ben.Inderdaad dat ga ik eens doen

Opmerking

Bezig...
                    X