Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Is dit Maastricht?

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Is dit Maastricht?

Volgens de beschrijving van de foto op de website Geheugen van Nederland zouden deze Molukse dames, die in Ryckholt waren ondergebracht, hier op excursie zijn in Maastricht. Ik herken de bebouwing echter niet. Is dit inderdaad Maastricht?
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 9 juli 2013, 09:04.

Ik ben deze foto ook al eens tegengekomen en ook ik heb mijn twijfels hierbij.
    Het pand op de achtergrond zegt mij niet veel. Een dergelijke balustrade, smalle hoge ramen, zeer kenmerkende rondbogen boven de deuren... Mijn gevoel zegt ergens in de Randstad. Maar waar?

Opmerking

Het doet mij denken aan Luik?

Opmerking

Ik heb op het net alle kerken in Luik bekeken, maar geen overeenstemming kunnen vinden. Volgens mij is het een kerk. Op de achtergrond zie je namelijk religieuze prenten. In een ander raam is de tekst ' satex ' te lezen. Dit is de firma naam van de maker van weegschalen.
        Kompleminte

Toller

Opmerking

onbekend

Zo te zien is er een balustrade voor de deur (en dus links en rechts een opgaande trap). Behalve bij het stadhuis, Dinghuis en een huis aan het Bat is dat in Maastricht ver te zoeken, dacht ik zo.
          Kiek ins nao bove !
          http://www.maastrichtsegevelstenen.nl

Opmerking

Helmond?

Oorspronkelijk geplaatst door Toller
            (..) In een ander raam is de tekst ' satex ' te lezen. Dit is de firma naam van de maker van weegschalen.
            Satex is, blijkens een advertentie in De Telegraaf van 15 jan. 1981, een producent van garens uit Helmond.
            Dus misschien moeten we wel aan Helmond denken?
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

Den Bosch, Vugt, Roermond en Vise heb ik ook bekeken, zonder resultaat. Ik dacht dat het misschien wel Klein-Ryckholt zou kunnen zijn, het kloostercomplex.
              Kompleminte

Toller

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Toller
                Ik dacht dat het misschien wel Klein-Ryckholt zou kunnen zijn, het kloostercomplex.
                Daar is het te grootsteeds voor, vind ik. Bijgaande link bevestigt trouwens dat het niet in Ryckholt zelf is.

Opmerking

Molukse dames in Brussel

Dit zoekplaatje is opgelost. Het blijkt de Grote Markt in Brussel te zijn.

Opmerking

Bezig...
                  X