Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Vief Hieringenstraot

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Oorspronkelijk geplaatst door Toller
    Het zou zo maar kunnen...

In 1959 werden de eerste exemplaren naar Europa geëxporteerd. In 1960 kwam de term "spijkerbroek" of "jeans" in zwang. De jeansbroek wordt sindsdien zowel door heren als door dames veel gedragen.

bron: Wikipedia
    Toch kan ik mij niet voorstellen dat de jeans broek de oplossing is voor de file, en neen mijn kwartje is nog niet gevallen.
    Ben wel her en der navraag aan het doen.
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

Opmerking

Vond in de krant dit artikel, misschien ook een mogelijkheid?
      Bestanden bijvoegen
      Kompleminte

Toller

Opmerking

Goed gevonden!

Dat zou het inderdaad weleens kunnen zijn, weet je ook welk jaar de krant is?
        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

Opmerking

Oeps vergeten te vermelden 17-02-1945

http://kranten.kb.nl/view/article/id...3Ap002%3Aa0032
          Kompleminte

Toller

Opmerking

Zou ik dan toch gelijk krijgen?
            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door elletje
              Zou ik dan toch gelijk krijgen?
              Het lijkt niet onmogelijk. Wel vind ik dat sommige personen wat onvoldoende gekleed lijken voor een dag in februari, maar dat kan natuurlijk ook aan de kledingschaarste hebben gelegen.

Opmerking

Het vreemde is dat de mensen eigenlijk alleen maar kijken in de richting van de bakkerij en niet naar V&D, waar het feestje zich zou afspelen.
                Kompleminte

Toller

Opmerking

De Oplossing

Bijna een jaar geleden plaatste ik de foto in dit draadje. De vorige week kwam een deel van de oplossing binnen, maar 100% zeker waren we nog niet. Na plaatsing van de foto in de Trompetter/Maaspost kwamen er enkele hele goeie tips binnen. Vandaag kwam het verlossend telefoontje van Jef Bastiaens zelf. De mensen in de rij stonden te wachten om kleding te kopen die sterk verlaagd in prijs was, dit i.v.m. een brand bij C&A. Toeval bestaat niet maar ik was in de bieb en kon meteen het geleerde (werd wegwijs gemaakt in de archieven van de bieb) in praktijk brengen.

In het Limburgsch Dagblad van 4 september 1954, pagina 1, kolom 5 en 6 staat deze inleidende tekst te lezen:

'In het kapitale pand van C&A aan de Grote Staat te Maastricht is vrijdagavond tegen kwart over acht brand uitgebroken waardoor de parterre afdeling met de gehele inventaris een prooi der vlammen werd.
                  Een van de aanwezige schoonmaakster ontdekte de vlammen, die gretig voortgang vonden in de hangende en liggende dameskleding
                  '

Binnen drie kwartier was de grootschalig uitgerukte brandweer het vuur grotendeels meester. De politie stelde een onderzoek in. De werkelijke feiten van het ontstaan van de brand zijn vooralsnog niet bekend. Daarvoor moet het stadsarchief worden geraadpleegd.
                  Last edited by Toller; 20 november 2013, 09:24.
                  Kompleminte

Toller

Opmerking

Bezig...
                  X