Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Café Central

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Wigo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door marres
    Nu staat de goede foto er.
    Merci Boed, ook dit is een geweldig mooie foto !

    Leave a comment:


  • Wigo
    replied
    Het pand Victoria ligt op de hoek Wijcker Brugstraat - Wijcker Grachtstraat.
    Voorheen was het een café - woonhuis genaamd Café Victoria, gebouwd in 1888 in opdracht van C. Marres.
    Nadien is er o.a. een nevenvestiging van het VVV-ANWB in gevestigd geweest.

    Leave a comment:


  • marres
    replied
    Café Victoria

    Oorspronkelijk geplaatst door Wigo
    Ondanks dat zijn het prachtige foto's.

    De eerste foto staat er (waarschijnlijk abuis) twee keer.
    Misschien wilde u een andere foto plaatsen.
    Zo niet, kan u er dan een verwijderen, of mogen wij dat doen ?
    Nu staat de goede foto er.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Cafe Victoria, Wijker-Brugstraat 24b

    In aanvulling van de foto's van marres, heb ik onderstaand artikel gevonden in de Limburger Koerier van 29 juli 1942.
    Let trouwens ook op de schrijfwijze van Wijker-Brugstraat!

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door marres
    Sorry, Grote fout.
    Deze foto's zijn van café Victoria in de Wycker Brugstraat.
    Dan hebben de moderatoren een schone taak om een nieuwe thread aan te maken en deze posting te verplaatsen!

    Zien we, als ik het goed heb, op de onderste foto nog net de kerktoren van de St. Martinuskerk in Wijck?

    Dat zou dus betekenen dat café Victoria zo ongeveer halverwege de Wijcker Brugstraat lag en een even huisnummer moet hebben gehad.

    Leave a comment:


  • Wigo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door marres
    Sorry, Grote fout.
    Deze foto's zijn van café Victoria in de Wycker Brugstraat.
    Ondanks dat zijn het prachtige foto's.

    De eerste foto staat er (waarschijnlijk abuis) twee keer.
    Misschien wilde u een andere foto plaatsen.
    Zo niet, kan u er dan een verwijderen, of mogen wij dat doen ?

    Leave a comment:


  • marres
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door marres
    Van het interieur van hotel de la Poste op het Vrijthof vond ik de volgende foto's.
    Sorry, Grote fout.
    Deze foto's zijn van café Victoria in de Wycker Brugstraat.

    Leave a comment:


  • marres
    replied
    Hotel de la poste

    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco
    Weten deed ik het niet, vermoeden wel
    Van het interieur van hotel de la Poste op het Vrijthof vond ik de volgende foto's.
    Deze foto's zijn ongeveer een eeuw geleden genomen.
    Zij staat in een fotoalbum over de vroegere brouwerij de Valk op de Boschstraat.








    Last edited by marres; 8 oktober 2012, 21:53.

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers
    Ik hoef El Loco natuurlijk niet te vertellen dat de naamgeving van dat hotel niet terug gaat op het postkantoor, maar op de paardenpost-, postkoets- en diligencediensten.
    Weten deed ik het niet, vermoeden wel

    Leave a comment:


  • hermanw
    replied
    Eigenaar 1917

    Op de foto uit 1917 staat boven de voordeur H. Lemeer als, neem ik aan, eigenaar vermeld. F. Ohliger was toen dus blijkbaar uit beeld.
    Er van uitgaande dat het hier Friedrich Wilhelm Ohliger betreft kan dat redelijk in de tijd passen. Geboortedatum vooralsnog onbekend, maar hij huwt op 13 mei 1873 Louisa Thomassen. Dat plaatst zijn geboortedatum zo rond 1850 en dat maakt het aannemelijk dat hij in 1917 geen eigenaar meer is. Louisa Thomassen is overleden op 26 februari 1910, Friedrich op 25 februari 1926.

    Bron: Gendalim 7

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers
    Ach Breur, vergeet ik het beste paard van stal! Die Woolwich-foto is natuurlijk te laat in de door mij gezochte tijd. Waar keken die ramen overigens op uit? De Vrijthof- en Keizer Karelplein-façaden van de Grote Sociëteit?
    Dat klopt. Het was de standaard "uitgelegenheid" van de familie.

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Hotel de la Poste (Vrijthof 44)

    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco
    Grappig dat het toen al De la Poste heette, terwijl op de foto van burgemeester te zien is dat het postkantoor aan de overkant nog gebouwd werd!
    Ik hoef El Loco natuurlijk niet te vertellen dat de naamgeving van dat hotel niet terug gaat op het postkantoor, maar op de paardenpost-, postkoets- en diligencediensten. Ik kon het voor Maastricht zo gauw niet vinden, maar uit dit krantenbericht blijkt duidelijk dat er in Gulpen allang een Hotel de la Poste was voordat men in 1901 begon te delibereren over de bouw van een post- en telegraafkantoor.
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 22 februari 2012, 09:39. Reden: uitbreiding

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Ach Breur, vergeet ik het beste paard van stal! Die Woolwich-foto is natuurlijk te laat in de door mij gezochte tijd. Waar keken die ramen overigens op uit? De Vrijthof- en Keizer Karelplein-façaden van de Grote Sociëteit?
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 22 februari 2012, 09:25.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Nou, geen dank Ingrid, graag gedaan .

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Dat wordt wat in een volgend boek: collectief bedankje aan Mestreech Online of aan een hele ris schuilnamen: olijfje, el loco, elletje, herman, pier, burgemeester en wie ik verder nog vergeet van 'mijn' vaste 'klanten'. Tegen die tijd moet ik echt gaan turven!
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 22 februari 2012, 08:22.

    Leave a comment:

Bezig...
X