Oorspronkelijk geplaatst door Haas
Bekijk bericht
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Verdwenen zaken in Maastricht
Sluiten
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
Wellicht zoon Adriaan Corsius (1891-1944). Hij was hoteleigenaar van beroep.
Maar als hij de (forse) man op de foto (#293) is, dan kan de foto onmogelijk van 1922 zijn (hij was toen pas 21 jaar en zo jong ziet hij er op de foto niet uit). En dan zou hij dan naast Carolina Diericks moeten staan? (volgens Rapkabouter).
Het blijft een ondoorzichtig raadseltje, te meer daar Adriaan Corsius de zoon was van Johannes Hubertus Corsius (getrouwd met Maria Dierickx) en dan had je ook nog Andries Corsius (getrouwd met Carolina Dierickx). Jawel: twee broers Corsius die trouwden met twee gezusters Dierickx.
Adriaan was dus de neef van Andries en Carolina was zijn tante.
Mocht de man achter de tap toch Adriaan zijn, dan ligt het meer voor de hand dat de foto later gemaakt is (mogelijk bij zijn afscheid in 1937?) en dat de vrouw naast hem zijn echtgenote Maria Elisabeth Gidding is.
Rapkabouter is dus weer aan zetLast edited by Jef-VMG; 12 april 2016, 12:21.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jef-VMG Bekijk berichtAndries Corsius
1913 gestorven? Lijkt me sterk dat hij dan monter achter de tap kon staan van cafè Int Paradijs (foto #393) dat pas in 1922 !!! werd geopend.
Als 1913 klopt (inderdaad zo vermeld in wie is wie) dan kan de man op de foto dus NIET Andries Corsius zijn, maar wie is het dan wel?
En wie is dan die A. Corsius die in 1922 het café opende?
Wellicht zoon Adriaan Corsius (1891-1944). Hij was hoteleigenaar van beroep.
Leave a comment:
-
Andries Corsius
Oorspronkelijk geplaatst door rapkabouter Bekijk berichtZij was getrouwd met Andries Corsius. Nu heb ik een art. gevonden dat hij echter in 1913 al is overleden, vandaar dat er van hem niet veel meer vermeld stond.
Andries Corsius
1859 - 1913
Als 1913 klopt (inderdaad zo vermeld in wie is wie) dan kan de man op de foto dus NIET Andries Corsius zijn, maar wie is het dan wel?
En wie is dan die A. Corsius die in 1922 het café opende?Last edited by Jef-VMG; 10 april 2016, 18:07.
Leave a comment:
-
Beste leden, hier nog wat aanvullende informatie betreft Andries Corsius. op de grote foto van # 393. Mijn vader en 2 van zijn zussen hebben de vrouw herkend als zijnde hun oma. Bij hun ouders (mijn grootouders) hing een foto van die vrouw thuis. Zij was getrouwd met Andries Corsius. Nu heb ik een art. gevonden dat hij echter in 1913 al is overleden, vandaar dat er van hem niet veel meer vermeld stond.
Andries Corsius
1859 - 1913
Geboren: 1859
Maastricht
Huwelijk: Huwelijk met: Carolina Dierickx (Diriks)
17 mei 1882
Maastricht
Death registration: 21 apr 1913 Overlijden: 19 apr 1913
Maastricht
Leave a comment:
-
Everdi is het mogelijk de foto groter te plaatsen? Ik herken de Van Hasseltkade of Langs de Maas, maar dan houdt het voor mij op!!
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jef-VMG Bekijk bericht
Volgens de overlevering was dit versje te lezen op het pand Langs het Kanaal 29 (=Van Hasseltkade), waar ook de gevelsteen IN DEN ENGEL uithing (herplaatst Jekerstraat 33).
1 Photo
Leave a comment:
-
Correctie op Verdwenen in Capucijnenstraat: actief in jaren 40/50
70 café
72 kruideniersartikelen Hitz
Leave a comment:
-
Verdwenen in Capucijnenstraat: actief in jaren 40/50
Even nummers:
70 kruideniersartikelen Hitz
88 kruidenierswaren Scaf
92 schildersspullen Fransen
96 parfumerie Michon
Oneven nummers:
35 rookwaren (inderdaad) 't menneke
41 slager Wignij
43 rookartikelen vd Akkker (Akkermans?)
53 bakker Cleuren
Leave a comment:
-
Café In 't Paradijs.
Dankjewel rapkabouter voor de aanvullende informatie.
Caroline Dierikx (Diriks) geboren 1861 en 17-5-1882 getrouwd met Andries Corsius was dus bij de opening van café In 't Paradijs dus 60 jaar.
De dame op de foto lijkt me ook beslist niet ouder.
Al met al - ook gezien de 'ouderwetse' caféinrichting - mag je denkelijk dus wel aannemen dat de foto gemaakt is in 1922 tgv de opening met Andries Corsius en zijn vrouw Caroline achter de tap.
Leave a comment:
-
Excuus geloof dat er iets is misgegaan. geboortedatum: 20 sep 1861 als Caroline Diriks. 17 jul 1943 Overleden als Caroline Corsius
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jef-VMG Bekijk bericht Café 'In't Paradijs' Grote Staat 37, interieur.
Gaarne informatie over de personen die op de foto staan afgebeeld en het jaar dat de foto is gemaakt.
Is er nou echt niemand die (een paar) namen kan noemen?
Ik heb de foto aan mijn vader laten zien, en hij is vrijwel zeker dat de dame op de foto zijn oma is.
zij was getrouwd met andre (andries) Corsius en zijn dus de ouders van mijn oma Maria Corsius.
Deze gegevens ben ik vrij zeker van.
Het was mij bekend dat de ouders van mijn oma een cafe hadden in Maastricht. en haar ouders heette Corsius.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
Langs het Kanaal.
In den Engel bemind,
Komt binnen mijn vrind,
Hier tapt men met plaisier,
Jenever en bier.
Leave a comment:
-
Uithangborden:
De Maasgouw van 24 januari 1891, nummer 28 beschrijft op pagina 110 twee uithangborden, meegedeeld door A. van Beurden. Verdere gegevens ontbreken.
Langs het Kanaal.
In den Engel bemind,
Komt binnen mijn vrind,
Hier tapt men met plaisier,
Jenever en bier.
Op den Ezelenmarkt.
Ik woon hier in het groen,
Wat kan men beter wenschen,
Dan de zegen van den Heer,
En de gunst van goede menschen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jef-VMG Bekijk berichtDie meneer in 't pak zal dan wel André Corsius zijn.
Leave a comment:
Leave a comment: