Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Ik denk dat mijnerzijds een spraakverwarring niet is uitgesloten en dat ik inderdaad de NBBS-winkel bedoel.
Maar de oplossing ligt natuurlijk bij "Hollander in Limburg". Hij gaf de term "(wegen-)kaartenwinkel" aan.
Dank voor het welkom ;-)
ik denk dat ik inderdaad Wycker Brugstraat 35 bedoel. Google Maps geeft daarvoor een plek vlak bij de Maas aan. Het was aan de rechterkant als je van het station kwam. Nooit beseft dat dat een NBBS-winkel geweest zou kunnen zijn.
Maar ons gewaardeerd lid Antonius is wel heel bedreven op culinair gebied.
Wellicht kan Antonius je helpen.
Wijk dan wel even uit naar de topic Mestreechter Kookhook, anders gaat het recept in deze topic gewoon verloren.
File:Maastricht, Scharnerweg 137.JPG op Wikimedia Commons. Voorheen zat hier Garage Fisette, die eerder (of tegelijkertijd?) gevestigd was op nr. 165, waar nu Garage Jan Jacob zit. Zie GAM 734 op Beeldbank RHCL. Als je op de Beeldbank 'Fissette' intikt krijg je de andere, bekendere garage te zien. Beide panden zijn veel groter dan je zou denken (op Google Maps goed te zien).
Is daar in de jaren tachtig van de vorige eeuw ook niet garage Vleugels geweest?
Als ik mij goed herinner was het een Alfa Romeo-dealer.
Ik weet het niet voor 100% zeker, maar deze familie Vleugels, althans Ward Vleugels, is ook de oprichter van de bekende Q-Park garages. https://nl.wikipedia.org/wiki/Q-Park
Blijft de vraag of Ward Vleugels, de grondlegger van Q-park, familie is van deze tak van de familie Vleugels.
Volgens mij wel, maar ik kan het nog niet met 100% bevestigen.
Ik denk dat Hollander in Limburg een ander pand bedoeld als ik zo vrij mag zijn om de zoektocht waar het een verkeerde richting opgaat effe een kick te geven.
Gebruik ipv google maps de Openstreetmap (die toont ook de huisnummers)
de kompleminte
iets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afschrijving
m.a.w. stoere Maastrichtenaar in buitendienst
Ik denk dat Hollander in Limburg een ander pand bedoeld als ik zo vrij mag zijn om de zoektocht waar het een verkeerde richting opgaat effe een kick te geven.
Gebruik ipv google maps de Openstreetmap (die toont ook de huisnummers)
de kompleminte
Ja, klopt, maar we zijn bij dit pand uitgekomen omdat Garage Fisette blijkbaar zowel op nr. 137 als op nr. 165 gevestigd is geweest.
Iets anders, maar ook over garages: aan de Griend / Franciscus Romanusweg was sinds 1953 garagebedrijf Jos Janssen gevestigd. Later werd dat Jean Stegen. Weet iemand wanneer dat was en sinds wanneer het pand leeg staat?
Opmerking