Is daar in de jaren tachtig van de vorige eeuw ook niet garage Vleugels geweest?
Als ik mij goed herinner was het een Alfa Romeo-dealer.
Ik weet het niet voor 100% zeker, maar deze familie Vleugels, althans Ward Vleugels, is ook de oprichter van de bekende Q-Park garages.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Q-Park
Of gooi ik nu twee familie Vleugels door elkaar?
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Verdwenen zaken in Maastricht
Sluiten
X
-
File:Maastricht, Scharnerweg 137.JPG op Wikimedia Commons. Voorheen zat hier Garage Fisette, die eerder (of tegelijkertijd?) gevestigd was op nr. 165, waar nu Garage Jan Jacob zit. Zie GAM 734 op Beeldbank RHCL. Als je op de Beeldbank 'Fissette' intikt krijg je de andere, bekendere garage te zien. Beide panden zijn veel groter dan je zou denken (op Google Maps goed te zien).
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander in Limburg Bekijk berichtEn eh...niemand weet zeker een recept dat de krentenbollen van St Pierre zou kunnen benaderen? Zie boven, vorige pagina.
In de topic Mestreechter kookhook (https://forum.mestreechonline.nl/for...chter-kookhook) worden ook geen krentenbollen gebakken.
Maar ons gewaardeerd lid Antonius is wel heel bedreven op culinair gebied.
Wellicht kan Antonius je helpen.
Wijk dan wel even uit naar de topic Mestreechter Kookhook, anders gaat het recept in deze topic gewoon verloren.
Leave a comment:
-
En eh...niemand weet zeker een recept dat de krentenbollen van St Pierre zou kunnen benaderen? Zie boven, vorige pagina.
Leave a comment:
-
Dank voor het welkom ;-)
ik denk dat ik inderdaad Wycker Brugstraat 35 bedoel. Google Maps geeft daarvoor een plek vlak bij de Maas aan. Het was aan de rechterkant als je van het station kwam. Nooit beseft dat dat een NBBS-winkel geweest zou kunnen zijn.
Leave a comment:
-
Ik denk dat mijnerzijds een spraakverwarring niet is uitgesloten en dat ik inderdaad de NBBS-winkel bedoel.
Maar de oplossing ligt natuurlijk bij "Hollander in Limburg". Hij gaf de term "(wegen-)kaartenwinkel" aan.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk berichtBedoel je met "de (wegen-)kaartwinkel" de ANWB winkel op de hoek Wijcker Brugstraat - Wijcker Grachtstraat?
Als ik mij niet vergis is die winkel later verhuisd naar het oude Postkantoor (daarvoor o.a. wijkbureau van politie - nog herkenbaar in de gevel!) op de hoek Stationsstraat - Lage Barakken.Last edited by Ingrid M.H.Evers; 13 oktober 2020, 11:32.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander in Limburg Bekijk bericht(...)
Is de *(wegen-)kaartenwinkel* in de Wycker Brugstraat vlak bij de Maas al genoemd? Ook nostalgisch en destijds heel waardevol.
Tja...... de term "Hollander" blijft heel lang aan je plakken als je naar Limburg verhuisd.
Andersom blijf je meestal ook een Limbo in "Holland".
Maar dit geheel terzijde.
Bedoel je met "de (wegen-)kaartwinkel" de ANWB winkel op de hoek Wijcker Brugstraat - Wijcker Grachtstraat?
Als ik mij niet vergis is die winkel later verhuisd naar het oude Postkantoor (daarvoor o.a. wijkbureau van politie - nog herkenbaar in de gevel!) op de hoek Stationsstraat - Lage Barakken.
Leave a comment:
-
Weet iemand heel toevallig het recept van die (of zulke) krentenbollen?
Leave a comment:
-
Over de bakkerij Saint Pierre in de StPieterstraat. Mijn dochter en ik, 34 met mijn vrouw en andere dochter van Rotterdam naar Maastricht verhuisd, menen de bakkersmevrouw ook te herkennen. Ik werkte miv sept 1986 bij de Rechtenfaculteit in de Nieuwenhof en ging in de pauze als lunch vaak goddelijke krentenbollen bij deze mevrouw halen. Mijn collega/baas vond het heel raar dat ik haar schertsend als mijn moederfiguur in Maastricht kenschetste.
Leave a comment:
-
Volgens mij was dat eerst de Miro (dochter) en toen de Albert Heijn zelve. Ik haalde er mijn inkopen na werktijd en moest me spoeden voor sluitingstijd 18:00 uur.
Leave a comment:
Leave a comment: