Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen zaken in Maastricht

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Haas
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door parel
    Je hebt zelfs gelijk, met een klein verschil de garage lag meer aan de kant van achter de Molens
    En jouw zaak hoek Pieterstraat?
    Om meer specifiek aan te geven wat ik bedoel: daar waar de Ezel staat. Daar tegenover was een copyshop, die volgens mij eerst een supermarkt was. Maar gezien de bouw, moet daar eerder een garage hebben gezeten. Tenminste, als ik het vergelijk met de indeling van andere (voormalige) stadsgarages. Herbenusstraat, Cannerweg, Scharnerweg langs de tunnel, om er een paar te noemen.

Leave a comment:

• parel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Toller
    Deze garage, aan de Looiersgracht, heeft een interne verbinding met de voormalige vermicellifabriek, volgens mij eigendom van de familie Baduin. Er is ook een ingang tegenover het oude stadsarchief aan de Grote Looiersstraat.
    Inderdaad en het gehele terrein is nu eindelijk verkocht en je raad het al,.....er komen appartementen en stadsvilla's

Leave a comment:

• Toller
    replied
    Deze garage, aan de Looiersgracht, heeft een interne verbinding met de voormalige vermicellifabriek, volgens mij eigendom van de familie Baduin. Er is ook een ingang tegenover het oude stadsarchief aan de Grote Looiersstraat.
    Bestanden bijvoegen

Leave a comment:

• parel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas
    Dan heb ik toch dat andere pand voor ogen. Aan de Looiersgracht 1 zat ooit een Copyshop, uiteraard ook voornamelijk werkend voor studenten. Die aakjes schoten als paddestoelen uit de grond, naarmate de Universiteit groeide en groeide.
    Je hebt zelfs gelijk, met een klein verschil de garage lag meer aan de kant van achter de Molens
    En jouw zaak hoek Pieterstraat?

Leave a comment:

• Haas
    replied
    Dan heb ik toch dat andere pand voor ogen. Aan de Looiersgracht 1 zat ooit een Copyshop, uiteraard ook voornamelijk werkend voor studenten. Die zaakjes schoten als paddestoelen uit de grond, naarmate de Universiteit groeide en groeide.
    Last edited by Haas; 4 januari 2013, 10:36.

Leave a comment:

• parel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas
    Even over die garage aan de Looiersgracht.

In een later stadium heeft daar toch ook een supermarkt gezeten, ik meen tussen de garageperiode en de copyshopperiode in.
    Bij mijn weten niet Haas, de garage en bijbehorende grond zijn vlug verkocht aan een projectontwikkelaar.
    Met als resultaat prachtige appartementen in Kl. Looierstraat en hoek Achter de Molens

Leave a comment:

• Haas
    replied
    Even over die garage aan de Looiersgracht.

In een later stadium heeft daar toch ook een supermarkt gezeten, ik meen tussen de garageperiode en de copyshopperiode in.

Leave a comment:

• roel
    replied
    Voorstellen

Oorspronkelijk geplaatst door Clio
    Nou, ik ken hem helemaal niet, alleen zijn vader en oom (en dat nog een piepklein beetje). Iemand mag hem eens aan me voorstellen...
    Nou begint het echt spannend te worden

Leave a comment:

• roel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door parel
    En ik denk dat wij elkaar kennen
    Misschien ......?? Tweede letter is een b....

Leave a comment:

• Clio
    replied
    Inderdaad, mijn fout.

Leave a comment:

• parel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Clio
    Later zat daar een tweedehands kledingzaak, naar ik meen Second Hand Rose. De eigenares kwam te overlijden toen zij door een glazen lichtraam in het platte dak stuikte. Daarna kwam er geloof ik een copyshop in, die vooral voor studenten werkte.
    Jij zit op de Ezelenmarkt ? Kl. Looiersgracht en wij hebben het over de Kl.Looierstraat

Leave a comment:

• Clio
    replied
    Later zat daar een tweedehands kledingzaak, naar ik meen Second Hand Rose. De eigenares kwam te overlijden toen zij door een glazen lichtraam in het platte dak stuikte. Daarna kwam er geloof ik een copyshop in, die vooral voor studenten werkte.

Leave a comment:

• parel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Karel de Kale
    Is "Garage Willems" al genoemd? Aan de Kleine Looiersstraat. Een garagebedrijf zoals je ze nu nog alleen maar diep in het Fransche binnenland kunt tegenkomen. De naamgever met alpinopet en besmeurde blauwgrijze werkjas. Een klein "kantoortje" met een chaos aan papieren en de doordringende geur van smeermiddelen.
    Goed omschreven, ik zie Willems zo voor mij en zijn garage ook

Leave a comment:

• Karel de Kale
    replied
    Is "Garage Willems" al genoemd? Aan de Kleine Looiersstraat. Een garagebedrijf zoals je ze nu nog alleen maar diep in het Fransche binnenland kunt tegenkomen. De naamgever met alpinopet en besmeurde blauwgrijze werkjas. Een klein "kantoortje" met een chaos aan papieren en de doordringende geur van smeermiddelen.

Leave a comment:

• Yannick
    replied
    Sinds kort ook 't Witte Bruudsje
    Koninklijke Wapenfabriek P. Stevens, is volgens mij ook nog niet genoemd.

Leave a comment:

Bezig...
X