Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Tamme kastanjes

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Tamme kastanjes

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar tamme kastanje bomen in Maastricht. Weet iemand op welke openbare plek er staan? Ik wil daar nootjes rapen

Alvast bedankt

Oorspronkelijk geplaatst door zakenmins
    Beste mensen,

Ik ben op zoek naar tamme kastanje bomen in Maastricht. Weet iemand op welke openbare plek er staan? Ik wil daar nootjes rapen

Alvast bedankt

En tegenover de Stay Okay-vestiging op de Maasboulevard. Ging ik vroeger toen de kinderen klein waren altijd kastanjes verzamelen, weet niet of ze tam zijn.

Opmerking

Hallo Lieke welkom op M.O.
      Ook in het stadspark heb je veel kastanjebomen staan, maar de vraag is zijn ze tam?
      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door lieke
        En tegenover de Stay Okay-vestiging op de Maasboulevard. Ging ik vroeger toen de kinderen klein waren altijd kastanjes verzamelen, weet niet of ze tam zijn.

Op de Molenweg 1 a staat er een. De tamme kastanje bij villa Wijckerveld is gesneuveld bij de renovatie van de villa. Die in het oude Encibos zijn naar de hemel. Boven op Slavante is nog een grote oude tamme kastanje te vinden. Aan de Lage Kanaaldijk bij "De Wijngaard" staan er twee. De meeste tamme kastanjes zijn echter te vinden aan een laan bij de Alden Biesen.

Het is wel wat laat dag; de meesten zijn al geraapt. Je kunt er lekkere soep van maken of puree. Naturel is ook prima.
        Schapen, herten en paarden zijn gek op wilde kastanjes. Mensen krijgen er geweldig buikpijn van! De tamme kastanje heeft een puntje en de binnenzijde heeft meer stekels dan de wilde kastanje. De wilde kastanje is ook veel ronder dan de tamme.

Valt me net nog een locatie in: de St. Lambertuslaan. Fietsende tamme kastanjes zijn zeer zeldzaam en nog nooit in nuchtere toestand waargenomen.
        Last edited by Breur; 27 september 2011, 16:19.
        De leefs mer eine kier .

Opmerking

Kastanjes

Daankjewel veur de reacties

ich zal ins loere of er der nog kin vinden. Of ich wach tot volgend joar

Opmerking

Op dr Breemakkergaard in de wijk Eyldergaard twee heel mooie vrij oude exemplaren
            (Monumentaal is de tamme kastanje van 5,5 m omtrek aan de Springweg in Maria Hoop (Echt)).

Opmerking

Bezig...
            X