Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De Evangelische Omroep zoekt het Joie de Vivre gevoel in Maastricht

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• De Evangelische Omroep zoekt het Joie de Vivre gevoel in Maastricht

"De Maastrichtenaar kleedt zich goed, eet goed en maakt het leven zo mooi mogelijk. Men zegt zelfs dat de échte Maastrichtenaar al-tijd vlaai in huis heeft. Maar waar komt die joie de vivre vandaan?"

Dit is de insteek van het vanaf vandaag, 1 april 2014, t/m a.s. zaterdag uit te zenden programma "Geloven op 2" van de EO.
    Het programma "Geloven op 2", begint om 17.05 uur.

Presentatrice Mirjam Bouwman ontmoet Jac van den Boogard, cultuurhistoricus van Maastricht.
    Jac weet alles over de Maastrichtse levenslust en hoe je dat terugziet bij het beeld Mestreechter Geis.

Nu had de EO natuurlijk ook de leden van MestreechOnline kunnen bevragen, maar goed......
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Maar die hebben niet altijd vlaai in huis...........
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Haas
      Maar die hebben niet altijd vlaai in huis...........
      Toch wel Haas, bij één MO-er is er iedere dag vlaai in huis
      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

Opmerking

Ook bij de EO begint men het hedonistisch levensgevoel te omarmen, middels goedkope en hapklare cliché's over Maastricht. Ben benieuwd hoe de vlaai wordt aangesneden.
        Last edited by Kermit; 1 april 2014, 10:31.

Opmerking

Ze zouden ook in de bekende valkuil kunnen trappen, en het hier graag genuttigde gebak "vla" noemen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Haas
            Ze zouden ook in de bekende valkuil kunnen trappen, en het hier graag genuttigde gebak "vla" noemen.
            Wij zouden ook in een valkuil kunnen vallen die @Pier 1 april noemt

Nu dat was het dus duidelijk niet een super mooie uitzending over Maastricht.
            Wij Maastrichtenaren hebben overduidelijk het Joie de vivre in ons, met dank aan Pier
            Last edited by parel; 1 april 2014, 16:46.

Opmerking

Er zijn meer afleveringen. Overigens valt me de laatste maanden het grote aantal cameraploegen op dat Maastricht bezoekt. De EO dus, maar in de herfst streek ook een team van het door mij geliefde WIDM, Wie is de Mol dus, in Maastricht neer. Het betreft overigens de juniorversie, de 15e editie van de volwassenenversie wordt in mei en juni waarschijnlijk ergens in Zuid-Amerika opgenomen.

De eerste 3 afleveringen zijn reeds uitgezonden, maar staan online. Het geeft een leuk beeld, maar wat ik ervan zag, zijn het meer de traditionele zaken die men heeft laten zien. Een leuke rol was weggelegd voor Onno Hoes, die in zijn werkkamer een verhaal aan de kandidaten voorlas, waar men later iets mee moest doen in de aflevering. Maastricht door de ogen van de kids, dus.

Opmerking

Kardinaal.

Jac van den Boogard liep à la Han Jelinger als een soort kardinaal door Maastricht. De interviewer begreep er niets van. Ik trouwens ook niet! Uitleggen waarom sommigen kaarsjes opsteken, de vlaai van Hermans, het goed gekleed gaan bij gelegenheden door de Maastrichtenaren en andere zaken dienden als bewijs voor het Joie de Vivre gevoel van Maastricht. Deken Hanneman was zoals wij gewend van hem zijn zeer positief in zijn "boodschap". Even kreeg ik het gevoel van Joie de Vivre!
                De leefs mer eine kier .

Opmerking

hier de links naar uitzending gemist

Geloven op 2 - maastricht afl. 1
                  http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1408377

Geloven op 2 - Maastricht afl. 2
                  http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1408651
                  Fallor ergo sum

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Rubke
                    hier de links naar uitzending gemist

Geloven op 2 - maastricht afl. 1
                    http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1408377

Geloven op 2 - Maastricht afl. 2
                    http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1408651
                    Dankjewel Rubke, voor deel 2 had ik gemist nu niet meer

Vanavond deel drie!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Breur
                      Jac van den Boogard liep à la Han Jelinger als een soort kardinaal door Maastricht. De interviewer begreep er niets van. Ik trouwens ook niet! Uitleggen waarom sommigen kaarsjes opsteken, de vlaai van Hermans, het goed gekleed gaan bij gelegenheden door de Maastrichtenaren en andere zaken dienden als bewijs voor het Joie de Vivre gevoel van Maastricht. Deken Hanneman was zoals wij gewend van hem zijn zeer positief in zijn "boodschap". Even kreeg ik het gevoel van Joie de Vivre!
                      Met het vergelijk van Jan Jelinger heb ik hartelijk om moeten lachen, Jac van den Boogard was duidelijk aanwezig.
                      Toch niet tot irritatie van........
                      Maar waarom hebben ze niets maar dan ook niet over Sint Pieter laten zien, dat begrijp ik niet Breur

Opmerking

Die hebben het Joie de Vivre gevoel van Maastricht gekregen
                        Kompleminte

Toller

Opmerking

Vrijheid en heerlijkheid.

Op St. Pieter hebben we dat gewoon niet nodig. Daar leeft men landelijk, de tuinen worden gratis bemest door onverwachte gulheid van de ENCI, kaarsjes brandden daar al veel eerder dan in Maastricht. Leve de vrijheid en heerlijkheid van St. Pierre. En die nep-mosasaurussen op het Vrijthof. Schande. Unieke locatie:

Last edited by Breur; 21 december 2014, 12:56.
                          De leefs mer eine kier .

Opmerking

Bezig...
                          X