Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De reputatie van de stad Maastricht

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• De reputatie van de stad Maastricht

Elders op deze site is nogal veel ophef ontstaan in verband met een maatschappelijk en politiek pijnlijke kwestie. Die zaak zou, in de persoon van - toegegeven - één hoge boom in de gemeente, de gedurende decennia moeizaam opgebouwde positieve reputatie van de stad in gevaar hebben gebracht en zelfs mogelijk ook in de toekomst nog kunnen schaden.

Ik vraag me echter af of de 'roep' van de stad niet veel eer in gevaar komt door het gedrag van sommige supporters van MVV en de weerslag die dat mogelijk heeft op de overige zestien miljoen Nederlanders.
    Last edited by Clio; 20 december 2013, 17:33.

Wat dacht je van iets dat lijkt op een "supporter" met de hersens van een prehistorische zaagvis
    Kompleminte

Toller

Opmerking

Reputatieschade of een literaire woordspeling?

Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
      (..) de gedurende decennia moeizaam opgebouwde positieve reputatie van de stad in gevaar hebben gebracht en zelfs mogelijk ook in de toekomst nog kunnen schaden.
      (....)
      Loopt de stad Maastricht reputatieschade op door "Onnogate" of ergerlijke perikelen rond enkele MVV-volgers met het verstand van een visstick zónder krokant laagje?

Het merk "Maastricht" is, vlgs. mij, dusdanig sterk dat het echt niet na een of twee affaires afgebrokkeld.

Dergelijke kretologie verkoopt wellicht goed, maar moet toch meer gezien worden als een vorm van literaire vrijheid die journalisten en/of bloggers zich permitteren om een bepaalde zaak onder de aandacht te brengen.

Ik kan mij niet voorstellen dat er één toerist minder naar Maastricht komt vanwege een zoenaffaire rond een burgemeester of een supportersrel bij MVV!!
      Er wordt hooguit wat smalend over gelachen en vervolgens ontstaat het idee om "een weekend Maastricht" te doen.

Dat weekendje Maastricht kan bijvoorbeeld héél leuk worden voor mensen actief op GRINDR.

Wie op dit forum, de doelgroep wellicht uitgezonderd, had ooit van Grindr gehoord?
      Er schijnt zelfs een hetro variant te bestaan, genaamd BLENDR!!

Binnen 2 weken lijkt het wel of Maastricht de hoofdstad is geworden van alle Grindr's en wellicht Blendr's.

Dus hoezo reputatieschade??
      Binnenkort worden grote aantallen hotelkamers in Maastricht wellicht per dagdeel verhuurd en zo heeft ieder nadeel zijn voordeel!

Van reputatieschade is geen sprake, hooguit reputatieverschuiving.....
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

Geweldig Pier
        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Pier
          Van reputatieschade is geen sprake, hooguit reputatieverschuiving...
          Precies, ik begrijp dus niet waarom men zich zo druk maakt.

Opmerking

Jammer dat men niet meer Vlaams gebruikt. Zij gebruiken woorden die alles wat zachter laten klinken en toch treffend zijn. oock maaken zei miender taolfaute.
            De leefs mer eine kier .

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Toller
              Wat dacht je van iets dat lijkt op een "supporter" met de hersens van een prehistorische zaagvis
              Dan heb jij een zeldzaam exemplaar getroffen. De meesten hebben die hersens niet eens.

Een van mijn ex-collega's behoort tot de extreme harde kern. Ik ben blij dat hij nu al jaren geen collega meer van mij is.
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

Opmerking

Volgens mij heeft de stad al genoeg reputatieschade opgelopen door openlijk dealende Marokkaans straattuig. En ja de burgemeester doet daar nog schepje bovenop waarbij je kan afvragen of hij burgemeesterschap eigenlijk wel serieus neemt.

Opmerking

Het is dat Antwerpen met z'n GAS-extremisme de krantenkoppen in België wegkaapt. Daardoor is de schade/verandering in de reputatie van Maastricht in de Belgische pers beperkt.
                  Naast de eerder al genoemde punten is de reputatie van Maastricht als een stad waar meer mag en kan, meer vrijheid is, dan in veel buursteden al een paar jaar aan het afbrokkelen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                    Elders op deze site is nogal veel ophef ontstaan in verband met een maatschappelijk en politiek pijnlijke kwestie. Die zaak zou, in de persoon van - toegegeven - één hoge boom in de gemeente, de gedurende decennia moeizaam opgebouwde positieve reputatie van de stad in gevaar hebben gebracht en zelfs mogelijk ook in de toekomst nog kunnen schaden.

Ik vraag me echter af of de 'roep' van de stad niet veel eer in gevaar komt door het gedrag van sommige supporters van MVV en de weerslag die dat mogelijk heeft op de overige zestien miljoen Nederlanders.

Of het nu de voetbal is met hooligans of iets anders, daar ligt men niet wakker van.
                    Want in elke stad heerst en regeert voor een deel dat gevoel van onrust.
                    Dat kan men ook andersom bekijken en beoordelen, bijvoorbeeld of een stad Culturele Hoofdstad wordt.
                    Dan licht men toch ook enkel de positieve aspecten uit het geheel en brengt die naar voren.

Men onthoudt meestal enkel positieve ervaringen. Zo steekt de mens in elkaar.
                    Traumatiseren of getraumatiseerd worden en zijn is weer wat heel anders.

Tel je verdiensten.
                    iets te oud voor re-educatie
                    iets te jong voor afschrijving
                    m.a.w. stoere Maastrichtenaar in buitendienst

Opmerking

Slechte bereikbaarheid, hoge parkeertarieven, lucht-, bodem- en water verontreiniging ontsieren Maastricht. De skyline wordt op meerdere plekken vervuild door lelijke gebouwen. Dat laatste is natuurlijk subjectief. In schandaaltjes en criminaliteit probeert Maastricht andere steden bij te houden
                      De leefs mer eine kier .

Opmerking

tel je verdiensten Breur niet de ergernis
                        maar het is duidelijk, dat wordt nooit meer wat met Maastricht
                        iets te oud voor re-educatie
                        iets te jong voor afschrijving
                        m.a.w. stoere Maastrichtenaar in buitendienst

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antonius
                          Jij hebt humor Antonius waar ik hartelijk om kan lachen.
                          Maastricht is een stad die gun je jezelf, er te mogen wonen is al een voorrecht
                          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antonius
                            Maar... ik blijf chauvinist tot in de kist, als was het maar voor de lekkere puddingbroodjes die ze in Maastricht maken.
                            De leefs mer eine kier .

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Pier
                              Ik kan mij niet voorstellen dat er één toerist minder naar Maastricht komt vanwege een zoenaffaire rond een burgemeester of een supportersrel bij MVV!!
                              Er wordt hooguit wat smalend over gelachen en vervolgens ontstaat het idee om "een weekend Maastricht" te doen.
                              Sterker nog, het zou nog weleens kunnen dat er meer toeristen naar Maastricht gaan komen. Een bekend psychologisch effect wordt 'mere exposure' genoemd. Door 'louter blootstelling' aan het 'merk' Maastricht zullen meer mensen het 'product' kopen.

Een voorbeeld is Festina: de klokkenmaker verkocht nooit zoveel uurwerken als na de tour dopage.

Zo bekeken kan er nog wel een zoentje bij.

Opmerking

Bezig...
                              X