Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

DeinBus

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• DeinBus

Nee, het is geen Mestreechs, maar Duits voor ''Jouw Bus''.

Sinds vrijdag 25 oktober is er een busvervoerder bij gekomen. Deze biedt voor redelijke prijzen ritten aan van Maastricht naar diverse steden in Duitsland en verder.

Een beetje te vergelijken met Eurolines, dat heel Europa bestrijkt.

Vandaag presenteerde de nieuwe vervoerder zich nabij het stadhuis op de Markt. Je kon de bus van binnen en buiten zien, er was een goed geinformeerd promotieteam aanwezig.

Je kunt via internet boeken, maar ook je ticket bij de chauffeur betalen. Die laatste optie is echter een stuk duurder.

Toch valt het verschil tussen de online prijs en de dagprijs in de bus wel mee. Een voorbeeld: de goedkoopste mogelijkheid om van Maastricht naar Keulen te gaan, is 9 euro. De duurste optie is 15 euro.

Een dagretour Maastricht-Aken kun je echter beter met Veolia doen, dat is 7 euro, terwijl je met DeinBus 10 euro daarvoor kwijt bent.

Een dagje naar Keulen wordt zo best betaalbaar.

Vanuit Maastricht zijn er per dag 4 reismogelijkheden, de eerste om 7.35 uur vanaf ''busperron J'' bij Maastricht CS (zoals het station voor het gemak genoemd wordt).

Let wel: je komt aan in Koln-Deutz. Met het OV ben je echter zo in het centrum.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

Hoe kom je terug? Van Koln naar Maastricht? Kein zuruckfahrt?

Liften

Opmerking

Nee hoor, de lijn is retour. Je krijgt er dus het heen en weer van, maar je retourrit zul je moeten betalen.

Aan te raden is om zowel je heen- en terugreis via Internet te boeken, want als je in Keulen staat, en er is geen plaats meer in de bus, dan ben je alsnog duur uit.......je kan dan wel met de trein, maar dat kost je met de aansluitende busrit vanaf Aken, 34 euro.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Kermit
        Hoe kom je terug? Van Koln naar Maastricht? Kein zuruckfahrt?
        Daar zat ik ook even mee. Je moet dat boeken op de pagina van je vertrekplaats, dus als je naar Aken gaat, moet je vanuit Aken je retour boeken. Op die pagina vind je ook de retour-vertrektijden.

Opmerking

Rijdt die bus via Düsseldorf?

Opmerking

Je kunt ook meteen je retour boeken. Lijkt me handig als je vantevoren al weet wat je wil.

Op de website is te zien welke routes dat de bus rijdt, de Maastrichtse lijn gaat 3 keer door naar Keulen, en 1 keer naar Duren. Trier zou ik niet aanraden, vooralsnog moet je daarvoor enkele keren overstappen.

Voor het gemak zet ik hier de website neer.

hier dus

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Haas
              Je kunt ook meteen je retour boeken. Lijkt me handig als je vantevoren al weet wat je wil.

Op de website is te zien welke routes dat de bus rijdt, de Maastrichtse lijn gaat 3 keer door naar Keulen, en 1 keer naar Duren. Trier zou ik niet aanraden, vooralsnog moet je daarvoor enkele keren overstappen.

Voor het gemak zet ik hier de website neer.

hier dus
              Stopt/rijdt dus niet /via in Düsseldorf, of kijk ik verkeerd?

Opmerking

Kaart:

https://www.deinbus.de/bus-mitfahrgelegenheit/Karte.php

Opmerking

Wellicht komen de plaatsen die nu nog niet worden aangedaan, er later wel bij. Zo zie ik nog wel ''kortsluitende'' verbindingen komen.

Wat mijzelf opvalt, is dat er als het ware twee netwerken zijn. Ik twijfel er niet aan dat die op termijn op elkaar worden aangesloten.

Opmerking

Als je eenmaal in Keulen bent, kan je met Flixbus dieper Duitsland in reizen.

Momenteel heeft Flixbus een aanbieding bij de Duitse Lidl, waarmee je elke rechtstreekse verbinding in Duitsland voor 9,90 euro kan maken. Vanuit Keulen onder andere naar Hamburg, Berlijn, Frankfurt am Main en Dresden.

Als ik het goed zie liggen de bushaltes van DeinBus en Flixbus in Keulen op ca. 1 km van elkander.

Flixbus
                    https://www.flixbus.de/streckenuebersicht

Aanbieding Lidl.de Flixbus
                    http://www.lidl.de/de/Sonstiges/FlixBus-Gutschein

Opmerking

Komt bij dat je met Deinbus niet in het centrum van Keulen stopt en vertrekt, maar er is een goede verbinding hierheen voor een paar euro.

Al met al is de verbinding heel erg betaalbaar.

Je moet er uiteraard wel op letten dat je zowel de heen als terugreis boekt.

Opmerking

Deinbus en Megabus

Nog een leuke om te combineren met Deinbus. Het is wel een omweg. Maar duur is het niet:

Maastricht-Londen (en vele andere steden in Groot-Brittannie) via Keulen, met Megabus.com.

Keulen-Londen vaak voor 19 euro per persoon. Icm Deinbus naar Keulen dus voor onder de 30 euro van Maastricht naar Londen.

http://nleu.megabus.com/default.aspx

Ze rijden ook vanuit Amsterdam, Rotterdam en Brussel.

Soms bij Megabus ook tickets voor minder. Zo had ik dit voorjaar tickets Brussel-Londen voor 1 euro per stuk...

Ik heb toen vijf maanden tevoren geboekt, de 1 euro prijs geldt voor de eerste twee gereserveerde plaatsen in de bus.

Opmerking

Bezig...
                        X