Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Hoes vindt boete gehandicaptenbussen bij Geusseltbad terecht

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Hoes vindt boete gehandicaptenbussen bij Geusseltbad terecht

Hoes vindt boete gehandicaptenbussen bij Geusseltbad terecht

Onno Hoes, de burgemeester van Maastricht, vind de boete van drie gehandicaptenbussen die op de gehandicaptenparkeerplaats bij het nieuwe Geusseltbad stonden geparkeerd terecht. Ze hebben een boete van in totaal 1080 euro gekregen omdat zij hun voertuig hadden geparkeerd op de parkeerplaats voor gehandicapten en zij niet over een parkeerkaart voor invaliden beschikten. Dat schrijft burgemeester Onno Hoes van Maastricht in antwoord naar aanleiding schriftelijke vragen van de SP-fractie.lees hier

Jammer Maastricht komt steeds slechter in de Media met het parkeren
    Last edited by Toller; 16 december 2014, 18:27.
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

De chauffeurs begeleiden de mensen even naar het zwembad en kwamen toen weer terug naar de busjes.
    Dan is 1080 € voor een paar tellen wel erg veel boete, die zullen wel niet meer richting Geusseltbad willen rijden

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door parel
      De chauffeurs begeleidden de mensen even naar het zwembad en kwamen toen weer terug naar de busjes.
      Dan is 1080 € voor een paar tellen wel erg veel boete, die zullen wel niet meer richting Geusseltbad willen rijden
      Een beetje kortzichtig van die chauffeurs of hun werkgevers, want een invalidenparkeerplaats is nu eenmaal voor individuele invaliden, niet voor vervoerders van invaliden, tenzij die zelf beschikken over vrijwaring.

Ik zie drie oplossingen:

1. Begeleiders van invaliden kunnen een invaliden(begeleiders)parkeerkaart aanvragen; dat geldt dus ook voor professionele chauffeur-begeleiders. Ik ken dit van meerdere verzorgingshuizen, die de kaart gebruiken voor het vervoer van hun minder valide bewoners naar ziekenhuizen, dagopvang of anderszins. Het kost wat geld, maar wel aanmerkelijk minder dan deze bekeuringen. De kaart(en) moet(en) door hun firma worden aangevraagd en mogen alleen voor dat doel en tijdens de diensttijd worden gebruikt. De kosten kunnen weer worden doorberekend aan de gemeente, de verzekering of wie er ook aanspreekbaar is voor de service van dit soort vervoer. Ik bedoel dus niet degenen die er gebruik van maken, want de verstrekking van het vervoer is niet hun pakkie an.

2. Iedereen die parkeert op een plaats waar dit voor iedereen verboden is, maar kan aantonen dat hij even in- en uitlaadt, mag met knipperende lichten tien (10) minuten op die plaats blijven staan zonder bekeurd te worden. Probleem is dat handhavers en hun soortgenoten vaak niet op de hoogte zijn van dit recht.

3. De gemeente legt bij de Geusselt (meer) ruimte aan voor tijdelijk parkeren pal voor de deur, bv. 15-30 minuten. Het is voor niemand zinvol om langer dan een kwartier of half uur daar te staan, men krijgt immers geheid financiële problemen. Maar voor het halen en brengen van (semi-)invaliden is het een ideale oplossing.

NB. De laatste mogelijkheid kun je vergelijken met bv. de parkeerstrook bij de ingang naar de vertrekhal van een vliegveld. Neem vliegveld Weeze bij Kevelaer (D). Ik gebruik dit voorbeeld omdat ik daar zelf al vaker invaliden op of van het vliegtuig moest helpen en het een geweldige service vond. Niemand bleef langer dan noodzakelijk en in noodgevallen gaf men mij zelfs langer de tijd. Via Google kun je de situatie in Weeze zelf even nazien.
      Last edited by Clio; 15 oktober 2013, 15:34.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Clio
        Een beetje kortzichtig van die chauffeurs,
        Nu ben ik het algemeen geen fan van chauffeurs van allerlei busjes, maar om in het eerste halfjaar dat een gemeentelijk (!) zwembad in gebruik is en er kennelijk nog iets mankeert aan de mogelijkheden om gehandicapten te brengen en halen op deze manier op te treden getuigt toch wel van bijzondere prioritering van de handhavers als ik het vergelijk met wat er in de binnenstad gebeurt waar wel echt weinig plaats is.

Of ik heb een deel van het verhaal gemist, kan ook.

Opmerking

Weurt tied tot Onno zèllef ins in 'ne rolstool terech kump, kieke wie heer daan reageert.

Veur miech maag dee mins es börregemeister vertrèkke, en appèlleer aon de gemeinteraod, ezzebleef draag dee mins neet veur um nog 'ne termeijn te blieve zitte.

Onno maakt meer kapot dan je lief is.
          Kompleminte, Pieke

Opmerking

zotheid ten top

Burgemeester Hoes bevestigt de € 1.080 ( 3 x € 360 ) boete voor 3 busjes, die mindervaliden afzetten bij het zwembad Geusselt, staande zonder vergunning op invalidenparkeerplaatsen. Formeel juist maar materieel buiten proportie. Hoes valt me toch wel tegen. Hij blijkt een adept te zijn van zijn VVD-maten, crime-fighters Teeven en Opstelten. Die twee zijn verantwoordelijk voor de hoogste monster-boetes in Europa voor gewone overtredingen ( geen crime ). De verkeersovertredingen zorgen alleen al voor ca. € 1,1 miljard opbrengst dit jaar, waarmee gaten op de begroting van beide heren worden gedicht. Ze hebben hun departement bijna omgevormd tot een profit-center. Het is feitelijk verkapte belasting. Hoes bevestigt deze trend. Daarmee bevestigt hij impliciet de ridiculiteit van de handhaving in Maastricht, die van incident naar incident rolt. Je zou in dit soort gevallen toch als normale boa waarschuwen of volstaan met één bon. Al eerder beweerde ik hier dat er handhaving moet zijn, maar niet zo benepen als in Maastricht. De handhavers kunnen niet differentiëren, zijn uit op snelle successen zoals begrafenissen en massaal bekeuren direct na meterbegin en slaan door met stoepzitters, muzikanten of mantelzorgers. Ze maken de stad onplezierig, knellend en bezorgen Maastricht een ongastvrij imago. N.m.m. is het hoofd van hun afdeling niet in staat om de dames en heren op de juiste wijze te coachen. Ook is het aantal boa's voor een stad als Maastricht te hoog vergeleken met steden zoals Eindhoven en Almere. De politiek lijkt met de verkiezingen in zicht aan zet, maar waarschijnlijk 'slapen ze door' want het lid zijn van de gemeenteraad is meer een soort erebaantje geworden. Het zou overigens hoog tijd zijn om wakker te worden, want het parkeerbeleid ( 'duurder dan Parijs' ) in samenhang met de doorgeschoten handhaving berokkent Maastricht veel economische schade. Brusselsepoort gaat in de versukkeling, zo ook Avenue Ceramique en het centrum ( behalve bij festiviteiten en op zaterdag ). België lacht in z'n vuistje, want de bestedingen verschuiven over de grens.
            Verrassend de bovenstaande opmerking van Clio dat je met knipperlicht in ieder geval 10 min. mag in- en uitladen. Goed om te onthouden.
            Last edited by brour00; 18 oktober 2013, 07:15.

Opmerking

Ik denk dat jullie de positie een burgemeester toch wel behoorlijk onderschatten of overschatten. Stel dat Hoes als burgemeester regels en eigen personeel zou gaan afvallen, wat voor precedent zou dit geven in vergelijkbare of nieuwe zaken?
              Ik begrijp best dat mensen dergelijke boetes onrechtvaardig vinden, je mag daar ook als mens best verontwaardigd over zijn, maar een burgemeester heeft toch een eigen verantwoordelijkheid in deze, als mede wetshandhaver.
              Ik dacht dat we genoeg hadden van de gedoogcultuur, niet dus.

Opmerking

Hetgeen mij opvalt bij een nieuw draadje waarin het onderwerp boetes en handhaving worden genoemd dat iedereen op tilt slaat. Steeds zie je dat er oude koeien uit de sloot worden gehaald om de huidige argumenten kracht bij te zetten.

In dit draadje wordt zelf de burgemeester als een kwade genius opgevoerd. De burgemeester is politiek verantwoording verschuldigd aan de Gemeenteraad en daar moet dit debat gevoerd worden, met zuivere argumenten. Hier kan hij zich niet verdedigen.

Ik lees alleen maar op- en aanmerkingen uit de ik weet niet de hoeveelste hand. Dit is geen goede zaak. De direct betrokkenen hebben op dit forum niets gemeld wat hen is overkomen. Niemand van ons begrijp ik is bij de verbaliserende omstandigheden aanwezig geweest. Dus weten we ook niet met 100% zekerheid te vertellen, wat daar nu werkelijk gebeurd is.
                Kompleminte

Toller

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Toller
                  Hetgeen mij opvalt bij een nieuw draadje waarin het onderwerp boetes en handhaving worden genoemd dat iedereen op tilt slaat. Steeds zie je dat er oude koeien uit de sloot worden gehaald om de huidige argumenten kracht bij te zetten.

In dit draadje wordt zelf de burgemeester als een kwade genius opgevoerd. De burgemeester is politiek verantwoording verschuldigd aan de Gemeenteraad en daar moet dit debat gevoerd worden, met zuivere argumenten. Hier kan hij zich niet verdedigen.

Ik lees alleen maar op- en aanmerkingen uit de ik weet niet de hoeveelste hand. Dit is geen goede zaak. De direct betrokkenen hebben op dit forum niets gemeld wat hen is overkomen. Niemand van ons begrijp ik is bij de verbaliserende omstandigheden aanwezig geweest. Dus weten we ook niet met 100% zekerheid te vertellen, wat daar nu werkelijk gebeurd is.
                  Een forum heeft ook een dorpspomp functie, daar is echt niet aan te ontkomen. Nergens.

Opmerking

2. Iedereen die parkeert op een plaats waar dit voor iedereen verboden is, maar kan aantonen dat hij even in- en uitlaadt, mag met knipperende lichten tien (10) minuten op die plaats blijven staan zonder bekeurd te worden. Probleem is dat handhavers en hun soortgenoten vaak niet op de hoogte zijn van dit recht.
                    en hier knelt de schoen toch ook wel een beetje: wanneer je dat doet, en er komt een handhaver aan, hoe toon je dan aan dat je daar minder lang staat dan de maximaal toegestane 10 minuten?

En bij wie ligt de bewijslast, bij de handhaver of de parkeerder?

Los daarvan, ik wist niet dat het gebruiken van het knipperlicht op deze manier toegestaan was, ik heb altijd gedacht at dit een door mensen zelf bedacht regeltje was.
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Kermit
                      Een forum heeft ook een dorpspomp functie, daar is echt niet aan te ontkomen. Nergens.
                      Als dit je bijdrage is, jammer, verspilde energie om enige diepgang in je posting te vinden!
                      Kompleminte

Toller

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Toller
                        Als dit je bijdrage is, jammer, verspilde energie om enige diepgang in je posting te vinden!
                        Sorry, Het woord 'dorpspomp' is niet negatief bedoelt, althans dat was mijn gedachte niet toen ik het intikte. Ik probeerde aan te geven, dat een forum een sociale functie vervult met daarbij diverse (menings-)uitingen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Kermit
                          Sorry, Het woord 'dorpspomp' is niet negatief bedoelt, althans dat was mijn gedachte niet toen ik het intikte. Ik probeerde aan te geven, dat een forum een sociale functie vervult met daarbij diverse (menings-)uitingen.
                          +1
                          Helemaal mee eens.

Opmerking

Waalse Dorothée bezoekt Maastricht en krijgt na zestien maanden een bekeuring in de b

Hoe kun je nou precies weten wat je in juni 2012 hebt gedaan? Dat was wat de Waalse Dorothée dacht toen ze onlangs, tot haar stomme verbazing, een enveloppe in de bus vond met daarin een bekeuring wegens het ongeoorloofd parkeren in Maastricht. Nota bene 16 maanden nadat het feit zou zijn begaan, aldus de nieuwssite RTL.be, waar de vrouw hevig verontwaardigd haar beklag gedaan heeft. lees hier verder
                            Last edited by Toller; 16 december 2014, 18:28.

Opmerking

Wie in de fout gaat, moet niet klagen. Voor wie moet je charme offensiefjes organiseren of niet? Voor de wet is iedereen gelijk.
                              Artikel 1 van de Grondwet: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan".

Mijn schoonvader kreeg een prent voor vissen zonder vergunning in Maastricht. Als woonadres gaf hij zijn woonadres in Kinshasa (Zaïre) op. Na een jaar kon de boete via mij geïnd worden en terecht. Hij had gevist zonder vergunning.
                              De leefs mer eine kier .

Opmerking

Bezig...
                              X